Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ja stom

Gestart door slalom, februari 18, 2022, 12:13:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

slalom

even ranten:

ik baal zo erg. halfjaar geleden heb ik een jongen ontmoet die perfect bij me paste. alles klopte, van uiterlijk tot humor, en we vulden elkaar echt aan. steeds dacht ik hoe leuk dit kon gaan worden in de toekomst, dat ik hem aan mijn ouders zou kunnen voorstellen (aangezien dit de eerste jongen was waar ik me niet voor schaamde), dat we samen dingen zouden doen. onze interesses lagen dicht bij elkaar, we hebben dezelfde muzieksmaak, en we zeiden heel vaak dingen tegelijk, en als dat gebeurde zeiden we dan 'citroen' en dat gebeurde zo'n 3 keer per gesprek. maar goed, ik had hem nooit verteld over mijn geaardheid, en dat zat er een keer aan te komen. ik wilde het vertellen maar was bang dat dit dan allemaal weg zou gaan.

nu waren we laatst samen ergens heen gegaan en had hij mij gezoend. hoewel ik dit soms wel fijn kan vinden was dat dit keer totaal niet het geval. maar ik durfde er niets van te zeggen.

de volgende dag kwam ik thuis, en heb ik hem een hele week volledig genegeerd. want elke gedachte aan hem maakte me misselijk. en nu vind ik hem gewoon absoluut niet leuk meer, maar ik zou willen dat het wel zo was. en hij is in die tijd alleen maar enthousiaster gaan worden. ik vind mezelf zo'n trut, maar kan er daadwerkelijk niks aan doen.

nu is het ook zo dat ik tot nu toe alleen maar nare reacties heb gekregen als ik vertelde dat ik ace ben aan een jongen. 'nee ben je niet', 'maar je vind het leuk als ik dit doe', 'waarom draag je dan blote kleren', 'je wil aandacht', 'dit is een excuus om van mij af te komen', 'ik kan daar wel verandering in brengen', nou zo kan ik uren doorgaan. mijn punt is dat dit het nog tien keer lastiger maakt. hij lijkt me een persoon die dit zou begrijpen, maar ik wil gewoon niet door met hem. en hoe tf maak ik dat duidelijk op een goede manier????!!?!?!?!?!! ik lig er echt wakker van

AceVentura

Vervelend dat het zo loopt, en ranten mag hier hoor :)

Natuurlijk is het balen als je denkt dat je iemand gevonden hebt met wie het goed klikt en je een gezamenlijke toekomst mee kan bouwen en dat er dan zoiets gebeurd. Bedenk ook dat als dit gebeurd jullie blijkbaar toch ook niet zo goed bij elkaar passen als je dacht.

Wat je kan doen is eventueel nogmaals aangeven hoe het bij jou in elkaar zit, dus vertel dat je aseksueel bent op jouw manier. Ook kan je aangeven wat die reacties met jou doen. "Als je dat zegt dan voel ik me ...." vul maar in. Als hij echt van je houd zal hij je geen pijn willen doen en hopelijk inzien dat dit geen goede reactie was. Hopelijk kunnen jullie naar aanleiding daarvan een goed gesprek hebben.

In een ander bericht schrijf je volgens mij dat dit vaker gebeurd, als tip wil ik je meegeven dat het soms handig is om vrij vroeg over aseksualiteit te beginnen. Seksualiteit is voor velen nou eenmaal erg belangrijk, en als het daar echt op stukloopt bespaar je jezelf een hoop pijn en moeite als je langer samen doorgegaan was.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

slalom

Citaat van: AceVentura op februari 18, 2022, 07:12:08 PM
In een ander bericht schrijf je volgens mij dat dit vaker gebeurd, als tip wil ik je meegeven dat het soms handig is om vrij vroeg over aseksualiteit te beginnen. Seksualiteit is voor velen nou eenmaal erg belangrijk, en als het daar echt op stukloopt bespaar je jezelf een hoop pijn en moeite als je langer samen doorgegaan was.

ja ik geloof ook dat dat een beetje mijn leerpunt hier is. als er iemand vanaf het begin al bij is zorgt dat voor een stuk minder problemen later. het ding is alleen, ik gun het mezelf zo om eindelijk iemand te vinden die voor mij is, als je begrijpt wat ik bedoel. bedankt voor je berichtje!!

AceOfCups

Citaat van: slalom op februari 18, 2022, 12:13:27 PM
hij lijkt me een persoon die dit zou begrijpen, maar ik wil gewoon niet door met hem. en hoe tf maak ik dat duidelijk op een goede manier????!!?!?!?!?!! ik lig er echt wakker van
Je kan hem zeggen wat je wel aan hem waardeert maar dat je hebt gemerkt dat je 'gewone' vrienden wilt zijn en niet meer dan dat. Misschien kan het dan ook weer leuk zijn, als die druk eraf is? Mijn advies: echt niet doorgaan met een (manier van) contact waar je misselijk van wordt, hoor! Dat lijkt me een heel duidelijk signaal voor jezelf waar je altijd naar moet luisteren
Ecce homo

slalom

Citaat van: Ace of Cups op februari 19, 2022, 09:25:46 PM
Citaat van: slalom op februari 18, 2022, 12:13:27 PM
hij lijkt me een persoon die dit zou begrijpen, maar ik wil gewoon niet door met hem. en hoe tf maak ik dat duidelijk op een goede manier????!!?!?!?!?!! ik lig er echt wakker van
Je kan hem zeggen wat je wel aan hem waardeert maar dat je hebt gemerkt dat je 'gewone' vrienden wilt zijn en niet meer dan dat. Misschien kan het dan ook weer leuk zijn, als die druk eraf is? Mijn advies: echt niet doorgaan met een (manier van) contact waar je misselijk van wordt, hoor! Dat lijkt me een heel duidelijk signaal voor jezelf waar je altijd naar moet luisteren

heb je ook gelijk in. helemaal omdat die misselijkheid een bekend gevoel is, en ik vaker heb gehad dat ik daarnaar moest luisteren. ik heb hem gebeld en hij kon het begrijpen, maar ik hoorde zo'n grote teleurstelling in zijn stem dat ik het nogsteeds niet los kan laten. maargoed, ik vrees dat ik hier toch verder niets meer mee kan. wel bedankt voor je bericht!

Fricai

Jammer dat het zo af loopt.. :'(

Citaat van: slalom op februari 18, 2022, 12:13:27 PMmaar ik wil gewoon niet door met hem. en hoe tf maak ik dat duidelijk op een goede manier????!!?!?!?!?!! ik lig er echt wakker van

Het beste lijkt me gewoon eerlijk te vertellen hoe het is gelopen, hoe je gevoel veranderd is.

AceOfCups

Goed gedaan, Slalom! Ik snap het dat je dat moeilijk los kunt laten wanneer je merkt wat het met iemand doet. Maar je helpt hem en jezelf door heel duidelijk te zijn :) Ik ken het hoe lastig het kan zijn; voor mij zijn vriendschappen alles, en wanneer ik bespeur dat de ander mogelijk wat anders voelt dan mijn bedoeling is vind ik dat erg ongemakkelijk om uit te spreken wat ik wel en niet wil. Mijn ervaring is immers dat een 'gewone' vriendschap niet altijd gewenst is, en bij sommige mensen houdt zo'n 'alles of niets verhaal' in dat wat in mijn ogen een mooie (beginnende) vriendschap leek, daarmee eindigt.
Maar alles beter dan je misselijkheid forceren. En wanneer je respectvol en duidelijk bent naar de ander en die ander is een redelijk persoon, dan kan het goed komen. Met de vriendschap welteverstaan ;)
Ecce homo

slalom

Citaat van: Ace of Cups op februari 19, 2022, 10:06:40 PM
Goed gedaan, Slalom! Ik snap het dat je dat moeilijk los kunt laten wanneer je merkt wat het met iemand doet. Maar je helpt hem en jezelf door heel duidelijk te zijn :) Ik ken het hoe lastig het kan zijn; voor mij zijn vriendschappen alles, en wanneer ik bespeur dat de ander mogelijk wat anders voelt dan mijn bedoeling is vind ik dat erg ongemakkelijk om uit te spreken wat ik wel en niet wil. Mijn ervaring is immers dat een 'gewone' vriendschap niet altijd gewenst is, en bij sommige mensen houdt zo'n 'alles of niets verhaal' in dat wat in mijn ogen een mooie (beginnende) vriendschap leek, daarmee eindigt.
Maar alles beter dan je misselijkheid forceren. En wanneer je respectvol en duidelijk bent naar de ander en die ander is een redelijk persoon, dan kan het goed komen. Met de vriendschap welteverstaan ;)

precies, en ik denk ook dat dat ongemakkelijke komt omdat je nooit zeker weet wat de ander hun intenties zijn. als in, je kunt het wel uitspreken, maar wat als je ongelijk hebt? dan is het nog erger! althans, dit is dan een extra gedachte die in mijn hoofd rondgaat, geen idee of dat bij jou dan ook zo werkt. maar goed, gelukt iig

AceVentura

Goed gedaan slalom :klap:

Je kan uiteraard gewoon vragen "Ik heb de indruk dat je ..., klopt dat?", maar ook dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler