Wat ontzettend jammer, en dan voel je je heel alleen. Gelukkig weet je in elk geval het forum te vinden.
Hebben je ouders wel eens informatie hier op de website gelezen? De wiki-pagina's?
https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=HoofdpaginaOf vind je het geen prettig idee dat ze dan ook makkelijk kunnen doorklikken naar het forum en kunnen lezen wat je geschreven hebt? Misschien is dan de site van NOA wel behulpzaam:
https://aseksualiteit.nl/Het is voor niet-aseksuele mensen vaak bijna niet voor te stellen dat iemand die aantrekking niet heeft en dat meestal ook echt niet komt. Of alleen in specifieke situaties. Maar dat echt voor veel aseksuelen die specifieke situaties er ook niet zijn. Je mag mij als voorbeeld noemen: ik ben bijna 53 en ik heb echt, serieus, geen flauw idee wat seksuele aantrekking is. Dat kun je me ook niet uitleggen. Dat is zoiets als iemand die nooit water heeft gedronken, uitleggen hoe water smaakt. Ik heb relaties gehad, ik ben verliefd geweest, maar seksuele aantrekking is hocus pocus voor me.
Tegen mij is ook wel eens gezegd dat ik dan eigenlijk op vrouwen val, maar dat nog niet weet, of zo. Maar ik weet dat uitstekend: ik val niet op vrouwen. Ik vind het prima als dat zo zou zijn, ik heb eigenlijk wel eens gewild dat het zo was (leek me makkelijker, ooit). Maar het is nooit gebeurd en op mijn leeftijd verwacht ik ook echt geen veranderingen meer daarin.
Tegen mij is ook wel eens gezegd dat ik de ware nog moet tegenkomen. Ja zeg ik dan, die ware zal moeten passen bij mij en mijn aseksualiteit. Dus, ik pak het terug, wat ze zeggen, en buig dat om. Zodat het weer klopt.
Het is een geaardheid en soms liggen die iets minder vast dan we denken, maar over het algemeen is het toch redelijk blijvend.
Misschien vinden mensen het ook lastig te accepteren, moeten ze hun eigen beeld van jou en wat ze voor toekomst voor je in gedachten hadden, bijstellen. En dat kan ook moeilijk zijn. Dat is iets wat ze zelf ook misschien moeten verwerken. Misschien denken ze wel: Van Yezie krijgen we geen kleinkinderen. Terwijl ze dat graag willen. Als voorbeeld, bedoel ik dit.
Of misschien denken ze ergens in hun achterhoofd dat er iets niet goed is gegaan in de opvoeding, met dit als gevolg?
Kan goed begrijpen dat je een prutdag had. Je houdt van je ouders en je zus en juist van hen zou je zo graag willen dat ze je begrepen.