Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Creatief topic

Gestart door Suusje, juli 30, 2021, 11:36:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suusje

Hoi allemaal

Dacht begin gewoon een topic over mijn favoriete thema's. Ben eigenijk wel benieuwd of hier nog meer liefhebbers zijn van schilderen, dichten, muziek luisteren en of maken.

Op dit moment probeer ik een boek te schrijven, alleen lukt het me niet zo, zijn nu vooral korte verhalen, maar misschien maak ik daar wel een bundel van ofzo, als het echt niet lukt.
Dichten doe ik vooral in de nacht als ik niet kan slapen, vond ik altijd al een rare gewoonte, maar misschien heeft iemand anders dat ook wel.

Verder werk ik al jaren aan een schilderij idee, maar vind het lastig om hem daadwerkelijk te gaan schilderen.

Ik luister heel foto pop muziek, en bij wie is de mol kijken kwam ik er achter dat dat blijkbaar de gay top 100 is wat ik luister.

Verder maak ik zelf ook nog muziek, het liefst klassiek, ik speel viool.

Ben erg benieuwd wat jullie zoal aan creatieve activiteiten hebben.

Koffie

Ik schrijf af en toe een gedicht, maar over het algemeen heb ik niet de behoefte daarmee naar buiten te komen. Ik schrijf ze vooral voor mezelf. Sommige gedichten komen ineens, en ergens dit voorjaar heb ik er een geschreven waar ik echt jaren op heb zitten broeden, dus ik was zielsgelukkig dat dat ei eindelijk gelegd was.
Ik heb een notitieboekje in mijn tas en tegenwoordig kan ik ook wel eens dingen in mijn telefoon zetten. Veel dingen worden nooit echt iets, maar dan blijft het bij flarden, wat 'penseelstreken', zonder dat het echt iets wordt. Of het wordt wat, maar het is voor mij niet wat ik wil en dan komt het niet in mijn map.

Soms schrijf ik er een paar achter elkaar, soms een jaar of zelfs jaren, niet. Althans, niet tot het eind, dus.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Suusje op juli 30, 2021, 11:36:51 AM
Ik luister heel foto pop muziek, en bij wie is de mol kijken kwam ik er achter dat dat blijkbaar de gay top 100 is wat ik luister.

'foto'? Uit de rest van de zin maak ik op dat je bedoelde: 'foute'?  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Je doet leuke dingen Suusje :klap:

Ik ben vooral muziekliefhebber. Ik luister graag, en probeer ook zelf wel wat gitaar te spelen, maar dat is kwalitatief alleen voor mijn oren bestemd, het gaat me meer om de lol van het doen.
M'n muzieksmaak is behoorlijk breed, van Suzan & Freek tot Nightwish om maar twee uitersten te noemen ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Suusje

Citaat van: Edewecht op juli 30, 2021, 07:25:05 PM
Citaat van: Suusje op juli 30, 2021, 11:36:51 AM


Ik luister heel foto pop muziek, en bij wie is de mol kijken kwam ik er achter dat dat blijkbaar de gay top 100 is wat ik luister.

'foto'? Uit de rest van de zin maak ik op dat je bedoelde: 'foute'?  ;D

Sorry ik ben dyslectisch en gebruik dus autocorrect, dat gaat wel eens mis  :schater:

Edewecht

Ah, die auto-'correct' ...  :schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Variana

Wat een creatieveling ben jij toch :) Ik schilder zelf niet maar ik teken wel. Dichten doe ik ook niet maar ik hou wel van verhalen schrijven, mijn favo topics zijn satires of maatschappijen die totaal anders zijn dan het onze. Ik ben ook dol op muziek luisteren, ook 'foute' nummers waarvan ik niet begrijp waarom ze fout zijn haha, ik vind ze gwn lekker. Verder is mijn muziek smaak all over the place, maar het meeste luister ik naar de bands Set it Off en Twenty One Pilots, en de electro swing genre. Zelf speel ik niet, maar ik ben wel een maand geleden begonnen met trompet. Moeilijk ding is dat, t gaat nog wel ff duren voordat ik het kan bespelen

memories

Wat leuk dat je naar Set It Off luistert Variana! Is ook een van mijn favoriete bandjes 😊

Edewecht

Creatief? Mjoa, ik schrijf liedjes (en heel soms een verhaal). https://www.youtube.com/user/Battocht/videos
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik schrijf soms op mijn facebook grappige verhaaltjes, met name over mijn superfantastische, geweldige kat. Vroeger wilde ik graag schrijfster worden, ik kan ook best schrijven, maar een heel boek, nee, ik geloof niet dat ik een boek volgepraat krijg. ;)

Ik kan het ook niet hebben als mensen zich gaan 'bemoeien' met wat ik geschreven heb. Ooit had ik een verhaal geschreven over mijn kat en dat kon gepubliceerd worden, maar dan moest het worden ingekort. Ik bleef er bijna in. Ik had er heel lang over gedaan, me wild geschrapt en ieder woord gewogen. Maar het moest op een pagina passen. Hun versie was niet meer mijn verhaal. Ik zit op mijn schrijfsels als een kip op gouden eieren. Dus dat is onmogelijk, ik moet dan flexibeler zijn en meewerken en dat kan ik niet. Dat is jammer, maar zo is het.

Dus die wens is iets van lang geleden, maar ik vind woorden en taal wel leuk. Niet zo zeer het leren van talen, ik kan heel moeilijk nieuwe dingen leren, ik onthoud heel moeilijk dingen. Maar ik 'heb' wel iets met talen. Ik hoor vaak van mensen om me heen dat ze zich ergeren als mensen on hen heen in een taal spreken die ze niet kunnen verstaan, maar ik vind dat juist fijn. Ik luister dan naar de klanken en de melodie van de taal.

Soms vind ik woorden ook ontzettend mooi, zoals het woord meander. Het Engelse woord 'little', vind ik heel grappig en speels.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Suusje

En ik maar denken dat het raar is als je de melodie van een taal mooi vind. Ik luister graag Italiaans, versta het alleen niet. Wat ik een mooi Nederlands woord vind is runderen, omdat dat zo lekker rolt.

Lytsedraak

Ik luister heel graag muziek, ook in vreemde talen. Zo luister ik bijvoorbeeld heel graag naar Andrea Bocelli, maar ook Nederlandse of Engelse pop en rock, en klassieke en Keltische muziek vind ik ook heel prettig om naar te luisteren.

En ik schrijf graag, zowel gedichten als fictieve verhalen.