Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo allemaal

Gestart door Marieke1994, juni 09, 2021, 04:49:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marieke1994

Hoi allemaal,

Laat ik me eerst even voorstellen: Ik ben Marieke, 26 jaar.

Ik ben al 26 jaar vrijgezel en heb ook niet de behoefte aan een relatie ofzo. Aan seks heb ik al helemaal geen behoefte dus ik kan wel zeggen dat ik aseksueel ben. Ik zit soms op chatsites omdat ik wel soms behoefte heb aan een gesprek maar niet een fysiek gesprek zeg maar. Jammer genoeg draait het daar snel om seks en ik krijg dan vaak te maken met onbegrip aangezien ik dat allemaal niet wil, maar gewoon een gezellig gesprek. Gelukkig dat dit forum er is, en dat ik natuurlijk niet de enige ben die zich een beetje "buitenaards" voelt. Ik hoop hier nog meer te leren over het begrip "aseksueel", want er zijn natuurlijk talloze vormen. Wat ik vooral hoop is dat een keer het taboe doorbroken wordt op dit vlak, dat we geaccepteerd worden zoals we zijn en niet dat we te maken krijgen met opmerkingen zoals: "Als je het met mij doet, piep je wel anders." (Ja, zulke mensen bestaan echt die dit zeggen).

Wie mij een berichtje wil sturen om gezellig te kletsen over van alles en nog wat, ik vind het allemaal prima.

Tot snel!
Groetjes Marieke :wave:


Koffie

Ik heb geen ervaring met chatsites en zo, maar ik kan me voorstellen dat je je daar niet thuis voelt als mensen daar ook vaak bezig zijn met seks en erotiek. Ik kan ze zo voorstellen dat mensen daar min of meer anoniem zoeken naar 'spanning'. Het is lastig als je juist op dat gebied anders bent. Ik heb vaak gemarkt dat mijn insteek in relaties en gesprekken erg anders was omdat het daar bij mij helemaal niet om ging.

Dus hopelijk vind je hier herkenning.
Welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Marieke,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik denk dat je met jouw verhaal zeker veel herkenning zal vinden, en over aseksualiteit is er ook genoeg te vinden ;)
Met chatsites heb ik ook geen ervaring, mogelijk anderen wel.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marieke1994

Ja die mensen zoeken ook anoniem naar "spanning". Ik denk dan vaak: ga een spannend boek lezen (thriller ofzo). Maar ja... ik vind het soms wel interessant wat hun insteek dan is om dat te zoeken, behalve dat ze zin hebben, maar verder dan dat heb ik daar nooit echt een antwoord op gekregen. Ik word daarentegen volledig aan een kruisverhoor onderworpen als ik zeg dat ik aseksueel ben. Ik geef dan wel gewoon antwoord op de vragen, maar dan vraag ik me wel af: "Zou je dit soort vragen ook stellen aan iemand die homo is bijvoorbeeld?"

Ik wil niet meteen zeggen dat het verschrikkelijk is op een chatsite (ik zit er nota bene zelf ook). Sommige gesprekken kunnen heel leuk zijn maar het komt uiteindelijk toch altijd weer neer op intimiteit en daar houdt het voor mij op.

Koffie

Dat kruisverhoor heb ik 1 keer meegemaakt, bij een therapeut nota bene. Naar was dat. Interesse is fijn, een kruisverhoor met oordelen en jezelf moeten verdedigen, niet.

En ik heb dat inderdaad ook gezegd toen.:Als ik lesbisch was, zou je me dit dan ook gezegd hebben?

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Welkom Marieke,

Bestaan er eigenlijk nog wel "gewone" chatboxen, ik kom ze niet meer tegen. Het meeste is gebaseerd op 1:1 gesprekken en ook nog eens vaak gekoppeld aan een profielen-site waar je eerst door een vleeskeuring moet swipen. Inderdaad allemaal puur gebaseerd op relaties en/of seks.

Zo'n 20 jaar geleden chatte ik regelmatig op sites als Chatcity (Het Net) of TMF, hoewel het ook toen al 90% van de tijd over seks en relaties ging, had je nog de kans om een fatsoenlijk gesprek er aan over te houden, maar nu ik zou niet eens weten waar je nog leuk kunt chatten.

Het grote voordeel van het forum hier, is dat je je hier niet anders hoeft te gedragen. Je kan gewoon lekker jezelf zijn, niemand die iets van je verwacht of je veroordeelt omdat je "anders" bent. Net als jij, hebben vele van ons ook tegen het gevoel "buitenaards" te zijn of onbegrepen te worden. Ik zou dus ook zeggen, lees rustig lekker hier de verhalen en bijdrages van anderen door en als je gezellig wilt kletsen over het onderwerp, gooi het lekker in de groep. Er is hier echt geen onderwerp te dol en in tegenstelling tot vele andere fora of Facebook-groepen word je hier niet afgebrand als je een topic start over een onderwerp dat al vele malen besproken is. Als jij erover wilt praten, dan doet dat er toe en dan zijn hier altijd hele lieve en begripvolle mensen, die op zijn minst als luisterend oor willen fungeren en waar mogelijk je ook met raad en daad bij willen staan.

Nogmaals welkom.

AceOfCups

Ecce homo

Marieke1994

Ik chat weleens op chatplaza.com, vroeger was dat chatten.nl. Een profielensite waar je gelukkig geen foto's kan sturen maar alleen gesprekken kunt voeren zeg maar. Ik heb weleens gechat met iemand die duidelijk op zoek was naar een buddy voor seks maar ik heb toch 2 uur gekletst met diegene over allerlei onderwerpen. Dat komt niet vaak voor, maar soms komen mensen er ook achter dat ze eigenlijk helemaal geen seks willen, maar gewoon wat aandacht.


BjornAgain

Ja die ken ik wel, kwam daar sporadisch. Beetje een vaste groep, lastig om tussen te komen (in tegenstelling tot hier, waar ook een select groepje vaker post, maar wel open staat voor vers bloed).

Je verhaal van die chatter die een seksbuddy zocht, onderstreept nog maar eens hoe de maatschappij draait om seks. Eigenijk zoekt hij iemand om gezellig mee te kletsen, dus hij zoekt seks.

Zeranity


Jaap

Hoi Marieke, welkom!  :cake: :cake:

Goed dat je dit forum hebt gevonden om kennis te maken met meer mensen die zich ook een beetje 'buitenaards' voelen zoals je het omschrijft ;).
Ik wens je veel plezier hier!

Fricai

Hey Marieke, welkom!  :wave:

Yisiël

Welkom welkom!

Citaat van: Animo00 op juni 09, 2021, 05:24:39 PM
"Als je het met mij doet, piep je wel anders." (Ja, zulke mensen bestaan echt die dit zeggen).

D: Écht? Ik ben ze (per godzalig toeval, waarschijnlijk) nooit tegengekomen en heb me al die tijd afgevraagd of dit misschien een overdreven mythe was. Bleeehgh ze bestaan dus echt D:

Citaat van: Animo00 op juni 09, 2021, 05:24:39 PM
Ik ben al 26 jaar vrijgezel

Nice. Rock on!  :cheerleader:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Hoi Marieke, ja die opmerkingen zijn vreselijk.
Welkom in ieder geval hier. :cake: :cake: :cake: