Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Televisieprogramma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Gestart door durf te vragen, juni 15, 2021, 09:33:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim10

@ Ken 88. Dat is zeker waar; Rosan was ook duidelijk.  :cake:

Ken88

Citaat van: Koffie op augustus 31, 2021, 12:27:13 PM
Die heb ik niet gehoord. Ik werd, uiteraard zou ik bijna zeggen, gebeld terwijl ik het programma zat te kijken. Maar dat is een pijnlijke inderdaad. Of het vooroordeel dat je dus niet 'volwassen' bent geworden.
Alsof het hebben van seks met iemand je volwassen maakt. Maar die opmerking heb ik niet gehoord in het programma, tenzij die natuurlijk ook in dat telefoongesprek viel. ;)
Die klopt voor mij wel ergens een klein beetje, ben ik bang.

Koffie

Maar is dat gerelateerd aan je aseksualiteit? Of heeft dat meer te maken met een ontwikkelingsachterstand vanwege je autisme?

Ik heb van mezelf in elk geval niet het idee dat ik niet 'volwassen' ben. Anderzijds heb ik een relatie gehad met iemand die op een heel kinderlijke manier van me afhankelijk was, maar die was niet aseksueel. Vandaar eigenlijk mijn opmerking. Al dan niet volwassen zijn kan ik niet plaatsen in een context van (a)seksualiteit.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik herken dat ook niet als iets wat voor mij bij aseksualiteit hoort.

Heel in het begin, toen ik hier net kwam en ik nog een lief jong klein Ace'je was, is er wel eens een topic geweest of aseksuelen wat kinderlijker blijven.
Volgens mij was dat dit topic: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=230.0
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Daar wordt een rijtje dingen genoemd waar ik weinig mee kan. ;) Ik zal straks in dat topic wel proberen te reageren, anders gaan de topics door elkaar lopen.
Maar wat ik daar lees, kan ik zelf ook niet in verband brengen met aseksualiteit. Ik zie bv. 'speels gedrag' ook bij mensen die helemaal niet aseksueel zijn. Toch zijn die mensen ook lang niet altijd onvolwassen, dat merk je dan weer als er iets gebeurt in het leven waar je mee moet dealen, hoe gereageerd wordt op situaties en mensen. Dat heeft voor mij weer niet iets te maken met serieus zijn of speels.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

PallaS.

Idem. Het is een beetje een vreemd rijtje; ik ben benieuwd waarop de auteur van het oorspronkelijke artikel het gebaseerd had. De link naar het oorspronkelijke artikel uit het topic werkt niet meer, en ik kan het zo één, twee, drie online niet vinden. Dus als iemand het wél gevonden heeft, post het vooral: ik ben reuze benieuwd naar de bronnenlijst.

Ken88

Citaat van: Koffie op september 06, 2021, 01:08:42 PM
Maar is dat gerelateerd aan je aseksualiteit? Of heeft dat meer te maken met een ontwikkelingsachterstand vanwege je autisme?

Ik heb van mezelf in elk geval niet het idee dat ik niet 'volwassen' ben. Anderzijds heb ik een relatie gehad met iemand die op een heel kinderlijke manier van me afhankelijk was, maar die was niet aseksueel. Vandaar eigenlijk mijn opmerking. Al dan niet volwassen zijn kan ik niet plaatsen in een context van (a)seksualiteit.
Ik denk dat zowel aseksualiteit als die kinderachtigheid ontstaan zijn uit mijn autisme, dus wel ergens een klein beetje relevant. Daarom wilde ik het toch benoemen.

AceVentura

Komende donderdag is er weer een aflevering van "Ik durf het bijna niet te vragen", deze keer staan non-binaire personen centraal. Ook dat is een thema wat hier regelmatig voorbij komt, dus mogelijk interessant om te kijken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ik kijk sowieso van tijd tot tijd even een aflevering uit het archief. Maar bedankt voor de tip Ace. :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceOfCups

Citaat van: AceVentura op september 15, 2021, 03:09:13 PM
Komende donderdag is er weer een aflevering van "Ik durf het bijna niet te vragen", deze keer staan non-binaire personen centraal. Ook dat is een thema wat hier regelmatig voorbij komt, dus mogelijk interessant om te kijken.
Ga hem terugkijken, bedankt!
Ecce homo

AceVentura

Ik heb hem zelf ook net pas kunnen kijken. Mooi om te zien hoe divers het non-binaire hokje is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Pien

Ik vond het erg interessant! Ook leuk, al die invalshoeken die naar 'seksloosheid' leiden.
"I thought how unpleasant it is to be locked out; and I thought how it is worse, perhaps, to be locked in." ― Virginia Woolf

Kim10

programma was leuk & verrassend, de ene nonbinair is inderdaad de andere niet. Wist ik allang maar werd duidelijk gedemonstreerd in het programma.

AceOfCups

Leuk om te zien en ik denk ook helder uitgelegd voor mensen die er nog niet zo heel veel vanaf weten. Die zijn er nog best veel, merk ik, dus des te fijner dat het zulke verschillende mensen waren. En iedere keer ben ik weer onder de indruk hoe duidelijk en volwassen Nanoah het allemaal uit kan leggen (terwijl die nog hartstikke jong is)
Ecce homo

Koffie

Ik wil het nog altijd bekijken. Vanavond gaat 'm dat weer niet worden. ;)

Ik heb ooit als kind eens gezegd: Ik ben niet echt een jongen of een meisje. Ik was ook niet jongensachtig, of meisjesachtig. Zelf had ik daar geen last van, ik ben gewoon mij. Het zijn soms mensen om me heen die er moeilijkheden mee blijken te hebben. Ik identificeer me als vrouw, dat vind ik ook geen enkel probleem. Ik ben ook altijd blij geweest dat ik een vrouwenlichaam heb en dus 'vrouw' ben, omdat ik het gevoel heb dan vrijer te zijn. Ik mag alle soorten kleren aan. Als ik zou willen, mag ik een rok aan, maar ik mag ook een herenoverhemd aan. Natuurlijk wordt daar wel raar naar gekeken, ik heb zeker toen ik jong was commentaar gehad. Maar je bent lang niet zo'n opvallende verschijning, als wanneer je als man een rok draagt. Hahaha een vent met een rok........

Ik vind dat alle soorten kleding gewoon neutraal gezien zouden moeten worden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie