Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Efteling

Gestart door AceVentura, februari 16, 2022, 09:42:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

#75
Ik vind het inmiddels wat onhandig dat Shimmer en Shannen niets meer van zich laten horen. Straks zijn we alsnog met z'n tweeën :schater:

Zullen we het voor nu dan maar op 9:45 houden? Als Shimmer en/of Shannen zich nog melden kunnen we altijd nog aanpassen als dat nodig is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Shimmer

Goed, nu ik dus weer onder m'n steen uit ben gekropen en deze site daadwerkelijk weer check  :o ik vind 9:45 een prima tijd, dus we zijn dan in ieder geval met z'n drieën  :grouphug:

AceVentura

Welkom terug onder je steen vandaan :schater: :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Over een paar dagen is het alweer zover :cheerleader:

Voor de volledigheid nog even alles bij elkaar:
Aangemeld hebben: AceVentura, Beukennootje, Shimmer en Shannen.
Waarbij ik me inmiddels af begin te vragen of we Shannen daadwerkelijk gaan zien ::).

We zien elkaar komende zondag om 9:45 op deze plek: https://www.openstreetmap.org/?mlat=51.64999&mlon=5.04356#map=18/51.64999/5.04356
Als je nog geen kaartje hebt zorg dat je die nog haalt, bij de ingang zelf kan je ze volgens mij niet meer halen.
Beukennootje heeft de reservering waarmee we daadwerkelijk naar binnen kunnen.

Voor mij is er ineens wel wat onzekerheid gekomen of ik kan gaan: Een [CENSUUR] persoon heeft een schroef in een van m'n autobanden gedraaid. Ik heb een bijzondere auto en dan hoort dat er blijkbaar bij >:D want dit is al de tweede keer. Die moet dus voor zondag gerepareerd of vervangen worden, ik hoop dat morgen te kunnen regelen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Ook mijn autoproblemen zijn vandaag allemaal opgelost dus ook voor mij is er de zekerheid dat ik zondag naar de Efteling kan :cheerleader:

Hebben jullie nog specifieke dingen die je heel graag wil zien/doen?
Na dit zomerseizoen moet het spookslot eraan geloven en wordt het gesloopt en vervangen, daarom lijkt het mij wel leuk om dat nog voor een laatste keer te bekijken. Verder doe ik graag op z'n minst een van de wilde ritjes (python, baron, joris en de draak, vliegende hollander) ;D.

Bij het spookslot zijn wat bijzondere details (te vinden op https://www.eftepedia.nl/lemma/Spookslot):
Citaat van: Eftepedia
Wie op het plein voor het slot staat, ziet een ruïneus kasteel. Links staan de restanten van een grote, ronde toren van 20 meter hoog, met daarvoor een graftuintje. In het tuintje vinden we een Keltisch kruis en enkele andere grafornamenten. Op twee grafstenen zijn respectievelijk het logo van de NS (in spiegelbeeld) en iets wat zou kunnen doorgaan voor het oude logo van de Rabobank te ontdekken.
en
Citaat van: Eftepedia
In het donkerste deel van de gang, dat volgt na de draai, moet de bezoeker zijn ogen eerst aan het duister laten wennen om de vele details in de nissen in de muren überhaupt te kunnen zien.

Zo is daar een nis met schedels er in. Aan de andere kant is een doorkijkje naar een ruimte waarin een jammerende geestverschijning op een stoel zit.
Als je nu denkt "Wat is daar bijzonder aan?", dat staat hier: https://www.eftepedia.nl/lemma/Jammerende_Man
Citaat van: Eftepedia
Wie goed luistert kan in het gejammer de namen "Dréééééé... Toooooooooos" ontwaren, een verwijzing naar chef elektronica Dré Broeders en zijn echtgenote Toos.
:D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Shimmer

Gelukkig maar! Ik wil sowieso in de Vliegende Hollander (als het kan, gezien z'n track record of breaking down elke keer als ik het lef heb een voet in de Efteling te zetten  :schater: ). Vogel Rok vind ik ook altijd wel leuk en het spookslot ben ik eigenlijk al jaren niet geweest, dus dat is een goed idee, want die details zijn mij nooit opgevallen eigenlijk.

Verder is het maar even kijken hoeveel tijd we dan nog over hebben :klap:

AceVentura

Als ik de weersverwachtingen zo zie dan gaan we ook met het weer geluk hebben. Ca. 22 graden (warm zat en niet TE warm) en droog :cheerleader:

De Vliegende Hollander heeft inderdaad een reputatie hoog te houden :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Beukennootje

Ik heb verder geen hele speciale wensen. Ik vind alle attracties zover ik weet leuk, van lekker rustig tot maximaal wild. Ik ben tot nu toe twee keer eerder in de Efteling geweest en beide keren deed de Vliegende Hollander het bij mij wel, dus ik denk dat ik een grote geluksvogel ben geweest :schater:

AceVentura

Toen hij net nieuw was viel het inderdaad nog wel mee, ik ben er zelf ook regelmatig in geweest. Vooral afgelopen 2 a 3 jaar vliegt de Hollander niet meer zo best :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Shannen

Ik had nog een berichtje willen sturen, maar daar heb ik helemaal niet meer aan gedacht totdat ik een agenda melding kreeg..
Door omstandigheden red ik het helaas niet om mee te gaan, ik had me eerder willen afmelden maar ben het vergeten.. sorry daarvoor! Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier!

AceVentura

Jammer dat je niet mee kan Shannen, en bedankt dat je het alsnog even komt melden.

Voor wie wel gaat: Als extra herkennings dingetje heb ik vandaag een paarse polo aangetrokken :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Gisteren was ons Eftelingdagje en we waren uiteindelijk met z'n drieen (AceVentura, Beukennootje en Shimmer). Het was erg gezellig, het weer deed prima mee en het was (voor Efteling begrippen in het hoogseizoen) rustig. We hebben daardoor een hoop gedaan :cheerleader:, zelfs De Vlieg en de Hollander deed het :cheerleader:

Op naar een volgende keer  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Shimmer

Het was inderdaad supergezellig. Ik vond het wel bizar hoeveel we hebben kunnen doen omdat er (relatief gezien, absoluut Efteling-standaards) zo weinig mensen waren. We gingen ook heel snel door de meeste rijen heen! Het weer was heerlijk en wonder boven wonder deed de Vlieg en de Hollander het  :cheerleader:

Hopelijk kunnen er de volgende keer wel meer mensen mee  :grouphug:

AceVentura

Had Beukennootje trouwens nog een "groepsfoto" gemaakt?  ;D

En inderdaad, met z'n drieën was erg leuk en hopelijk volgende keer weer een grotere groep :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler