Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

zijn er ook mensen van de andere kant?

Gestart door Mute, april 03, 2022, 11:15:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pstern

Zo herkenbaar allemaal,

Momenteel ligt de bal bij mijn vrouw. Zij wilde niet meer met de huidige therapeut praten en zij zoekt nu een nieuwe. Tenminste, dat was de bedoeling. Dat is al weer maanden geleden. Het enige wat er na al die maanden gezegd is is dat zij er van uit gaat dat ik geen behoefte heb aan een therapeut momenteel. Ik moet zeggen dat ik er ook niet meer in geloof dus ergens klopt het wel. maar toch voelt het alsof ze de bal weer bij mij legt.

Ondertussen is het gewoon erg druk dus dan hoef ik er niet zoveel over na te denken.

Mute

Sterkte. blijf praten,  misschien is de beste uitkomst ook wel uit elkaar gaan, voor mij nog niet. Maar het blijft lastig

Monique66

Oke, ik ga ook maar even inbreken in deze discussie..... ik heb net een 14jaar lange relatie achter de rug waarin geen sex willen van mijn kant een heel groot issue was.... (ik wist nog niet wat mijn geaardheid was) te meer daar ik in het begin zeker wel goed te keer kon gaan maar dit bloedde dood, hoe graag ik zelf ook wilde.... ik voelde me ook schuldig ten opzichte van mijn man omdat ik vond dat hij seks ook verdiende dus soms stapte ik over mezelf heen en had dan (zonder plezier) toch seks met hem. Ik ben zelfs in therapie gegaan (waarmee ik stopte toen de therapeut vertelde dat ik af en toe maar gewoon mijn man zijn hoer moest zijn zodat hij aan zijn trekken kwam), maar ook dat bracht ons niet verder. Het niet hebben van seks bleek een te groot issue..... ik ben zelfs zover gegaan dat we met vrienden seks hadden, ook v/v omdat dat volgens hem wel eens een oplossing kon zijn..... helaas 24 februari is ons huwelijk geeindigd omdat hij een ander vond die wel seks wil.... zelf ben ik er inmiddels achter dat ik frayseksueel ben, wat wil zeggen dat ik een libido heb en romantisch ben maar zo gauw ik emotioneel betrokken raak (dus van iemand ga houden) verdwijnt mijn libido en maakt die plaats voor intense liefde, warmte, genegenheid en willen zorgen voor en verwennen van......aseksualiteit bestaat im vele vormen
en het is dus altijd moeilijk om te bepalen welke vorm(en) bij wie past
I've got the right to be wrong van  Joss Stone als lijflied maar ook,
Soms is het beter niets te zeggen en alleen te lachen als lijfspreuk

Mute

Hoi Monique,
Vond je het erg dat je huwelijk gestopt is? Of was het einde wederzijds. Ik kan mij de keuze van je man/jullie wel voorstellen, maar ik denk niet alleen omdat zij wel sex wilde met haar gegaan is.
Ik zou ook naar een ander gaan als ik geen liefde meer voor mijn vrouw voelde. En ik denk dat als de frustratie en hoe wij toen met elkaar omgingen door was gegaan, de liefde er bij ons beiden niet meer in zou zitten.
Het is een raar ding, dat liefde bij ons van de andere kant toch ook een behoefte op roept, en als die behoefte niet beantwoord word, leidt dit (bij mij in ieder geval) tot twijfel, gevoel van onder waardering afwijzing. Die frustratie kan denk ik ook leiden tot het afnemen van de liefde.
Naast de gewone zaken natuurlijk waardoor mensen uit elkaar kunnen gaan.
Een beetje uitleg dus van 'de andere kant' misschien dat het rationeel te begrijpen is, maar emotioneel is het voor beide zeiden moeilijk om elkaar echt te begrijpen.

Sterkte en hopelijk ook steun hier op de site.

Monique66

Hoi Mute, als ik mijn ex partner mag geloven dan hield hij nog wel van mij maar miste hij de sex te veel 😔🥺, ik van mijn kant beeindigde uiteindelijk het huwelijk omdat het niet de 1ste x was dat hij seks met een ander had ( daar kon ik nog mee leven en het zelfs begrijpen) maar omdat hij ook verliefd werd op de ander..... dat was het moment dat voor mij het vechten voor ons huwelijk stopte.... ik had de energie niet meer. En om heel eerlijk te zijn heeft het mij heel veel rust gegeven en door een krantenartikel van het AD vorige week weet ik zelf ook eindelijk waardoor ik ben wie ik ben en snap ik ook veel dingen veel beter
I've got the right to be wrong van  Joss Stone als lijflied maar ook,
Soms is het beter niets te zeggen en alleen te lachen als lijfspreuk

Mute

Dat begrijp ik volkomen dat je dan de stekker er uit trekt. Blijft moeilijk natuurlijk. Bij ons gaf de beslissing dat ik vreemd mocht gaan ook heel veel rust. Ik mag alleen niet verliefd worden, die kans bestaat, maar wordt kleiner als je vreemd mag gaan. Die bepaalde spanning is er dan niet en dan wordt het gewoner met een ander te vrijen.

pstern

Hoi Monique,

Interessant om jouw verhaal te lezen. Het lijkt me wel lastig als je een relatie begint met libido maar deze verdwijnt als de relatie echt serieus wordt. En wat een pech dat je (in mijn ogen dan) de slechtst denkbare therapeut moest treffen. Die snapt er niet echt veel van. Mijn vrouw noemde het "charity" en dat was eigenlijk voor mij wel de doodsteek. Het gaat niet om de sex pur sang (hoewel ik soms maar er in mee ga om van de frustratie af te zijn) maar het idee dat iemand sex met jou wil hebben. Dat je gezien wordt als sexueel wezen. Voor mij heeft het niet gezien worden als sexueel wezen een enorme impact gehad op mijn eigenwaarde, en dus mijn emotionele gezondheid. Als mijn relatie niet zo fijn en goed was zou ik er al lang een einde aan gemaakt hebben. Maar we hebben het goed samen. En als ik vele relaties om me heen stuk zie lopen (op hele andere zaken) dan prijs ik mezelf in die zin wel gelukkig. Maar goed, er blijft een lancune die onoplosbaar is. Verliefd worden is wel een gevaar. hoewel ik denk dat ik geen moeite zou hebben met meerdere liefdes. Ik heb in mijn leven wel vaker meerdere liefdes gehad waarvan 1 dan een seksuele partner is en de rest platonisch. Maar mijn vrouw zou dat ook zeker niet trekken. Wat ik wel merk is dat het gebrek aan sexuele aandacht wel effect heeft op de emotionele verbinding. Ook de "niet sexuele" intimiteit wordt minder. Puur omdat het bij mij zo werkt. En dat is wel een punt waar ik continu bij de les moet blijven om de relatie goed te houden. Aan welk AD artikel refereer je?