Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Sprekers gezocht voor online paneldiscussie (Engelstalig)

Gestart door HagridsCircustent, mei 30, 2021, 09:42:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HagridsCircustent

Ik ben lid van Shout Wageningen, een lokale LHBTQIA+ vereniging. De studentenraad van de Wageningen Universiteit organiseert een week met allerlei activiteiten over minderheden, en wij organiseren hiervoor op 16 juni een online paneldiscussie over aseksualiteit. Het panel is vooral gericht op het delen van de ervaringen van verschillende mensen op het ace spectrum en dingen waar zij tegenaan lopen, met mogelijkheid voor de luisteraars om live vragen op te sturen. De doelgroep van het evenement is zowel mensen die zelf aseksueel zijn als mensen die dat niet zijn, dus het doel is om voorlichting te geven over aseksualiteit aan de hand van persoonlijke verhalen. De WUR is erg internationaal, daarom zal de activiteit in het Engels plaatsvinden. Het is niet anoniem.

We organiseren dit met een groepje ace en aspec mensen, maar niet iedereen ziet het zitten om ook in het panel te gaan. Dus we zijn op zoek naar sprekers! Om een divers beeld van de gemeenschap te schetsen lijkt het ons leuk om bijvoorbeeld iemand te hebben die aseksueel maar niet aromantisch is, iemand die ook aromantisch is, iemand die meer in het midden van het spectrum zit (bv demi/gray), en iemand die identificeert als man te hebben. Om ook wat meer in te kunnen gaan op de discussie over wat seksuele aantrekking nou eigenlijk is zijn we ook op zoek naar een alloseksueel persoon (bonuspunten als dit bv een partner van een ace is, maar dat hoeft niet). Als je jezelf hierin herkent en het leuk vindt om je ervaringen te delen, kan je hier reageren of een mailtje sturen naar info@shoutwageningen.nl

AceVentura

Welkom HagridsCircustent en bedankt voor je interesse in aseksualiteit  :cheerleader:

M'n interesse is zeker gewekt, en 16 juni zou voor mij ook wel passen.

Ik heb wel een paar vragen, mogelijk zijn ze ook voor andere relevant dus daarom leek het me beter ze hier te plaatsen:
1) Welke middelen gaan jullie gebruiken om de paneldiscussie te doen? Ik ben erg precies als het aankomt op online privacy, en op dat vlak verschillende de methodes flink.
2) Worden er van de discussie ook opnames gemaakt? En zo ja, waar en hoe worden die gepubliceerd?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

HagridsCircustent

Hey AceVentura,

Leuk dat je interesse hebt! Voor het panel gebruiken we Zoom, dus ik weet niet of dat dan helemaal aansluit bij je wensen. Helaas is dit voor ons de makkelijkste methode. Er wordt geen opname gemaakt. We waren wel van plan om op onze sociale media reclame te maken voor het panel en daar de namen van de sprekers te noemen, maar als je dit niet wilt kunnen we je ook weglaten of met nickname (of alleen voornaam als die niet te uniek is) noemen.

AceVentura

Bedankt voor je antwoorden. Zoom is privacytechnisch ongeveer de slechtste keuze, dus dan haak ik af.


PS: Ik begin wel nieuwsgierig te worden hoe je aan je (best bijzondere) nickname bent gekomen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Zeranity

Wat leuk dat jullie dit organiseren! Wegens anonimiteit pas ik, maar ik zou wel een kijkje willen nemen de 16e. Ik zag niets op jullie website, dus waar zouden we tegen die tijd iets van een link kunnen vinden om mee te kijken? (als dat mag voor niet-leden natuurlijk ;) )

HagridsCircustent

Citaat van: Zeranity op juni 02, 2021, 11:45:22 AM
Wat leuk dat jullie dit organiseren! Wegens anonimiteit pas ik, maar ik zou wel een kijkje willen nemen de 16e. Ik zag niets op jullie website, dus waar zouden we tegen die tijd iets van een link kunnen vinden om mee te kijken? (als dat mag voor niet-leden natuurlijk ;) )

Hij staat nog niet op de site inderdaad, maar daar komt hij wel op. Niet-leden zijn van harte welkom!

BjornAgain

Nog zonder een bericht gelezen te hebben, was ik al afgehaakt.

Normaliter zou ik ook dit bericht genegeerd hebben, maar het zit mij zo niet lekker dat ik het toch ga posten en misschien ter lering.

Waar ik op afgeknapt ben is je gebruikersnaam, ik kan die niet rijmen met een serieuze discussie. Mijn eerste associatie is er moet weer een freakshow opgevoerd worden, we trekken het hele "LHBTQIA+" rariteitenkabinet open, zodat we met z'n allen kunnen lachen om die gekkies.

Ook geen onderschrift of introductie wie je bent, hoe je heet en wat je rol binnen Shout Wageningen is, voor mij allemaal redenen om een grote pas achteruit te doen.

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt, maar als ik mijn ziel en zaligheid bloot wil leggen, dan doe ik dat wel alleen bij iemand waar ik een goed gevoel bij heb.

Edewecht

Citaat van: BjornAgain op juni 02, 2021, 11:57:18 PM
Waar ik op afgeknapt ben is je gebruikersnaam, ik kan die niet rijmen met een serieuze discussie. Mijn eerste associatie is er moet weer een freakshow opgevoerd worden, we trekken het hele "LHBTQIA+" rariteitenkabinet open, zodat we met z'n allen kunnen lachen om die gekkies.

Oeps, dit vind ik een wel heftige reaktie.
Dit is jouw associatie, BjornAgain. Het wil nog niet zeggen dat HagridCircustent dit zo bedoelt en zo gaat doen. Bovendien is hzij zelf lid van de LHBT+++club, en dat is voor mij wat anders dan als een programmamaker het zo zou brengen (wat ook wel eens gebeurd is).

Je bent vrij om je mening en je gevoelens te hebben, maar dit wilde ik toch even kwijt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

HagridsCircustent

Ik ben inderdaad nieuw op dit forum, en wist niet helemaal wat gangbaar is hier met betrekking tot introducties, maar ik ben zelf aseksueel. In de omschrijving staat ook dat we dit organiseren met een groepje ace en aspec mensen. Deze nickname is omdat ik niet iets wilde dat makkelijk herleidbaar is naar mij - ik ben docent, en niet uit de kast naar al mijn leerlingen. Zo'n oproepje kan prima onder mijn eigen naam, maar ik wilde een account waarmee ik me ook vrij zou voelen deel te nemen aan andere discussies die misschien wat persoonlijker zijn. Maar natuurlijk hoef je nergens aan mee te doen als je dat niet wilt.

Kim10

Ben het met BjornAgain eens. Hagridscircustent klinkt niet lekker en ja je had je wat uitvoeriger moeten introduceren, Ik sta sowieso wantrouwend tegenover al dit soort oproepen. Er komt een vraag en vervolgens hoor je nooit meer wat.

With Pen and Paint

Citaat van: Edewecht op juni 03, 2021, 06:30:00 AM
Bovendien is hzij zelf lid van de LHBT+++club, en dat is voor mij wat anders dan als een programmamaker het zo zou brengen (wat ook wel eens gebeurd is).

Mee eens. Voor mij was het meteen duidelijk dat TS zelf ook deel uitmaakt van de LHBTQIA+-gemeenschap en dan voelt het voor mij zeker ook anders. Dan vind ik het helemaal niet vreemd dat er niet allerlei persoonlijke details worden gedeeld. De organisatie wordt genoemd en dat vind ik persoonlijk het belangrijkst. En wat betreft de naam, op fora is het nou eenmaal vrij gebruikelijk dat mensen nogal willekeurige namen aannemen. Persoonlijk had ik er totaal geen vervelende associatie bij.

