Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De Volkskrant: Alfabetsoep; Aseksualiteit is ook een seksuele geaardheid

Gestart door NOA, februari 22, 2022, 01:35:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NOA

Voor de Volkskrant-serie 'Alfabetsoep' is onze voorzitter Amber geïnterviewd. Hierin bespreekt die diens ervaringen als lhbtqia+-activist, diens aseksualiteit en andere labels, waaronder grey-aromantic. Het interview staat morgen (23 feb. 2022) ook in de papieren versie van de Volkskrant.

Citeer'Mijn eigen weg naar zelfacceptatie heeft nog wel een tijd geduurd [...] maar het hielp enorm om ervaringen uit te wisselen met andere aseksuele mensen.'

Lees het interview hier: https://www.volkskrant.nl/mensen/aseksualiteit-is-ook-een-seksuele-geaardheid-ik-heb-nooit-behoefte-aan-seks~b93b5710/
Facebook, Twitter en Instagram: @Aseksualiteit
Website: http://www.aseksualiteit.nl
Email: Info@aseksualiteit.nl


AceOfCups

Mooi interview inderdaad. @ Amber, mocht je hier zo af en toe nog rondhangen: wat weet je het weer helder en begrijpelijk te verwoorden, ook door vergelijkingen te maken met situaties die mensen wél kunnen herkennen. Ik denk dat je het tastbaarder maakt op die manier, voor mensen die hier helemaal niets van begrijpen. Inspirerend :)
Ecce homo

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Amber

Citaat van: Ace of Cups op februari 22, 2022, 02:56:05 PM
Mooi interview inderdaad. @ Amber, mocht je hier zo af en toe nog rondhangen: wat weet je het weer helder en begrijpelijk te verwoorden, ook door vergelijkingen te maken met situaties die mensen wél kunnen herkennen. Ik denk dat je het tastbaarder maakt op die manier, voor mensen die hier helemaal niets van begrijpen. Inspirerend :)

Ahh, dankjewel! <3 Ik hang hier zeker nog wel rond, ook al post ik niet zoveel meer ;)

AceVentura

Bedankt voor het delen van het artikel, een mooi resultaat :cheerleader:

Goed gedaan Amber :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler


Edewecht

Mooi, openhartig verhaal Amber!  :visibility: :visibility:

Goed dat je de volgende punten noemt:

- het verschil tussen (geen) seksuele aantrekkingskracht en (geen) libido, en de rol van libidoverhogende medicijnen daarbij,

- de wisselwerking tussen aseksuelen en de lhbti-gemeenschap. Mooi voorbeeld van de biseksueel die in een heteroseksuele relatie zit, en evengoed nog steeds biseksueel is.

Ik zag de naam van de schrijver van het artikel: Haroon Ali. Hee, dat is een bekende naam. Die heeft meer geschreven over aseksualiteit en andere regenboog-onderwerpen; ik geloof dat die hier zelfs een account heeft. Mooie samenwerking! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

PallaS.