Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Geen emailnotificaties

Gestart door femke123, januari 23, 2022, 08:25:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femke123

Hoi! Ik krijg geen emailnotificaties bij persoonlijke berichten maar ook niet als ik op een topic heb gereageerd of er een heb aangemaakt. Hoe kan ik dit oplossen? Ze zitten niet in m'n spam. De instellingen bij notificaties staan goed.

Edewecht

Het schijnt dat de forumsoftware niet goed werkt in deze functies. Mijn collega-admins weten hier meer van. Ik vermoed dat we hier helaas weinig aan kunnen doen, omdat dit een nederlandstalig onderdeel is van het grote amerikaanse AVEN-forum. Maar ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb.

Wacht even de reakties van AceVentura of Koffie af.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Het klopt inderdaad dat het forum momenteel geen e-mails kan versturen, en eerlijk gezegd zie ik dat ook niet op korte termijn veranderen :(

De wereld van e-mails wordt steeds strenger (in pogingen spam terug te dringen) en het forum is daar helaas nog niet in mee gegaan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Nou, veel weet ik er ook niet van. Wel is het mij een doorn in het oog, maar we kunnen er niets aan doen. Zegt onze techneut AceVentura. En die is betrouwbaar in deze zaken. Het is geprobeerd.

Ook forumaanmeldingen worden grotendeels handmatig geactiveerd. (Bijna?) niemand komt echt automatisch binnen.

De enige 'oplossing' is regelmatig naar het forum komen en je PB's en de nieuwe berichten en onderwerpen checken. Wel kun je in je instellingen instellen dat je een waarschuwing krijgt dat je een nieuwe PB hebt, als je het forum opent.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

femke123

Bedankt voor jullie reacties! Is er wel belangstelling bij zowel de leden als de admins voor een nieuw/vernieuwd forum?

Koffie

Dat zou leuk wezen, maar dat schijnt ook niet zomaar te kunnen. We zijn gekoppeld aan het grote Aven van Americanië en we schijnen niet zomaar gezellig een beetje een leuk stekkie te mogen zoeken op het wereldwijde web, zo ver ik weet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Een nieuw forum beginnen kan natuurlijk altijd, maar is niet zo simpel als het lijkt.

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:
- Websites draaien niet vanzelf, dus je hebt iets van hosting nodig (dat wordt nu vanuit amerikanie geregeld en gefinancierd op basis van donaties)
- Je kan de naam AVEN dan in ieder geval niet meer gebruiken (en die naam helpt wel bij naamsbekendheid)
- We zijn al zo'n kleine community, en dan ook nog verdelen over twee forums :o
- Je hebt leden nodig en admins nodig die technische zaken en moderaties voor je willen regelen.

Ik heb m'n handen in ieder geval vol genoeg met 1 forum :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik dacht dat bedoeld werd dat wij als forum zouden overstappen naar een andere forumhoast. Om dat ik dat met die notificaties ook best irritant vind, heb ik dat ooit ook wel eens geopperd. Maar volgens mij zei je ook toen: Dan mogen we geen Aven meer heten.

Dus ja, dan blijven we maar hier. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

femke123

Jaa snap ik. Een hosting kost natuurlijk niet enorm veel geld. Zeg max. 100 euro per jaar. Ik beheer zelf een simpele site en daarvoor betaal ik nog geen 60 euro per jaar aan hosting. Ik denk dat het grootste probleem is, dat je admins nodig hebt die dat forum willen modereren. Ik zit ook op een autisme site, die onlangs een nieuw super fris forum zijn gestart. En die hebben veel vrijwilligers. Alleen ik denk dat de autisme community groter is dan de aseksuele community?

Koffie

Een nieuw autismeforum? Vertel! :D Ik ben al lange tijd actief op Autsider. Vroeger ook op Autivrouw. Naar een nieuw forum ben ik best nieuwsgierig. Zeker in deze tijd, forums zijn best een beetje ouderwets, alles is Facebook of Instagram. Maar ik houd van fora en hier thuis hebben we allemaal ad(h)d en/.of autisme, ik heb beide.

Ik heb de indruk dat de deelnemers op een autismeforum een constantere groep zijn. Bij Aven zijn  mensen vaak maar even. ;) Of de doelgroep ook groter is, weet ik niet.

Maar het staat je vrij om zelf een site te beginnen als je dat wilt, alleen, dat mag dan geen Aven heten. Zo wordt ook af en toe geopperd een chat te beginnen, wat ook uiteraard mag, maar wel onder een andere naam. En omdat wij hier wel graag Aven willen heten, blijven we met dit forum, verbonden aan het grote wereldwijde Aven. Helaas dus zonder notificaties.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: femke123 op januari 29, 2022, 08:16:45 PM
Jaa snap ik. Een hosting kost natuurlijk niet enorm veel geld. Zeg max. 100 euro per jaar. Ik beheer zelf een simpele site en daarvoor betaal ik nog geen 60 euro per jaar aan hosting. Ik denk dat het grootste probleem is, dat je admins nodig hebt die dat forum willen modereren. Ik zit ook op een autisme site, die onlangs een nieuw super fris forum zijn gestart. En die hebben veel vrijwilligers. Alleen ik denk dat de autisme community groter is dan de aseksuele community?
Het probleem met iemand die wat dan ook betaald ten gunste van het forum is ook: Wat gebeurd er met het forum als die persoon geen interesse meer heeft in het forum en het forum verlaat?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

femke123

Daar heb je een goed punt. Het is nog niet zo makkelijk haha. Je moet dan inderdaad donateurs hebben die de hostingskosten dekken.