Ik kan zelf de 16e niet, maar ik vind het verder een heel goed initiatief! Leuk om eens een keer verschillende aspec mensen bij elkaar te horen (in plaats van telkens 1 persoon alleen die geïnterviewd wordt). Zoals dit forum maar weer eens laat zien zijn we tenslotte allemaal verschillend en ervaren we dingen allemaal op een andere manier :D
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Jann

Hi Hagrid!

Zelf vind ik open en bloot praten over mijn aseksualiteit meestal zeer ongemakkelijk (wat ironisch is aangezien ik t wel gedaan heb voor een boek haha) dus ik haak zelf af.

Misschien luister ik de 16e wel mee, want het klink zeker interessant!

- Jann

P.S. En dit is misschien een discussie voor elders, maar ik vind dat (naast veel leuke reacties) er ook verassend vaak negatief word gereageerd op oproepjes als deze, als ik niet geïnteresseerd ben, dan reageer ik meestal gewoon niet. Snap het nut er niet zo van...

Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

Citaat van: Jann op juni 03, 2021, 03:54:28 PM
P.S. En dit is misschien een discussie voor elders, maar ik vind dat (naast veel leuke reacties) er ook verassend vaak negatief word gereageerd op oproepjes als deze, als ik niet geïnteresseerd ben, dan reageer ik meestal gewoon niet. Snap het nut er niet zo van...
Dat is inderdaad jammer, zeker omdat de meesten goede bedoelingen hebben. Ik herken ook wel dat er organisaties zijn die het minder netjes doen, maar laten we een nieuw oproepje daar niet de dupe van laten worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

@HagridsCircustent - laat je niet ontmoedigen, wat mij betreft. De reden waarom ik niet meedoe is: 1) engelstalig, 2) midden in de week. Ik had graag meegedaan.

@BjornAgain - laat ook jij je niet ontmoedigen. Ik was eigenlijk ook verbaasd over je reaktie, omdat ik je juist vaak heel open, warm en respectvol zie reageren naar nieuwe leden, wat ik goed vind van je.
De meeste mensen die hier komen bedoelen het goed.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain

Ik wil het topic ook niet verder kapen dan ik dat al gedaan heb. Ik had ook lang getwijfeld om mijn antwoord te plaatsen, maar het is meer een goed bedoeld advies voor de TS en eventueel anderen die een oproepje willen doen. Je kunt haast geen persoonlijker onderwerp aansnijden dan (a)seksualiteit, veel mensen willen daar niet over praten, niet anoniem laat staan herkenbaar. Daarnaast willen diegenen die wel interesse hebben, niet als een of andere freak gepresenteerd worden.

Meedoen met een dergelijk verzoek heeft (mijn inziens) dus alles te maken met vertrouwen en oprechtheid van het verzoek. Hoe oprecht misschien ook, maar met een "lacherige" gebruikersnaam, haal je dat vertrouwen keihard onderuit. En daarnaast geeft een korte introductie over jezelf en de oproep een groter gevoel van oprechtheid. Als je wilt dat een ander zich bloot geeft, kan je dat zelf ook het beste doen.

Nu reageer ik met een harde No Way, terwijl als de TS zich bijvoorbeeld "Shout Bob" had genoemd, en begonnen was met: "Ik ben Bob en ik zit in een commissie van Shout Wageningen om een paneldiscussie te organiseren. Voor mensen die Shout Wageningen niet kennen..." bla bla bla, dan had ik misschien wel een volmondig Ja Leuk gezegd. Overigens begrijp ik echt wel dat je misschien kiest voor een niet traceerbare naam (guess what, dat doe ik ook).

Het is gewoon een stukje netiquette, waar ik misschien meer waarde aan hecht dan anderen.

Mocht iemand aanstoot geven aan mijn vorige reactie, dan bij deze mijn excuses. En mocht ik tijd hebben en in de mogelijkheid zijn, dan ben ik wel benieuwd en luister ik graag in.