Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen en oproep voor online artikel!

Gestart door Lisa-journalist, februari 04, 2022, 04:47:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisa-journalist

Hoi Allemaal,

Ik Lisa (31 jaar) en ik ben een freelance journalist en voor het Algemeen Dagblad maak ik een online artikel over aseksualiteit. Hoe ga je om met een aseksuele partner? Hoe maak je dit bespreekbaar? Hoe kun je elkaar het beste steunen? Een seksuoloog zal vervolgens tips en uitleg geven.

Via via kwam ik op dit forum terecht en ik vroeg me af of er iemand is die met naam en foto zijn/haar verhaal zou willen doen. Ik ben zowel op zoek naar iemand die zelf aseksueel is en/of iemand die een aseksuele partner heeft. Het gaat om een telefonisch interview van max 20 minuten en mijn deadline is dinsdag 8 februari 12.00.

Ik hoor het heel graag!

Alvast bedankt. Groetjes, Lisa

Edewecht

Hallo Lisa, welkom op het forum, en leuk dat je als journalist interesse hebt in aseksualiteit.

Ikzelf heb geen relatie, en ook nooit een relatie gehad, ben dus niet echt een geschikte kandidaat. Bovendien heb ik wel vaker interviews gegeven, maar doe het op dit moment op dit vlak even rustig aan.

Toch nog even een toevoeging: je schrijft: "Een seksuoloog zal vervolgens tips en uitleg geven."
Ik dacht meteen:
- welke seksuoloog?
- wat zijn haar/zijn tips en uitleg?

Er zijn namelijk meerdere 'soorten' seksuologen, met verschillende visies op aseksualiteit.
(zie ook even dit onderwerp)
en ik ben (wij zijn) wat huiverig voor het idee dat een seksuoloog aseksualiteit ziet als iets dat te verhelpen is. Ik vermoed dat dit in dit geval wel meevalt, maar ik wilde het toch even kwijt.

Succes met je oproep!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom! Zoals je misschien ziet heb ik je topic verplaatst naar het oproepen-forumgedeelte. :)

Ook ik dacht even na bij je mededeling over de seksuoloog. Zoals Edewecht al aangeeft: niet alle seksuologen erkennen aseksualiteit als geaardheid en zijn van mening dat het een probleem is, dat opgelost moet worden. Ik vind het erg belangrijk dat de seksuoloog dus een aseksueel-vriendelijk advies geeft en dat de uitleg past bij wat aseksualiteit is, namelijk het niet of beperkt ervaren van seksuele aantrekking, als geaardheid, dus niet een gevolg van trauma of iets dergelijks.

Langzamerhand komt er wel meer erkenning voor aseksualiteit, dus ik ga er vanuit dat je een seksuoloog hebt uitgenodigd die geen adviezen geeft rondom het 'verhelpen' van aseksualiteit.

Ik hoop dat er iemand is die past bij je oproepje en die mee wil werken aan je interview+foto+naam.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Bedankt voor je interesse in aseksualiteit,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Besef je dat je het zoeken best moeilijk maakt door de criteria die je stelt. Als ik het goed begrijp zoek je iemand die:
- Aseksueel is (ok, dat is hier goed vertegenwoordigd :schater:)
- In een relatie zit (dat is ook hier een minderheid)
- Die met naam en foto in een online artikel wil (dat is een nog kleinere minderheid)
- En dat binnen een paar dagen wil besluiten en daadwerkelijk het interview kan doen (een nóg kleinere minderheid)

Ik pas in ieder geval niet binnen wat je zoekt, ik wens je wel veel succes met het vinden van de juiste persoon en het maken van het artikel.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Citaat van: Lisa-journalist op februari 04, 2022, 04:47:54 PM
Hoe ga je om met een aseksuele partner? Hoe maak je dit bespreekbaar? Hoe kun je elkaar het beste steunen?
Het gaat niet om een ernstige ziekte of gedragsstoornis, hé ;) Het is gewoon een geaardheid

Ik wil iedereen met oprechte aandacht en interesse voor dit onderwerp graag te woord staan, maar ik kan echt niet aan deze deadline van jou voldoen. Succes ermee  :)



Ecce homo

Lisa-journalist

Citaat van: Ace of Cups op februari 05, 2022, 11:47:26 PM
Citaat van: Lisa-journalist op februari 04, 2022, 04:47:54 PM
Hoe ga je om met een aseksuele partner? Hoe maak je dit bespreekbaar? Hoe kun je elkaar het beste steunen?
Het gaat niet om een ernstige ziekte of gedragsstoornis, hé ;) Het is gewoon een geaardheid

Thanks! Ja, I know :), maar goed dat je het nogmaals zegt, ik zal mijn vraagstelling aanpassen!






Lisa-journalist

Citaat van: Koffie op februari 04, 2022, 06:31:51 PM
Welkom! Zoals je misschien ziet heb ik je topic verplaatst naar het oproepen-forumgedeelte. :)

Dankje! Ik zal even speuren..

Ook ik dacht even na bij je mededeling over de seksuoloog. Zoals Edewecht al aangeeft: niet alle seksuologen erkennen aseksualiteit als geaardheid en zijn van mening dat het een probleem is, dat opgelost moet worden. Ik vind het erg belangrijk dat de seksuoloog dus een aseksueel-vriendelijk advies geeft en dat de uitleg past bij wat aseksualiteit is, namelijk het niet of beperkt ervaren van seksuele aantrekking, als geaardheid, dus niet een gevolg van trauma of iets dergelijks.

--> Goed dat je het vermeld, het doel van dit artikel is juist aseksualiteit meer bespreekbaar maken. De seksuoloog die ik heb gesproken kan goed uitleggen dat aseksualiteit een geaardheid is en ook niet 'raar' of anders dan normaal.

Langzamerhand komt er wel meer erkenning voor aseksualiteit, dus ik ga er vanuit dat je een seksuoloog hebt uitgenodigd die geen adviezen geeft rondom het 'verhelpen' van aseksualiteit.
Zeker niet!!

Ik hoop dat er iemand is die past bij je oproepje en die mee wil werken aan je interview+foto+naam.