Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Help, ik ben een stereotype! (Blog over autisme & ace)

Gestart door Speaker, december 20, 2021, 11:30:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

Ongeveer een half jaar geleden had ik een blog voor de NOA geschreven over hoe het voor mij was om de diagnose Autisme Spectrum Stoornis te krijgen terwijl ik al identificeerde als aseksueel. Ik realiseerde mij net dat het misschien ook goed zou zijn om mijn ervaring ook te delen op het forum. Dus hierbij een link naar de blog die ik heb geschreven: https://aseksualiteit.nl/help-ik-ben-een-stereotype/

AceOfCups

Mooi dat je dit hier deelt, Speaker!

Ik vind dat je erg mooi beschrijft waar mensen mee te kampen hebben wanneer ze op meerdere gebieden anders zijn dan de gemiddelde meerderheid, en zeker wanneer er nog veel onbekendheid over is en dus veel vooroordelen.

En voor iedereen, die zich weleens afvraagt wat nou toch de verklaring is van hun aseksualiteit... Gaat het daar dan om? Zó goed wat je aan het einde van je blog schrijft: "En zelfs als het één het gevolg is van het ander, dan maakt dat mij niet veel uit want beide dingen zijn onderdeel van wie ik ben." En zo is het, je voelt wat je voelt :)

Ecce homo