Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Rose Zaterdag 2023 bij 'mij'! Goes.

Gestart door Koffie, juni 19, 2021, 03:51:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceOfCups

Citaat van: Edewecht op juni 25, 2021, 07:30:13 AM
De folklore schrijft het inderdaad aan Mandela toe, maar het schijnt eigenlijk van ene Marianne Robertson o.i.d. te zijn.
Doet het er toe? :)
Voor de inhoud niet, maar wel een beetje sneu voor die Marianne :-\ Al heeft haar boodschap op deze manier misschien meer mensen kunnen bereiken? Ik blijf het een mooie tekst vinden iig, dus bedankt voor het delen :)
Ecce homo

Edewecht

Citaat van: Kim10 op juni 24, 2021, 10:31:14 AM
Zou wel naar Goes willen komen maar tob met triggerpoints in mijn re heup. Loop slecht en pijnlijk.

Citaat van: Koffie op juni 25, 2021, 03:40:30 PM
Ik heb het hypermobiliteitssyndroom en daar komen ook vaak triggerpointproblemen bij kijken.

Het toeval wil dat ik vandaag een nieuwe tuinstoel heb gekocht:


Met een beetje geluk kan ik 'm meenemen naar Goes en kunnen jullie er om de beurt in...


(Hoe heette die Zaterdag ook al weer?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceOfCups

Ecce homo

Kim10

Mooie tuin Edewecht, echt mooi! Nog even over de triggerpoints, ik word behandeld met dry needling. Het gaat nu beter. Ook druk met fysio oefeningen én dieet houden. Na veel gezoek en gevraag denk ik nu dat triggerpoints te maken hebben met een verhoogd cholesterol gehalte. Dus dieet aangepast.
Maar die leunstoel is een idee.  :)
Goed weekend  :cake: :cake: :cake:

Lytsedraak

Dat zijn mooie foto's, Edewecht. En die kleren zijn echt heel leuk.
Zelfs voordat ik mezelf als aseksueel bestempelde was paars al helemaal mijn kleur.

Edewecht

Dank allemaal! Ik ben inderdaad erg blij met m'n tuin. En met m'n rok. En met m'n nieuwe stoel: hij zit heerlijk! ;D
Dus Goes kan me verwachten met deze outfit/attributen! (Eh oeps, niet m'n tuin.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ja echt, ga je je kruiwagen meenemen? Ha, leuk!
Rok ook, maar die kruiwagen vind ik enorm origineel!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

 Ik heb vrijwel nooit rokken gedragen maar als ik Edewechts foto's zo zie lijkt het me eigenlijk wel een hele comfortabele dracht.  :)

AceOfCups

Ik ben helemaal van de harembroeken, de perfekte middenweg :)
Ecce homo

Edewecht

Citaat van: Ace of Cups op juli 12, 2021, 03:14:08 PM
Ik ben helemaal van de harembroeken, de perfekte middenweg :)
Klopt! Ik heb er drie - de rok (durf) ik zelden aan, de harembroeken wel.

Citaat van: Kim10 op juli 11, 2021, 12:03:22 PM
Ik heb vrijwel nooit rokken gedragen maar als ik Edewechts foto's zo zie lijkt het me eigenlijk wel een hele comfortabele dracht.  :)
Is het ook. Veel lekkerder dan die strakke mannenbroeken, vooral in de zomer ;D

Citaat van: Koffie op juli 10, 2021, 08:15:38 PM
Ja echt, ga je je kruiwagen meenemen? Ha, leuk!
Rok ook, maar die kruiwagen vind ik enorm origineel!
en praktisch. Je kan er je bagage in kwijt. Of iemand... ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik vind rokken juist lastig. Dat omhoog gewaai op de fiets, dat vind ik helemaal niet fijn.

Verder drukt het, voor mij, iets uit. Of in elk geval, andere mensen zien er iets in: VROUW.  Er werd dan ook echt anders naar me gekeken, anders tegen me gedaan. Ik vond dat maar niks. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Koffie op juli 12, 2021, 07:27:54 PM
Verder drukt het, voor mij, iets uit. Of in elk geval, andere mensen zien er iets in: VROUW.
Behalve dat ik deze rok mooi vind, druk ik ermee uit dat ik een MAN ben met een lange rok aan. Dit staat er als een lullige opmerking, maar ik bedoel hiermee dat ik me niet als een vrouw wil gedragen, niet als een vrouw gezien wil worden, me niet als een vrouw voel, en me ook niet per se als vrouw wil kleden. Maar wel dat ik een man ben die soms een (mooie lange) rok aan wil, omdat - tja, die broeken ook altijd.

Harembroeken blijven een mooie tussen-oplossing, maar ik zie uit naar de dag dat mannen mogen (en durven) dragen wat ze willen.
Ik vind het trouwens altijd een mooi gezicht om een man in een lang gewaad te zien lopen, of het nu een rok, een kaftan, een monnikspij, of een toga is, paus of sinterklaas.

Citaat van: Koffie op juli 12, 2021, 07:27:54 PM
Ik vind rokken juist lastig. Dat omhoog gewaai op de fiets, dat vind ik helemaal niet fijn.
:schater:
Kan ik me voorstellen!
Maar deze rok waait echt niet omhoog hoor ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

#44
Citaat van: Edewecht op juli 15, 2021, 07:59:31 PM
Citaat van: Koffie op juli 12, 2021, 07:27:54 PM
Verder drukt het, voor mij, iets uit. Of in elk geval, andere mensen zien er iets in: VROUW.
Behalve dat ik deze rok mooi vind, druk ik ermee uit dat ik een MAN ben met een lange rok aan. Dit staat er als een lullige opmerking, maar ik bedoel hiermee dat ik me niet als een vrouw wil gedragen, niet als een vrouw gezien wil worden, me niet als een vrouw voel, en me ook niet per se als vrouw wil kleden. Maar wel dat ik een man ben die soms een (mooie lange) rok aan wil, omdat - tja, die broeken ook altijd.



Toch is het zo. Als ik, als vrouw, een jurk draag of een rok, dan wordt er op een andere manier naar me gekeken, letterlijk. En dat is niet iets waar ik behoefte aan heb. Dan krijg ik andere blikken van mannen.

En voor mij voelt het ook anders, juist omdat het als vrouwelijk wordt gezien. En ik dat niet zo voel. Ik zie eruit als een vrouw, ik kleed me ook niet perse mannelijk, maar een jurk of rok heeft iets nadrukkelijk 'vrouwelijks' in onze cultuur.
Vroeger heb ik er ook veel opmerkingen over gekregen. Goh, jij draagt nooit een jurk he? Of: heb jij er nu nooit eens behoefte aan een leuk jurkje te dragen? Of: Draag jij nóóit hakjes...?? Of: Oh kijk, dat zou nou wèl eens een leuk rokje voor jou zijn! Nee, niet je haar weer zo kort, dat is niet vrouwelijk!

Het liefst zou ik denk ik willen dat alles meer neutraal werd. Dat het doodnormaal werd als mannen rokken droegen, zodat een rok of jurk niet meer iets oproept van 'vrouwelijkheid'. Dat niemand daar ook in ziet dat je iets vrouwelijks zou uitdrukken met een rok.

In andere culturen dragen mannen ook gewaden, de Schotse rok is ook een voorbeeld.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie