Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wannear hâld it op?

Gestart door menno2108, december 24, 2021, 10:37:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

menno2108

Toch mar efkes yn't Frysk om't it dochs wat natuerliker oan fjilt.
Ik wit net wa dit lêse sil mar dat docht dr ek net ta  ;)

De lêtste tiid ûnderfyn ik dat ik it nochal lestich fyn. Troch de koroana kinne wy gjin kant op en ik fiel my dêrtroch faaks allinne.
troch de nije lockdown is it no sa dat ek myn wurk op'e kop stiet. net essensjeel genôch.. dan haw je noch minder kontakt en dêr mocht ik wol oer. dat fûn ik júst noflik marja dêrtroch rint ek no it sosjaale kontakt hielendal fuot.. gjin nije minsken leare kinne net opstap kinne.. ik mis it al. Wannear hâld it op? Wannear mei ik wer libje?
Freonlike groetnis

Piggelot

Heey menno, mij friese grammatica is nooit goed geweest, dus ik reageer even in het nederlands😉

Ik heb hetzelfde gevoel.. nou mag ik mijn werk gelukkig nog vanuit huis doen, maar het sociale contact is echt helemaal weg.
Zelfs met deze kerstdagen kan ik niet naar familie omdat ze in quarantaine zitten (gelukkig geen ernstig zieken) maar het maakt het een stuk eenzamer.

Mocht je eens willen praten oid, dan kun je altijd een berichtje sturen. Heb je toch nog wat contact, ook al is het online.

AceOfCups

Hey Mennoloo,
Ik schrijf geen Fries helaas.... Ja, het is vrij waardeloos, dit nu weer. Als ik in mijn omgeving kijk is de nevenschade van zo lange tijd maatregelen erg groot. Misschien een schrale troost, maar ik las vandaag dat volgens het RIVN de nieuwe variant mogelijk meevalt (t.o.v. wat verwacht was, bron: nos). Dus hopelijk zijn we er wat sneller van af.
Probeer het te halen uit wat er wel kan, en uit de mooie dingen die er ook zijn, al zijn die nog zo klein :) Ik heb gemakkelijk praten, want ik wandel graag in de natuur en dat kan nog gewoon.
Maar als het voor jou helpt om even te spuien hier: lekker doen! En er is altijd wel iemand die het leest,  dus in die zin ben je niet alleen. Veel sterkte en maak er wat van!  :knuffel:
Ecce homo

Koffie

#3
Ik ben geen Friezin en ik denk dat je het heel fijn zou vinden om met een andere Friestalige in je moedertaal te kunnen praten. Helaas heb ik dat niet in de aanbieding voor je... maar ik heb begrepen wat je schreef.

Mijn net 20-jarige dochter was altijd een enorme stapper. Elk weekend, al jaren lang,  maakte ze de stad hier onveilig. ;) Als moeder ben ik dus eigenlijk stiekem een beetje blij dat ze sinds al die lockdowns een beetje gas terug heeft moeten nemen. Maar ze mist het stappen wel. Ze zei een poosje terug: Het is alsof in een keer je jeugd voorbij gaat.

Ze heeft een vriend, ze willen genieten van hun verkeringstijd en naar Parijs, naar Antwerpen, ze hadden deze maand iets geboekt in Duitsland... maar steeds komt er dat virus tussen. Ze gaan dan wel binnen Nederland wat doen. Maar het is inderdaad anders dan in 'normale' tijden, waarin je over zulke dingen niet na hoefde te denken.

Maar zowel zij als haar vriend zoeken wel vrienden op. Samen en apart van elkaar. Ze heeft pas met een oud-klasgenote bij de supermarkt lunchspulletjes gekocht en dat bij haar vriendin thuis gezellig opgepeuzeld en ze hebben bijgepraat. Dat soort dingen kunnen wel. Als het niet gaat zoals het 'moet', dan moet het maar zoals het gaat... of zoiets.

