Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

onze oplossing

Gestart door Koninginnekind, juli 19, 2021, 01:56:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koninginnekind

hoi allemaal,


Ik weet niet zeker of dit de juist plaat is voor dit topic, ik hoor graag als het ergens anders past.

Seksuele handelingen hebben mij nooit geïnteresseerd. Ik deed datgene wat er van mij verwacht werd in relaties en ik was de welbekende 'plank' in bed.
Een lang verhaal in het kort; aan mijn lijf geen polonaise.

4 jaar geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend. Na enkele maanden was ik klaar met het gedoe, ik nam de gok en biechtte alles op. Hij was enorm teleurgesteld dat ik al die maanden had gelogen en tegen mijn wil/zin dingen gedaan had alleen maar om hem te plezieren. Vanaf dat moment mag ik helemaal mezelf zijn! Tranen van geluk natuurlijk.

Neemt niet weg dat zijn seksuele behoeften niet passen bij de mijne. Ik heb er even de tijd voor genomen en een paar maanden later, met Kerst, deed ik hem een vrijbrief cadeau. Ik gun hem datgene wat ik niet kan bieden en dat is een minnaresachtig iemand. Ik vind het moeilijk er de juiste naam aan te geven.
Ik omschrijf het als een soort van zakelijke deal omdat er bij mij helemaal geen gevoel bij zit. Ik ben er niet jaloers om, of hij nou gaat wielrennen of gaat seksen, mij is het om het even.

Hij heeft een tijdje een minnares gehad maar dat stopte uiteraard door de huidige pandemie en zal ook niet meer opstarten. Nu heeft hij dus al anderhalf jaar geen seks gehad. Hoewel hij mij totaal niets kwalijk neemt vind ik het wel lastig.

Concreet; hoe doen anderen dit? Hoe lossen jullie het op als de seksuele behoeften uit elkaar liggen?

Dank voor het respect en de openheid alvast,

Koninginnekind (geboren op Koninginnedag)
geboren op 30 april, vandaar mijn nickname. V '88

Mute

Hoi Koninginnekind,

Vanaf de andere kant bekeken zit ik en vergelijkbaar schuitje als jouw vriend. Inderdaad mag ik onder een aantal voorwaarden " Buiten spelen"  en dat doe ik dan ook. De voorwaarden zijn o.a buiten onze sociale omgeving en stoppen als een van de 2 verliefd wordt. dit zijn duidelijke afspraken waar ik mij goed aan kan houden. Mijn vrouw vindt het wel heel moeilijk, zij ziet wel verschil tussen wielrennen en seks :-). Ze wil dus niks weten, ik moet het altijd stiekem doen.

Via Secondlove heb ik net weer een leuke vrouw in een vergelijkbare positie gevonden, maar dat hoeft niet pers'e. Voor Corona heb ik ook SL's gehad die het gewoon spannend vonden om vreemd te gaan. Klinkt alsof ik heel wild ben, maar dat valt best mee. Het speelt bij ons als vele jaren, vandaar.

Voor onze relatie is het erg goed dat ik weer gevreen heb. Hormonen  kunnen een mens behoorlijk laten verzuren, en lust en vrijen zijn echt goede hormoon boosters/remmers. Het maakt mij vrolijker en onze relatie daardoor nog weer leuker.

Mijn tip, misschien kan je je vriend een keer verwennen op een manier die jou niet tegen staat (bij ons is die optie er niet overigens), en de andere is om hem een betaald abbo op Second Love aan te raden. Het is een slangenkuil en een apenrots, zeker voor mannen lastig een leuke vrouw te vinden. Maar ook als je kritisch bent is het mogelijk een leuke " relatie" op te bouwen.

Mute

Koninginnekind

Hoi Mute,

dank voor je reactie, ik voel me enorm gewaardeerd en gezien, heel fijn!

Wij hebben ook regels. Al zijn ze iets anders dan bij jullie.
Ik wil wél weten wanneer hij gaat, hier gaat alles in alle openheid. ik wil het niet ruiken/zien als hij terugkomt ( niet bij ons thuis is nog een regel). Hij moet dus gedoucht hebben en zijn tanden gepoetst. Ook wil ik niet dat hij gaat jagen. Er zal dus 1 vaste vrouw in zijn leven moeten/kunnen zijn met wie hij afspreekt. Net zoals bij jou het geval is ligt er een grens als de emotionele verbinding te groot wordt. Het moet een zakelijke transactie blijven.

