Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gezocht participanten online vragenlijst aromanticiteit aseksualiteit thesis

Gestart door RubyMef, september 23, 2021, 12:05:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RubyMef

Hi allemaal!

Na maandenlang een stille bewonderaar te zijn geweest van dit forum, en keer-op-keer geïnspireerd geraakt door jullie verhalen, kwetsbaarheden en discussies, wordt het nu tijd voor mijn eerste post op dit forum! Ik ben namelijk op zoek naar participanten die deel willen nemen aan een online anonieme vragenlijst over aromanticiteit en aseksualiteit in het kader van mijn masterthesis.

Ik zal mezelf even voorstellen: Ik ben Ruby Meffert, en ik ben momenteel de Master in de Seksuologie (KU Leuven, België) aan het afronden. Deels geïnspireerd door jullie en dit forum, heb ik besloten onderzoek te doen naar (a)seksuele- en (a)romantische aantrekkingskracht. Het doel van dit onderzoek om de variabiliteit in kaart te brengen van deze twee aantrekkingskrachten, en te illustreren dat er naast het diverse spectrum van de (a) seksuele aantrekkingskracht een onafhankelijk (a)romantisch spectrum is, en dat deze twee niet altijd samenvallen.

Met dit onderzoek hoop ik bij te dragen aan het verruimen van de opvattingen over romantiek, seksualiteit en relaties. Ik ben namelijk helemaal klaar met het hokjesdenken over seksualiteit, identiteit en gender in onze samenleving. Zelfs in de opleiding seksuologie is er naar mijn mening te weinig aandacht voor deze variatie. Daarom is het hoog tijd om de variatie aan het licht te brengen.

Het onderzoek zal zich voornamelijk focussen op de diversiteit van ervaringen, motivaties, gedragingen en identificaties van mensen in betrekking tot hun (a)seksuele en (a)romantische aantrekkingskracht tot andere mensen. Ook zullen de attitudes tegenover seks(ualiteit) bevraagd worden.

Mijn oproep daarom ook voor mensen die deel willen nemen aan dit onderzoek! De enige voorwaarde is dat je minimaal 18 jaar oud bent en Nederlandstalig. De vragenlijst duurt ongeveer 25 min, is volledig anoniem én vrijwillig, en is in te vullen op de PC, laptop, mobiel, tablet etc.
Om deel te nemen aan het onderzoek en/of voor meer informatie --> de link naar de vragenlijst:

https://kuleuven.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_8igk0qk953endKl

Mijn droom is dat uiteindelijk de resultaten van het onderzoek gepubliceerd kunnen worden en hierdoor bij kunnen dragen aan het vergroten van de zichtbaarheid van aseksualiteit en aromanticiteit in de academische wereld én in de mainstream media. Indien er sprake is van publicatie, zal ik jullie hiervan natuurlijk direct op de hoogte stellen!

Jullie zouden me heel erg helpen door deel te nemen, de vragenlijst te delen of suggesties te geven van andere plaatsen waar ik het eventueel zou kunnen delen! 😊 Ik probeer namelijk zo veel mogelijk (verschillende) mensen te bereiken.

Voor vragen, suggesties of opmerkingen kunnen jullie me altijd mailen op: rubyjohanna.meffert@student.kuleuven.be

Alvast heel erg bedankt! Ik kijk er naar uit om van jullie te horen,

Ruby 

memories


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

PallaS.


Mute

He RubyMef,

Welkom. Mogen "sexuelen"  met een asexuele partner ook meedoen, of onderzoek je alleen de asexuele kant?

M

AceOfCups

Welkom, Ruby
Een mooi doel, ga hem zeker invullen :)
Veel succes mey het verwerken van de gegevens
Ecce homo

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

RubyMef

Jullie reacties en bijdragen maken me heel erg blij! Heel fijn om te horen. Iedereen heel erg bedankt :)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

RubyMef

Citaat van: Koffie op oktober 01, 2021, 11:01:54 AM
Heb je de vraag van Mute ook gezien? :)

Hi Koffie! Ja ik heb deze vraag privé beantwoord! Maar nu ik hier zo over na denk besef ik dat het beter was geweest om in deze thread te antwoorden.

Maar het antwoord was een 'ja'! De doelgroep voor deze studie is divers en iedereen die zich niet herkent in de huidige conventionele normen over relaties, seksualiteit en romantiek kan deelnemen.

Liefs, Ruby

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie