Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

''mijn seks is stuk'' npo documentaire

Gestart door W0UT3R, mei 30, 2021, 10:51:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W0UT3R

Hallo allemaal! :)

Ik keek toevallig net de documentaire ''mijn seks is stuk'' op npo start (link: https://www.npostart.nl/mijn-seks-is-stuk/POMS_S_VPRO_15675295) en ik vond het moeilijk om aan te zien als aseksueel. Ik zal niet voor de desbetreffende persoon invullen wat haar seksualiteit is, misschien wil ze zich zo helemaal niet identificeren. Toch vond ik het zo pijnlijk om te zien wat voor therapieën en dingen ze deed om haar seksualiteit te ontdekken terwijl het op mij allemaal heel aseksueel overkwam. Ik wilde gewoon schreeuwen naar m'n scherm van meid, google eens aseksualiteit. Ik vind het zo apart dat iemand die uitlegt niet snel opgewonden te raken alleen maar advies krijgt om meer te ontdekken. Het zegt denk ik in ieder geval genoeg over hoe er wordt gereageerd als je zegt geen seksuele aantrekkingskracht te voelen. Mocht je de documentaire ook gaan kijken, laat me weten wat je ervan vond!

AceVentura

De docu is eerder op TV geweest en hier besproken: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=6592.0
Ik vond het een mooie documentaire die het ontdekkingsproces (en de problemen daarmee) mooi laat zien.

De eindconclusie vond ik ook wel mooi: Mijn seks is niet stuk, mijn seks is gewoon mijn seks ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

(zonder de docu bekeken te hebben) De titel geeft al aan dat men ervan uitgaat dat er iets 'stuk' is als je geen seks wilt. Dat is het grote misverstand waar we steeds tegenaanlopen.

Maar als ik geen bier lust, zeg ik toch ook niet: 'mijn smaak is stuk'?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Heb m ook gezien. Ik vond het vooral pijnlijk om te zien hoe ze haar hele hebben en houden in de openbaarheid gooide. Delen heet dat tegenwoordig geloof ik. Nam het ook geen seconde serieus. Had ook neiging om naar het scherm te gillen, maar dan naar dat vriendje van haar. "Zoek een ander, zoek een ander."
Wat bier betreft is mijn smaak ook stuk.  :schater:

AceVentura

Citaat van: Edewecht op mei 31, 2021, 06:57:17 AM
(zonder de docu bekeken te hebben) De titel geeft al aan dat men ervan uitgaat dat er iets 'stuk' is als je geen seks wilt. Dat is het grote misverstand waar we steeds tegenaanlopen.
De docu gaat er juist over dat het voor haar anders is als wat ze van anderen hoort en op zoek gaat. Wat dat betreft had de titel misschien beter in een vragende vorm kunnen staan, want dat is de vraag waar ze het antwoord op zoekt en die in haar conclusie beantwoordt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Bloem

Ik heb deze een hele poos geleden gezien en vond het echt een goede documentaire en vooral ook heel dapper van de dame in kwestie dat ze bereid was dit op tv te delen.