Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

artikel over misstanden over aseksualiteit in het laatste nieuws

Gestart door Jan H, juni 12, 2021, 12:10:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Emotionele binding is inderdaad veel breder, velen hebben volgens mij ook een emotionele binding met hun ouders bijvoorbeeld.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Beukennootje

Citeer
Waar ik me ook niet helemaal in kan vinden is:
CiteerJe hebt voorts ook aseksuelen die aromantisch zijn: ze willen geen seks of zich emotioneel met iemand verbinden.
Emotioneel met iemand verbinden en aromantisch zijn volgens mij twee verschillende dingen, aromantisch verbind ik meer met verliefdheid ervaren.
Inderdaad. Zelf worstel ik nog steeds met de betekenis of uitleg die je zou moeten geven aan romantisch of aromantisch, ook omdat iedereen er weer iets anders van lijkt te denken. Als het ermee te maken heeft of je wel of niet verliefd kan worden: de meeste mensen blijven niet verliefd, en wat is verliefd zijn dan eigenlijk nog? (ik dacht dat gebeuren met die vlinders, wat nog geen liefde is volgens mij). Ik neem aan dat iedere persoonlijke 'relatie', met wie dan ook, een emotionele verbinding is? In wat ze een queer platonic relationship noemen zal toch wel degelijk sprake zijn van emotionele binding. Confusing, en ik maar het er met deze vragen niet beter op denk ik ??? :o
[/quote]

Hier ben ik zelf ook nog niet over uit hoe dit precies zit. Volgens mij is een vrij gangbare definitie van aromantisch die ik vaak zie iets in de richting van 'geen tot weinig romantische aantrekkingskracht ervaren'. Nu moet ik zeggen dat ik geen idee heb of romantische aantrekkingskracht zich altijd uit in verliefd zijn (ik weet alleen dat ik het zelf nooit gevoeld heb). Indien romantische aantrekking zich altijd uit in verliefd zijn, snap ik denk ik ook niet helemaal waarom mensen dat zoooo belangrijk vinden, maar dat kan ook zeker aan mij liggen. Maar ik weet wel vrij zeker dat ik emotioneel kan bonden met iemand, dus dat staat er voor mij los van.

Ik denk dat je dit soort vraagstukken ook nooit helemaal oplost, want wij kunnen alleen voelen hoe we zelf dingen ervaren. Ik kan me voorstellen als je 10 mensen vraagt om uit te leggen hoe verliefd zijn voor ze voelt, dat je ook niet tien dezelfde antwoorden krijgt.

sharkie

Hoi Beukenootje,

Bedankt voor het delen en plaatsen van de artikelen.
Erg fijn om te lezen en hopelijk volgen er nog meer artikelen / uitzendingen etc in de media over A-seksualiteit.

Waar ik zelf ook wel eens aan hebt getwijfeld is of het gebrek/tekort aan hormonen ermee te maken kan hebben, maar dit is gewoon niet zo.
Ik vind het dan wel jammer dat er in het artikel staat:

Er is tot op heden nog niet aangetoond dat er bij asek­su­a­li­teit sprake is van een probleem in de hersenen of een hor­mo­nen­te­kort, zoals vroeger werd gedacht.

Maw, er wordt nog steeds geprobeerd om het wel aan te tonen.

Verder ben ik wel beniewd welke documentaire Emma het dan over heeft (Dé eyeopener was een televisiedocumentaire waarop ik per toeval botste)