Via een site dacht hij contact te hebben met een vrouw, dit bleek later een mannelijke afperser te zijn. Hij is niet chantabel dus ze hadden bij hem niets te halen maar het is wel een lastig punt.

Wellicht weet hier iemand een tip waarop partners van aseksuelen (of om andere redenen geen seks) elkaar kunnen vinden. Dat gun ik hem enorm. 

Nogmaals heel veel dank!

Koninginnekind

geboren op 30 april, vandaar mijn nickname. V '88

Mute

#3
Hoi Koninginnenkind,

Je afspraken klinken fair. En inderdaad iedereen heeft weer andere afspraken met elkaar. Je vraagt waar hij vrouwen zou kunnen vinden, ik ben niet verder gekomen dan second love. Ik weet dat er ook dating sites zijn waar partner ruil en zo gedaan wordt, maar dat is voor ons minder bruikbaar.

Hij loopt inderdaad het risico om een slechterik tegen te komen. Maar ik ga er altijd van uit dat als iemand slechte bedoelingen heeft, deze uiteindelijk wel gemeld wordt bij de site (Second Love) en geblokkeerd wordt, omdat die geen belang hebben bij negatieve pers. En zo iemand wil snel success, dus  misschien kan je vriend gewoon niet te snel fotoos open zetten of persoonlijke gegevens uitwisselen. Er is geen enkele SL tot nu toe die mijn telefoon of adres heeft, de andere kant op willen ze dat ook niet (om niet betrapt te worden). Dus het vragen daarom is al verdacht. Meestal wissel ik eerst wat berichten uit op de site of via KIK (een annonieme chat app) en als we beiden er wel wat in zien, zet ik een foto " open" op de site. Als we dat beiden doen en het lijkt wel wat te kunnen worden, dan maak ik eerst een koffie afspraak. Later pas een keer een hotel. Dus ja, er is altijd een risico een verkeerde te treffen, maar zoals je zegt, jullie zijn niet chantabel.

Ook op SL zijn vrouwen die een ' lange'  relatie willen en er zijn ook mensen die een open relatie hebben, en dus van elkaar accepteren dat ze vreemd gaan. Vaak zetten ze dat ook in hun profiel. Het hoeft dus niet per definitie een jachtveld te zijn. Het kost wel geld (alleen voor de mannen geloof ik).

Ik hoop dat jullie wat met deze tips kunnen.

Mute

Firefly

Hoi Konininginnekind,

Ik heb al langere tijd niet op dit forum gekeken. Maar vandaag las ik wat posts en zag jouw bericht.
Ik ben net als Mute, ook getrouwd met een asexuele vrouw.
Ik heb meerdere relaties gehad. Mijn verhaal kan je terugvinden hier op het forum.
Ik heb geen gebruik gemaakt van datingsites. Ik heb nu al een paar jaar een relatie met een hele leuke vriendin buiten mijn huwelijk. Mijn vriendin is ook getrouwd en zit in een huwelijk waar geen respect en gevoel zit.
Het begon als een probeersel van beide kanten. Maar inmiddels zijn we stapelgek op elkaar. We delen elkaars diepste gevoelens en dit resulteerde in een emotionele en intieme band, die steeds sterker is geworden.
Ik ben op het punt gekomen dat ik mijn vriendin niet meer kan missen. Mijn vrouw is een hele goede partner, zeg maar een zus+.
Als partner van een asexueel persoon wordt je verscheurd. Je bent een dief van andermans vrouw en je moet altijd op je hoede zijn. Een leven die je echt niet wilt. Ook hou je nog van je vrouw die je niet alleen wilt laten.
Ik ben geen persoon die seks ziet, zoals jij het met wielrennen vergelijkt. Seks maakt aanspraak op je diepste gevoelgens en verbindt mensen op een bijzondere manier. Bij de een is dat sterker dan bij een ander.

Kortom, jouw partner gaat een hele moeilijke tijd tegemoet. Ik geloof dat de legendarische 'eenhoorn' kan bestaan, de vriendin die precies kan aanvullen wat jouw partner mist, zonder al te veel beslaglegging, en negatieve gevoelens, plichten, etc achter te laten bij hem. En dan ook het liefst voor een hele lange tijd, zonder dat hij keer op keer afscheid moet nemen en opnieuw beginnen. Dit laat littekens achter. En geloof me, ik weet waar ik over praat.

Verder zou ik ook wel willen dat er een serieuze datingsite zou bestaan voor mensen die iets missen in hun relatie, door wat voor omstandigheden dan ook, zonder dat die site gevuld wordt door 'jagers' en 'fakers'. Wanneer ik weer alleen zou zijn, zou ik me daar graag aanmelden.


Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid in deze moeilijke omstandigheden.

gr Firefly


Koninginnekind

hoi Firefly,

dank voor je uitgebreide reactie, heel fijn.

Ik "hoor" het verdriet in je getypte woorden. Het raakt me werkelijk. Je spreekt over dief van andermans vrouw. Ik kan me indenken dat je dat zo ervaart op het moment dat je met een gebonden vrouw besluit verder te gaan. Je kan natuurlijk ook "kiezen" voor  een vrouw die niet gebonden is. Of wellicht voor een biseksuele vrouw die samenleeft met een vrouw maar toch een mannelijk lichaam van nabij wil voelen.

In mijn ideale plaatje ontmoet hij een vrouw waarvan de partner aseksueel is en het net als ik een kwestie van gunnen vindt. Dat is misschien heel veel gevraagd maar er zijn vast mannen die hun vrouw kunnen gunnen (want ik weet dat het ontzettend moeilijk is!) dat zij toch in hun seksuele behoeften kunnen worden voorzien.

Ik sprak hem, naar aanleiding van een tip van een ander lid, over Second Love. Hij liet me zien dat er in onze provincie maar 14 vrouwen lid zijn in de leeftijd van 30 tot 45. Ik kan me indenken dat die vrouwen horendol worden van alle berichten die ze krijgen maargoed; wellicht zit er iemand tussen waarbij het klikt.

Ik vergelijk seks met wielrennen in die zin dat ik met beiden dezelfde connectie heb. Het zijn manieren van vrijetijdsbesteding. Ik voel geen enkele jaloezie als hij het ene of het andere gaat doen.

Ik zag een stukje waar je  contactoproepen kan doen; weet jij of ik daar wellicht een oproepje kan doen voor hem? Of is dat alleen voor aseksuelen onderling?

Nogmaals dank, ik wens je alle goeds samen met je vrouw én je vriendin!
geboren op 30 april, vandaar mijn nickname. V '88

Firefly

Hoi Koninginnekind,

Het is zo herkenbaar dat jij geen jaloezie kent. Ik zie dat bij mijn vrouw ook. Haar afkeer van seks en intimiteit is heel groot. Ze heeft veel liever dat ik iets met een andere vrouw aan gaat, dan dat zij hiertoe verplicht is.  Vanaf het moment dat ik haar 'los liet', dat wil zeggen, dat ik niets meer van haar verwachtte, verranderde zij.  Ze werd enorm ontspannen. Haar aversie tegen intimiteit is enorm. En als ik dit dan vergelijk met mijn vriendin.....
Als zij weet dat ik iets met een ander zou doen, dan is haar wereld kapot. Zij wilt bemind, begeerd en geliefd worden en kan mij echt niet afstaan aan een ander.
Twee compleet andere type vrouwen. Aseksualiteit is echt een reeele geaardheid.  Toen ik werd geconfronteerd met aseksualiteit, ging een wereld voor mij open.

En wat betreft wat jij zegt: "Je kan ook kiezen" .. Er is weinig keus. Het leven is als een stromende rivier. Soms ontmoet je iemand, soms mis je iemand. En als je iemand gaat zoeken, dan mis je het juiste. Er zijn teveel zoekende mannen, waarvan de meesten stiekum handelen, voordoen alsof ze een ander zijn of anderinds de boel belazeren.  Als je eerlijk er voor uit komt dat je vrijgezel bent of een weduwnaar, dan kan je nog serieus genomen worden. Maar een man met een 'apart' verhaal is bij voorbaat verdacht.

Mute

Hoi Firefly,
Ik zit met tranen in mijn ogen. Het is echt zo K dat ik die diepe gevoelens die bij mij vrijkomen bij het vrijen moet missen bij de vrouw waar ik van houd. Dat doet pijn en blijft altijd pijn doen. Aan de andere kant ben ik de gelukkigste man van de wereld, de vrouw die van mij houdt heeft zoveel vertrouwen in mij, dat ze mij de vrijheid geeft om dat fysieke gemis elders te zoeken. Het is natuurlijk surrogaat liefde, of eigenlijk geen liefde in mijn geval, maar wel heel lekker (beter dan wielrennen :-).

Jouw situatie is misschien nog lastiger, als je echt wat gaat voelen voor je buitenvrouw. Wij hebben de afspraak dat ik dan stop met deze tweede relatie, maar als het puntje bij het paaltje komt, je weet het nooit.

