Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn man aseksueel?

Gestart door Silencev, oktober 29, 2017, 08:52:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silencev

Hoi iedereen, ik ben nieuw hier.
Ik zit met vragen... de laatste tijd ben ik ongelukkig in mijn huwelijk en heb er met iemand over gepraat en die vermoed dat mijn man aseksueel is. Seks hebben we misschien 5 keer per jaar of nog minder... Nu wil het netelige dat er iemand anders is die mij als een prinses behandeld en mij geeft wat ik mis aandacht en affectie zonder seks dat zeg ik er even bij. Er is nog een dochter van 2,5 bij betrokken Kan relatietherapie helpen? Ik voel meongelukkig. Knuf aan de andere lotgenoten...

Koffie

Welkom. Een lastige situatie waarin je zit. Als je je eenzaam voelt in je relatie lijkt die prins misschien al gauw de uitweg.

Wij kunnen niet weten of je man aseksueel is of dat er (ook) wat anders speelt. Aseksualiteit is een geaardheid, waarbij je geen seksuele aantrekking ervaart, wat los kan staan van libido. Net als wanneer je hetero, homo, bi of wat dan ook bent, is er maar een die dat kan bepalen en dat is de persoon zelf. Ik weet dus niet of je man zich herkent in aseksualiteit. Heb je met hem over je gedachten gesproken?

Als communiceren niet  werkt zou ik me kunnen voorstellen dat relatietherapie helpen kan, maar mocht hij inderdaad aseksueel zijn, dan is dat niet met een therapie te verhelpen. Misschien wel de manier waarop je er tegenaan gaat kijken en de manier waarop je daarover met elkaar praat. Misschien voelt je man zich net zo eenzaam als jij. Ongeacht zijn geaardheid.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Silencev,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Alleen een persoon zelf kan zijn/haar geaardheid bepalen. Voor aseksualiteit gaat het om het niet ervaren van seksuele aantrekking, niet om wat  je doet en hoe vaak je dat doet.
Ongeacht wat de achterliggende oorzaak is hebben jullie blijkbaar een verschil in behoefte op seksueel gebied. Praten is altijd een goede eerste stap. Uitgangspunt moet dan zijn dat het niet jouw of zijn probleem is, maar een verschil tussen jullie beiden waar jullie samen aan kunnen werken. Denk daarbij vooral aan hoe je wel tot een werkbare situatie voor beiden kan komen. Als je er samen niet uit komt kan je altijd kijken of relatietherapie of een seksuoloog kan helpen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Hey Silencev, welkom! :knuffel:

Het lijkt me dat er vele mogelijke verklaringen zijn voor jullie situatie, en eentje daarvan is aseksualiteit. Als jij en/of je vriend(in) echt overtuigd zijn dan zou je hem misschien kunnen hinten naar het bestaan van AVEN (of aseksualiteit in het algemeen)? Verder sluit ik me aan bij Koffie en AceVentura: Er over kunnen praten is erg belangrijk, wat de oorzaak van jullie situatie ook is. En therapie zou alleen al kunnen helpen door jullie aan het praten te krijgen! ;)

Citaat van: Silencev op oktober 29, 2017, 08:52:46 PMNu wil het netelige dat er iemand anders is die mij als een prinses behandeld en mij geeft wat ik mis aandacht en affectie zonder seks dat zeg ik er even bij.

Als je aandacht en affectie mist, is er dan niet meer loos in je relatie dan enkel de frequentie van seks?

Ik hoop dat jullie er uit komen!


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Frusty82

Hey wij zitten in het zelfde schuitje als je zin hed om te babbelen zooi ik wel fijn vinden ik kan en hep nog steeds meer niemand er over kunnen praten ik ben best sexueel gefrustreerd haha om het zo maar is te zeggen nou miss hoor ik nog wel iets van je groetjes
Groetjes m