Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Help mee de eerste Nederlandse docu over aseksualiteit te realiseren!

Gestart door docu_aseksualiteit, april 26, 2022, 10:30:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

docu_aseksualiteit

WE HEBBEN JOUW HULP NODIG!

(For English, click on the link https://lnkd.in/eQfRefwG and scroll down!)


Hoi lieve allemaal!


Je hebt het wellicht al voorbij zien komen op dit forum of op de Facebookgroep 'Dutch Asexuality'. Of misschien is dit de eerste keer dat je er over leest. Maar, het is een feit! De allereerste Nederlandse documentaire over het aseksuele spectrum is in de maak!


Wij zijn Tjanne van der Sanden en Amber IJpelaar, en wij zijn de makers van de documentaire 'Liever Zonder'! In deze film volgen wij de 22-jarige Tessa, een jonge vrouw die zichzelf identificeert op het aseksuele spectrum. De film zal een portret worden van het leven van Tessa: want hoe gaat zij om met de reacties vanuit de omgeving/maatschappij op haar aseksualiteit? En hoe is het eigenlijk om erachter te komen dat je jezelf identificeert binnen het aseksuele spectrum? Maar daarnaast zal ook de diversiteit van het aseksuele spectrum aanbod komen en zal de film een educatieve waarde hebben. Een kwetsbaar portret met een grotere betekenis en boodschap dus!


Liever Zonder heeft een duidelijk doel voor ogen: het doorbreken van de stilte rondom deze geaardheid. Want helaas wordt het aseksuele spectrum niet erkend en/of niet begrepen in onze maatschappij. En het is de hoogste tijd dat hier verandering in komt!


Maar, dit kunnen wij niet zonder jouw hulp!


Een documentaire maken kost veel geld. En om te zorgen dat deze film gerealiseerd kan worden, hebben wij een crowdfunding opgezet. Als beginnende documentairemakers werken wij volledig op basis van een crowdfunding en hebben wij jouw financiële bijdrage hard nodig!


Door jouw bijdrage is het voor ons mogelijk om de audio- en kleurcorrectie en een componist te kunnen betalen. Maar ook zal het voor ons mogelijk worden om de film Engels te laten ondertitelen. Op deze manier kan de film ook voor de ACE-community buiten Nederland (en België) toegankelijk zijn! Op deze manier kan Tessa's verhaal op een zo mooi mogelijke manier verteld worden en is dit ook bereikbaar voor een groot publiek.




Dus wil jij ons helpen bij het realiseren van deze film en het aseksuele spectrum ein-de-lijk op de kaart zetten? Doneer dan via deze link: https://lnkd.in/eQfRefwG.



Alvast heel erg bedankt!


Liefs,


Amber, Tjanne en Tessa

:cake2:


(ps: in juni zal 'Liever Zonder' in première gaan. Over de exacte datum en tijd, en hoe jij hierbij kan zijn, later meer!)


Wil jij op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom onze documentaire? Volg ons dan op Instagram en Facebook! Op beide socials zijn wij te vinden onder de naam: @lieverzonder.documentaire

Hilde

Hoi Tjanne, Amber en Tessa,

Deze documentaire over aseksualiteit kan heel zinvol en nuttig zijn, zeker voor Nederland en Vlaanderen! Tof ook dat jullie er Engelse ondertiteling onder zetten.

Ik ga via enkele social media kanalen die ik beheer, waar dit thema prima op past, aandacht vragen voor jullie crowdfunding. Veel succes en plezier bij het maken ervan.  :smile-hart:

Hartelijke groet!

AceVentura

Beetje jammer om zo'n schreeuwerig bericht ook meteen twee keer te posten :(

Ik wens jullie heel veel succes met de crowdfunding/donaties en de docu :klap: :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Zo, die oproep viel op. ;) Maar een volgende oproep zouden we graag zonder hoofdletters zien. Dat komt zo schreeuwerig over. En dat is eigenlijk best jammer, want de bedoeling is heel goed!

Mooi initiatief en ik hoop dat jullie genoeg ophalen. :D :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

docu_aseksualiteit

Citaat van: Koffie op april 27, 2022, 10:57:45 AM
Zo, die oproep viel op. ;) Maar een volgende oproep zouden we graag zonder hoofdletters zien. Dat komt zo schreeuwerig over. En dat is eigenlijk best jammer, want de bedoeling is heel goed!

Mooi initiatief en ik hoop dat jullie genoeg ophalen. :D :cake:

Wij hebben het aangepast! Dat was uiteraard niet de bedoeling!