Geniet van het leven, en veel wijsheid toegewenst.

Mute

Firefly

Hoi Mute,

Ik bind me altijd aan mensen. Of het nu collega's zijn, of vrienden of in welke vorm dan ook. Zeker wanneer ik met iemand een hechte vriendschap heb,  waar ik dingen mee deel of meemaak, dan gaat die persoon een belangrijke plaats krijgen in mijn gevoel.
Met mijn vriendin waar ik nu een seksuele relatie mee heb, deel ik ook heel veel. En dan kan het niet anders dan dat er een diepe band is onstaan.
En waar ligt de grens dat je kan spreken over verliefdheid?
Ik kan geen afspraak met mijn vrouw maken dat ik ga stoppen wanneer ik verliefd ga worden, of van mijn vriendin ga houden. Dit hoort er nu eenmaal bij, wanneer je langdurig met iemand een intieme relatie hebt.
Ik zou het vreselijk vinden om tegen mijn vriendin te moeten zeggen: Ik stop met jou, want ik ga gevoelens voor je krijgen.
Ik zou mezelf dan pijn doen en me weer terug werpen in de intiemloze leegte. Ik zou dan weer verlangend worden naar intimiteit. En stel dan ontmoet je iemand anders, dan maak je opnieuw hetzelfde proces weer mee.
En leuke personen waar je intiem mee kan zijn en waar je ook nog eens een klik mee hebt, die liggen niet voor het opscheppen.
Wat is wijs?
Er is geen wijs antwoord in deze. Ik leef met de dag en steek eigenlijk in zekere zin ook mijn kop in het zand. Ik zie wel wat me overkomt.

Kim10

Denk dat je een reële kijk op de zaak hebt Firefly. Een afspraak om niet verliefd te worden, daar zie ik ook niets in,laat staan omdat van iemand te laten beloven. Fijn dat je een leuke vriendin hebt getroffen.

Bzztoh

Citaat van: Koninginnekind op juli 19, 2021, 01:56:43 PM
Concreet; hoe doen anderen dit? Hoe lossen jullie het op als de seksuele behoeften uit elkaar liggen?
In ons geval: mijn vrouw heeft, na jaren problemen en zoeken, voor zichzelf de conclusie getrokken dat ze asexueel is. Op zichzelf was dat best een verademing, tenminste te weten dat het niet aan onze relatie lag en dat ik niet overvroeg. Het gaf natuurlijk wel een nieuwe zoektocht naar oplossingen. Net als wanneer twee mensen een heteroseksuele relatie aangaan, en een van beiden later ontdekt homosexueel te zijn, zal je toch de keuze moeten maken wat je gaat doen met die constatering. Ik denk dat degene met de "nieuwe" geaardheid, die dus (onbewust waarschijnlijk) in een niet-compatibele relatie is gestapt, vooraleerst zelf zal moeten bedenken wat hij/zij met die nieuwe ontdekking moet/kan/wil. In ons geval betekent het dat mijn vrouw vrij veel NIET wil, maar een aantal dingen tenminste niet onaanvaardbaar vindt. Andersom zijn er dus aardig wat dingen die ik WEL wil, maar ik kan met dat gemis leven zolang een aantal dingen nog wel kan.

Het levert een sexuele relatie op die voor beiden frustrerend is, en hooguit "net voldoende". Maar die kant van de relatie past in een groter geheel, dus we nemen er beiden genoegen mee. Als het leven je citroenen geeft, bak een citroentaart.

Overigens, de optie van sex buiten de relatie is voor mij onbespreekbaar. Als dat de enige manier zou zijn, dan maar celibatair verder.

Koninginnekind

Fijn dat jullie een manier hebben gevonden om de citroenentaart te bakken! Zo zie je maar dat ieder stel het op een andere manier op weet te lossen. Mooi te lezen dat de liefde ook veel acceptatie en zachtheid met zich mee brengt. Onze oplossing is ook niet zaligmakend maar werkt voor ons het beste. Ik vind mezelf niet in de positie staan dat ik hem seks kan ontzeggen. Hij vind zichzelf niet in de positie staan mij voor een dilemma te stellen. Ik kom geen liefde te kort en hij geen seks.

Ik hoop dat jullie nog heel lang genieten van jullie taart en de liefde!
geboren op 30 april, vandaar mijn nickname. V '88

dutchboy66

Dag Koninginnenkind. Hier ook iemand van de andere kant. Heel begrijpelijk wat je allemaal schrijft.

Sterkte!