Is daarin voor jou ook iets mogelijk?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Er zijn al een hoop wijze dingen gezegd, zo te zien zijn we na die tijd allemaal ervaringsdeskundige :schater:

Daarop aansluitend wil ik je meegeven:
Zoals de grote blauw-gele meubelgigant ooit al eens zei: Alles wat je aandacht geeft groeit. Geef je je aandacht aan wat niet kan? Dan groeit dat. Geef je aandacht aan wat wel kan? Dan groeit dat. Kijk dus naar wat wel kan, wees creatief en maak er iets leuks van. Kijk wat je afgelopen 1,5 tot 2 jaar leuke dingen heeft gebracht en doe daar meer van.

Hoe lang het nog gaat duren weet niemand, en ik ben bang dat dat betekend dat het nog wel even kan duren ... voor die tijd nog maar wat cake:  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

memories

Herkenbaar, Menno! Focussen op wat wel kan is zeker een goede. Als ik erover nadenk, heb ik het afgelopen jaar nog redelijk veel sociale dingen gedaan, dus er zijn wel mogelijkheden, ook online natuurlijk, haha. Ik mis vooral concerten, ben benieuwd wanneer dat weer kan :'(

menno2108

Bedankt voor jullie reacties. Doet me altijd erg goed!

Freonlike groetnis

menno2108

Citaat van: houseofmemories op december 27, 2021, 06:54:32 PM
Herkenbaar, Menno! Focussen op wat wel kan is zeker een goede. Als ik erover nadenk, heb ik het afgelopen jaar nog redelijk veel sociale dingen gedaan, dus er zijn wel mogelijkheden, ook online natuurlijk, haha. Ik mis vooral concerten, ben benieuwd wanneer dat weer kan :'(

Laten we hopen dat deze zomer beter wordt als de zomer van 2021
Freonlike groetnis

Koffie

Ik lees net een artikeltje. Interview met Gommers. Lees maar even onder die paarse video met de injectiespuit, daar steekt hij juist de jongeren een hart onder de riem. Dat lost niet iets op en zeker niet meteen, maar misschien toch een hart onder de riem.

https://www.nu.nl/nujij/6175466/antwoorden-van-gommers-er-moeten-andere-regels-komen-voor-jongeren.html
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

menno2108

Citaat van: Koffie op december 30, 2021, 01:11:04 AM
Ik lees net een artikeltje. Interview met Gommers. Lees maar even onder die paarse video met de injectiespuit, daar steekt hij juist de jongeren een hart onder de riem. Dat lost niet iets op en zeker niet meteen, maar misschien toch een hart onder de riem.

https://www.nu.nl/nujij/6175466/antwoorden-van-gommers-er-moeten-andere-regels-komen-voor-jongeren.html

Bedankt voor het delen van het artikel! :knuffel:

Freonlike groetnis

Koffie

Laten we hopen dat bovenop alle andere toestanden niet ook corona de boel weer op zijn kop komt zetten nu de herfst begint.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik heb tot nu toe niet de indruk dat er iets staat te gebeuren op dat vlak, of heb ik iets gemist?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Zo ver ik weet heb je niets gemist hoor, maar ik houd zelf liever een slag om de arm.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Goed om te weten dat ik niets heb gemist :)

Over het algemeen heb ik dan de instelling om me niet druk te maken voordat er echt tekenen zijn dat het er echt aan zit te komen. Zeker met COVID heb ik toch het idee dat ze nu terughoudender zullen zijn met lockdowns, iets wat ik volgens mij ook wel eens gehoord heb in het nieuws.

We zullen wel zien ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Druk maak ik me er ook niet om. Voor mijn dagelijks leven maakt het ook niet zo erg veel uit, maar ik merk wel dat voor veel andere mensen om me heen het wel zwaar heeft gewogen. En daar voel ik wel mee mee.

Ik zelf heb het mega lastig gevonden dat ik niet gewoon naar winkels kon, of dat je dan een minimaal bedrag moest besteden plus nog extra geld, omdat ze het in een tasje moeten doen. Of dingen bestellen, waar dan verzendkosten bij komen. Mijn budget laat zulke dingen niet toe. Zeker nu niet meer. Dus laten we het maar hopen, dat het ophoudt. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie