Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

DISCORD Server voor chat ... !?

Gestart door RemcoVdb, december 21, 2021, 12:49:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoVdb

Hey hallo hoi,
Is er interesse in een Discord Server om een chat op te zetten!?
Dan zou ik me daar best wel voor in willen zetten.
Maar dan moet ik eerst even uitvogelen hoe dat precies in z'n werk gaat en natuurlijk een passende naam vinden.

ACE_NL
NL_ACE
ACE_4ME
...
...


AceVentura

Voor mij niet in ieder geval, Discord is een privacy nachtmerrie :o

Voel je vrij om wat op te zetten uiteraard, zorg alleen dat je de naam AVEN niet gebruikt zodat er geen verwarring kan ontstaan, een algemene term als Ace is uiteraard wel prima.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Piggelot

Ik ben voor, qua naam maakt het niet echt uit denk ik

RemcoVdb

Goede middag,
Uiteraard is de naam Aven geen optie, en zal die ook niet gebruiken.
En wat betreft de privacy, wat is tegenwoordig nu nog privé ... ?
Ik snap best dat sommige mensen op die manier denken, maar zo kan je overal wel vraagtekens bij zetten, whatsapp of facebook of welke chatapp dan ook. Alles is tegenwoordig wel ergens aan gelinkt.
Ik weet ook niet of er iets anders mogelijk is kwa chat, ik sta open voor ideeën iig dus als iemand anders nog een andere optie weet, tell me !!




AceVentura

Tja, hoeveel er privé is heb je zelf in de hand uiteraard. In het algemeen zal een gratis dienst aangeboden door een commercieel bedrijf draaien om het verzamelen van gegevens en daar advertentie inkomsten mee genereren. Sommigen gaan er dan nog enigszins netjes mee om, maar vooral facebook haalt zeer regelmatig het nieuws omdat ze dat niet doen.
Ieder maakt uiteraard z'n eigen afwegingen, zeker rondom een heel privé onderwerp als aseksualieit vind ik het wel een belangrijk aspect.

We hebben ook wel eens overwogen om het simpelweg hier via AVEN aan te bieden, dat liep toen stuk op kunnen modereren binnen zo'n groep om het zo veilig te houden. We hebben simpelweg niet de mogelijkheid om 24/7 met een mod in zo'n chat te hangen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

RemcoVdb

Naja 24/7 een mod is niet nodig denk ik, aangezien we hier toch wel respect hebben omdat we allemaal nou eenmaal kampen met redelijk de zelfde belangen.
Dus ik denk zelf dat dat niet echt een probleem zou moeten zijn.
Heb zelf ook een aardig tijdje in een Amerikaanse ACE Discord gezeten maar ja toen werkte ik daar nog. En moet zeggen heb echt leuke mensen ontmoet op deze manier. En Discord is daar.. ja heel normaal om gelijk gestemde groepen te creëren.
Maar om zelf een servertje op te zetten moet ik me wel even verdiepen kwa groepen aanmaken bv noord oost zuid en west nl en natuurlijk een algemene groep en een voorstel groep.
Maar wat ik zeg daar moet ik dan wel even de tijd voor nemen om dat onder de knie te krijgen.

AceVentura

#6
We gaan inderdaad respectvol met elkaar om, toch gebeurd het (zeker met onderwerpen die wat gevoeliger liggen) wel eens dat een discussie uit de bocht vliegt en dat ingrijpen nodig is.
Even naar het huidige mod-team kijkend zouden we denk ik hooguit aan een paar uurtjes per dag halen, dus dat is wel erg ver van 24/7 vandaan ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik was vanmorgen een reactie aan het typen, maar haalde die weg, omdat het mijn verantwoording niet is. Maar ik ga toch maar even waarschuwen. ;)

Ik heb geen idee hoe Discord werkt en of iedereen zich daar vrij kan aanmelden. Wat we hier in het verleden hebben gehad is een niet te stelpen hoeveelheid spam. Echt, dat ik op een gegeven moment de HELE dag bezig was om spam te verwijderen en spammers te blokkeren. Alsof ik niets beters te doen had, het was gekmakend. Dweilen met de kraan open. Omdat het woordje 'seks' hier voorkomt, was veel daaraan gerelateerd, en spam gaat sowieso veel over seks en geld, uiteraard. AceVentura heeft toen de toegangsvraag aangepast en dat houdt de meeste spammers uitstekend buiten. Ben ik nog vaak enorm happy mee!

Wat we ook hebben gehad, is dat er hier eens iemand kwam die klantjes zocht voor haar werk in de prostitutie. Persoonlijk vind ik het niet erg dat er hoeren zijn, maar dat ze hier zomaar naar klantjes gaan zoeken op een forum als dit, vind ik niet passend. Dan heb je nog mensen die 'sekstherapie' bedrijven. Of ze echt therapeuten zijn is soms de vraag. Ik kan ook net doen of ik therapeut ben. Desnoods fabriceer ik een leuk siteje. Ook dat sta ik hier niet toe. Er komt hier een groep vaak nog vrij jonge en onzekere mensen, die moeite hebben zichzelf te ontdekken en te accepteren.

Dit soort dingen komen niet veel voor, maar als het hier al gebeurt..... geef ze de kans eens.

Dan natuurlijk allerlei gevoelige discussiepunten over sociale en maatschappelijke onderwerpen. En mensen die niet fatsoenlijk zijn. Op Facebook heb ik gister nog weer iemand gerapporteerd die openlijk racistisch was, die zwarte mensen primaten noemde. Ik zie op social media de meest tenenkrommende rottigheid tegen die mensen tegen elkaar zeggen. En zelfs hier op het forum zijn mensen wel eens aan het rollebollen geweest hoor, of je hebt mensen die misschien niet kwaad bedoelen, maar die een heleboel irritatie opleveren bij andere forumleden, mezelf incluis. Is nu niet aan de orde, BTW!  Dus niemand moet zich nu zorgen maken dat ik me erger of zo.;)

Dus nogmaals, ik kern discord niet en ik weet niet hoe dat werkt en hoe dat toegaat. Maar ik voel me ontzettend verantwoordelijk voor het forum hier, omdat ik weet dat mensen die hier komen vaak met heel emotionele situaties zitten, met (zelf)acceptatie, etc. Dus veiligheid is echt belangrijk. Daarom geef ik je dit mee. Mocht je iets opzetten, dan is dat natuurlijk helemaal aan jouw en anderen hoe je dat doet, en wat je wel en niet doet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Wijze woorden, Koffie. En niet alleen wijze woorden... ze komen uit een wijs en goed hart!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

RemcoVdb

Zeker wijze worden en geloof best dat het enigszins rot is om het iedere keer maar bij te moeten houden en te filteren.
Maar voor zo ver als ik weet heb ik in die 8 maanden geen reclame gezien of wat dan ook, ik weet ook dat er "bots" zijn die dit filteren in Discord.
Ik ga zeker nog wat verder in duiken want ik ga niet iets opzetten waar ik hele dagen moet filteren. Zal ook eens vragen aan 1 van die admins die die Discord runnen, wat alle mogelijkheden zijn.

En wat betreft dit forum, kunnen we anders niet 4 opties toevoegen, en dan heb ik het over de regio's noord, oost, zuid en west NL dan is er toch een kortere route om mensen aan te spreken/ontmoeten/chatten.

AceVentura

Ik denk dat je voornamelijk doelt op het contacthoekje als je het hebt over opsplitsen in regio's?

Ik geloof dat ik dat zelf ook nog wel eens voorgesteld heb toen ik hier net nieuw was ;), het punt is dat we daar eigenlijk te klein voor zijn. Met de algemene opzet die we nu hebben gaat het om enkele berichtjes per maand, dat verder opsplitsen is niet zo zinvol. Uiteraard staat het je wel vrij om in je bericht te zetten dat je iemand in een bepaalde regio zoekt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Shimmer

Ik zou best openstaan voor een Discord chat ding. Heb er ooit wel eens een account aangemaakt, maar ik deed er verder niks mee. Zelf vind ik het lastig om contact te onderhouden, al wil ik juist graag meer sociaal contact, dus zoiets waar ik af en toe mee kan praten en een beetje up-to-date blijf is voor mij ideaal  ;D

Wat betreft privacy: Ik vertrouw er sowieso niet meer op dat je waar dan ook online meer echt veilig ben met je gegevens, dus zelf ontwijk ik het om veel van mijn eigen info op zulke sites etc door te geven als het even kan en verder accepteer ik het hele digitale tijdperk maar gewoon. Je ontkomt er toch niet meer aan   :-\

Shimmer

Is er nog iets gedaan met dit idee voor een discord chat?