Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel Rijnmond

Gestart door manonvankoppen, november 02, 2021, 03:01:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

manonvankoppen

Beste allemaal,

Graag stel ik mijzelf kort voor. Mijn naam is Manon van Koppen en ben werkzaam als journalist bij Rijnmond. Ik ben op zoek naar iemand die woonachtig is in onze regio die open staat voor een interview. Onze regio bestaat onder andere uit: Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Dordrecht, Hoek van Holland, Goeree-Overflakkee, Molenlanden, Nissewaard, Lansingerland, Capelle aan den IJssel, Hoeksche Waard, Westvoorne, Hellevoetsluis etc etc etc.

Het doel van dit interview is de lezer te informeren en en taboes te doorbreken, daarom liever geen anoniem interview en graag met foto. Het interview kan zowel telefonisch als face to-face plaats vinden, net wat jij zelf prettiger vindt. Het interview wordt uitgewerkt in een artikel voor online.

Als je nog vragen hebt, schroom niet om mij vrijblijvend een mailtje te sturen. Dit kan naar manon.van.koppen@rijnmond.nl.

Alvast bedankt en hopelijk spreek ik je snel.


Groetjes,
Manon van Koppen

Edewecht

Welkom Manon!
Leuk dat je interesse hebt in... eh... Tja, waar wilde je eigenlijk een interview over houden? Ik neem aan over aseksualiteit, hoewel dat niet zo duidelijk in je berichtje staat.

Maakt het interview misschien deel uit van een reeks? Omdat je taboes wilt doorbreken en de lezer wilt informeren?

Zelf kom ik niet uit die regio, maar wie weet, kan en wil iemand anders ingaan op je oproep.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Hoi Manon, welkom en leuk dat je interesse hebt in aseksualiteit en er aandacht aan wil besteden. Ik hoop dat er iemand in je regio is, die een niet anoniem interview wilt geven. Ik leg regelmatig aan mensen die zo'n oproep uit, dat dat best lastig ligt, en waarom, dus ik zou zeggen, kijk even bij andere oproepjes wat dat betreft. ;)

Maar wie weet is er wel iemand.

Ik zelf wil nooit met naam en toenaam en al helemaal niet met foto, en ik woon niet in de regio. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Je vraagt nogal wat Manon, maar wat wil je nu eigenlijk. En welke taboes doorbreken. En wat is Rijnmond precies? Radio Rijnmond? Een lokaal krantje? Kunnen de vragen vooraf worden ingezien? Vanwaar je interesse?

Beukennootje

Hallo Manon,
Ik kan je helaas ook niet verder helpen. Allereerst woon ik niet in de regio Rijnmond (en ook niet in de buurt), maar ik ben ook nog niet 'uit de kast' naar mijn omgeving toe. Daarom ben ik om meerdere redenen niet geschikt voor dit interview. Wel heel tof dat je aandacht wil besteden aan aseksualiteit! Ik weet niet of je hier al bekend mee bent, maar misschien kun je het ook proberen via de Nederlandse Organisatie Aseksualiteit (aseksualiteit.nl)

Kim10

Nog even n.a.v. het stukje van Manon van Koppen. Wat ik al vermoedde, Rijnmond is een plaatselijk blaadje. Ik wilde voorstellen om aan al die mensen die dit soort oproepjes doen te vragen om hun wensen en doelen duidelijker te formuleren. Het woord aseksualiteit bijvoorbeeld komt in het oproepje niet voor. Ook over haar eigen motivatie zegt ze niets. Maar wel schermen met een woord als "taboedoorbrekend". Ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik heb genoeg van dit soort vage oproepjes, vooral omdat er meteen om foto + naam gevraagd wordt.

Jann

Hi Manon!

Superleuk dat je geïnteresseerd bent in aseksualiteit! Ik kom helaas niet uit de regio en wil ook niet met naam en toenaam in een artikel maar hoop dat je iemand vind :)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

manonvankoppen

Beste allemaal.

Als ik bovenstaande reacties lees, zijn er nogal wat onduidelijkheden naar aanleiding van mijn oproepje. Ik plaats dit oproepje natuurlijk op het forum voor Aseksualiteit, dus ik vond het vanzelfsprekend dat mijn interview daar dan over zou gaan. Maar wellicht had ik dit nog iets duidelijker kunnen melden. Rijnmond is een van de grootste regionale omroepen van Nederland en wij hebben een app, website, radio, tv, youtube, instagram, facebook en twitter. De interview vragen zijn, als dat gewenst is, vooraf in te zien. Mijn interesse in dit onderwerp is ontstaan tijdens een typisch keukentafelgesprek met mijn ouders. Een familielid wist niet wat aseksualiteit was en dat vond ik opvallend. Om meer begrip en bekendheid te creëren voor het onderwerp, worden er ook meer taboes doorbroken. 

Mocht iemand nog meer vragen hebben en deze persoonlijk aan mij willen stellen, kan die gene mij ook mailen op: manon.van.koppen@rijnmond.nl. Bellen bij vragen mag altijd.

Vriendelijke groetjes,
Manon van Koppen