Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Documentaire Aseksualiteit

Gestart door docu_aseksualiteit, februari 15, 2022, 01:21:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

docu_aseksualiteit

Beste allemaal,

We stellen ons graag eerst even voor. Onze namen zijn Amber en Tjanne, beide begin 20 en studenten journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Op dit moment zijn we bezig met de minor CampusDoc en gedurende dit half jaar zullen wij druk zijn met het produceren van een documentaire.

Nadat wij ons verdiept hebben in het onderwerp aseksualiteit, voelden wij ons enorm geraakt door de vele verhalen en het feit dat er veel onwetendheid en onbegrip rondom heerst. Daarom hebben we besloten om aseksualiteit onderwerp te maken van onze documentaire.

We bevinden ons op dit moment in de research fase. We zijn al in contact met seksuologen (die aseksualiteit erkennen als geaardheid) en de Nederlandse Organisatie Aseksualiteit (NOA), maar we zouden ook enorm graag in contact willen komen met mensen die zich identificeren op het aseksuele spectrum. We zouden graag in gesprek willen gaan over dit onderwerp om onze kennis hierover te verbreden en uiteindelijk een mooie en representatieve documentaire te kunnen maken.

Bij interesse zien we graag een reactie tegemoet of een mail naar een van de volgende mailadressen: amber.ijpelaar@student.hu.nl / tjanne.vandersanden@student.hu.nl.


Lieve groet,

Amber en Tjanne


Edewecht

Welkom op het forum :) :cake:
Hopelijk meldt iemand zich aan!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom!

Is het de bedoeling dat mensen in beeld komen? Ik neem aan van wel, gezien het een documentaire is.  En als zich daar mensen voor aandienen, komen jullie dan op locatie, of moeten de deelnemers naar Utrecht komen?

Ik hoop ook dat iemand zich aanmeldt. Ik waardeer enorm jullie interesse, maar mensen in beeld krijgen is moeilijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Bedankt voor jullie interesse in aseksualiteit :cheerleader:

Wat is het doel van de documentaire? Waar gaat die eventueel vertoond worden? Wat verwacht je van de deelnemers?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

docu_aseksualiteit

Citaat van: Edewecht op februari 15, 2022, 06:15:25 PM
Welkom op het forum :) :cake:
Hopelijk meldt iemand zich aan!

Dankjewel! Dat hopen wij ook.

Liefs, Tjanne en Amber

docu_aseksualiteit

Citaat van: Koffie op februari 15, 2022, 07:18:01 PM
Welkom!

Is het de bedoeling dat mensen in beeld komen? Ik neem aan van wel, gezien het een documentaire is.  En als zich daar mensen voor aandienen, komen jullie dan op locatie, of moeten de deelnemers naar Utrecht komen?

Ik hoop ook dat iemand zich aanmeldt. Ik waardeer enorm jullie interesse, maar mensen in beeld krijgen is moeilijk.

Hallo!

Het is inderdaad de bedoeling dat de personen die mee gaan werken aan de documentaire in beeld komen.

Voor de documentaire is het de bedoeling dat wij als het waren in het leven van de hoofdpersoon/hoofdpersonen stappen. De draaidagen zullen dus ook op de locatie plaatsvinden waar de hoofdpersoon op dat moment is!

Bedankt! Wij hopen ook zeker dat iemand zich aanmeldt.

docu_aseksualiteit

Citaat van: AceVentura op februari 15, 2022, 08:12:47 PM
Bedankt voor jullie interesse in aseksualiteit :cheerleader:

Wat is het doel van de documentaire? Waar gaat die eventueel vertoond worden? Wat verwacht je van de deelnemers?


Hoi!

In de documentaire willen wij aseksualiteit (en het aseksuele spectrum) in alle vormen en maten laten zien. Liefde zonder seksuele aantrekkingskracht zal het kernthema zijn voor onze documentaire.

De documentaire wordt gemaakt in het kader van CampusDoc. De documentaire zal uiteindelijk getoond worden op een filmfestival georganiseerd voor alle CampusDoc studenten. Alle films die gemaakt zijn binnen CampusDoc zullen op dit festival getoond worden.

Daarnaast is er een kans dat de documentaire ook getoond wordt op meerdere filmfestivals in Nederland (denk hierbij ook aan speciale filmfestivals met als hoofdthema inclusiviteit, lhbti+ etc.). Ook is er een kans dat 2doc onze documentaire geschikt vindt om uit te zenden.

Onze verwachtingen van de hoofdpersoon zijn dat wij mee mogen lopen en een kijkje in het leven van deze persoon mogen krijgen. Vertrouwen staat hierin op de eerste plek.
Op het moment dat wij een hoofdpersoon/hoofdpersonen vinden, gaan wij in eerste instantie in gesprek over de verwachtingen van beide kanten.

Liefs, Tjanne en Amber