Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Lastig om partner te vinden

Gestart door Joanna, maart 14, 2022, 06:46:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joanna

Hallo mensen,


Ik ben vast niet de eerste en de laatste die hier over begint maar ik wil even kwijt dat ik het zo frustrerend vind dat het zo lastig is om een geschikt persoon voor een relatie te vinden als je aseksueel bent. De groep aseksuelen mensen is best klein, om dan ook iemand te vinden die ongeveer je leeftijd heeft, interesses deelt, in de buurt woont en kortweg 'je type is' is zo lastig. Dan is ook nog een gedeelte van de groep ook a-romantisch en de groep jongens die op jongens vallen. De kans dat je dan iemand tegen het lijf loopt is klein. Op veel datingsites kun je aangeven wat je geaardheid is maar aseksueel valt daar niet onder. Je kunt op enkele sites wel aangeven dat je aseksueel bent, maar ik wil niet dat alle vage kennissen die ik op tinder tegenkom weten van mijn aseksualiteit.

Mensen in mijn omgeving lijken gewoon niet te snappen dat het voor mij lastig is om iemand te vinden. Ik maak soms mee dat mensen me willen koppelen aan een vriend of kennis. Ik zeg dan altijd direct nee. Ik ga pas op date met iemand als ik dan oog heb op een serieuze relatie (ik vind het ongemakkelijk om mensen teleur te stellen) en ik zie niet voor me dat een relatie zou werken als ik een vriend zou hebben die wel behoefte heeft aan seks. Mijn zus zegt me dat ik in de randstad woon, jong ben en komt met allerlei andere redenen waarom het me wel zou moeten lukken om een vriend te vinden. Soms vraagt ze waarom ik geen oproep doe op dit forum (ik vind het best lastig om in te schatten wat iemand voor persoon is via dit forum).

Begrijp me niet verkeerd, als single ben ik ook gelukkig, maar het is frustrerend om te zien hoe mijn vrienden vaste relaties hebben, gaan samenwonen, het gezellig hebben, een kindje krijgen (ik ben 22 dus voor nu hoeft dat niet), etc . Ik heb geen vriend nodig om mijn leven compleet te maken maar het zou me leuk lijken om ooit een gezinnetje te kunnen stichten.

Mochten jullie nog tips hebben over hoe hier mee om te gaan laten jullie het me maar weten. Ondertussen blijf ik gewoon zo veel mogelijk genieten van de voordelen en vrijheid van het single zijn.

Groetjes,

Joanna

AceVentura

Ik snap je frustratie Joanna,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:. De vijver om in te vissen is nou eenmaal een heel stuk kleiner dan voor het gemiddelde heteroseksuele stel.
Geniet inderdaad ook van het alleen zijn, want ook dat is lang niet altijd zo erg als iedereen het doet voorkomen ;).

Op zich heeft je zus wel een punt met hier een oproepje plaatsen. Vanaf daar kan je het natuurlijk altijd aanpakken op de manier die voor jou (en natuurlijk ook voor de ander) comfortabel is, daar is geen standaard voor ofzo. Dus als je eerst uitgebreid wil PM'en voordat je elkaar überhaupt voor het eerst ontmoet dan kan dat, kijk vooral naar wat voor jou ok is.

Als laatste tip wil ik het volgende nog meegeven:
Bij sommige stelletjes om me heen zie ik vaak dat er vooraf allemaal eisen gesteld worden aan potentiële partners. De ene eis nog "gekker" dan de ander op gebied van uiterlijk, inkomen, en noem alles maar op. En wat voor partner vinden ze uiteindelijk? Iemand die aan geen van die eisen voldoet maar wat wel gevoelsmatig goed zit.
Wat ik hiermee wil zeggen is: Stel niet te veel rationele eisen. Vind iemand waarmee het goed voelt/klikt (dat is vaak al een kunst) en ontdek dan of jullie ook op andere vlakken bij elkaar passen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: Joanna op maart 14, 2022, 06:46:14 PMHallo mensen,


Ik ben vast niet de eerste en de laatste die hier over begint maar ik wil even kwijt dat ik het zo frustrerend vind dat het zo lastig is om een geschikt persoon voor een relatie te vinden als je aseksueel bent. De groep aseksuelen mensen is best klein, om dan ook iemand te vinden die ongeveer je leeftijd heeft, interesses deelt, in de buurt woont en kortweg 'je type is' is zo lastig. Dan is ook nog een gedeelte van de groep ook a-romantisch en de groep jongens die op jongens vallen. De kans dat je dan iemand tegen het lijf loopt is klein. Op veel datingsites kun je aangeven wat je geaardheid is maar aseksueel valt daar niet onder. Je kunt op enkele sites wel aangeven dat je aseksueel bent, maar ik wil niet dat alle vage kennissen die ik op tinder tegenkom weten van mijn aseksualiteit.

Mensen in mijn omgeving lijken gewoon niet te snappen dat het voor mij lastig is om iemand te vinden. Ik maak soms mee dat mensen me willen koppelen aan een vriend of kennis. Ik zeg dan altijd direct nee. Ik ga pas op date met iemand als ik dan oog heb op een serieuze relatie (ik vind het ongemakkelijk om mensen teleur te stellen) en ik zie niet voor me dat een relatie zou werken als ik een vriend zou hebben die wel behoefte heeft aan seks. Mijn zus zegt me dat ik in de randstad woon, jong ben en komt met allerlei andere redenen waarom het me wel zou moeten lukken om een vriend te vinden. Soms vraagt ze waarom ik geen oproep doe op dit forum (ik vind het best lastig om in te schatten wat iemand voor persoon is via dit forum).

Begrijp me niet verkeerd, als single ben ik ook gelukkig, maar het is frustrerend om te zien hoe mijn vrienden vaste relaties hebben, gaan samenwonen, het gezellig hebben, een kindje krijgen (ik ben 22 dus voor nu hoeft dat niet), etc . Ik heb geen vriend nodig om mijn leven compleet te maken maar het zou me leuk lijken om ooit een gezinnetje te kunnen stichten.

Mochten jullie nog tips hebben over hoe hier mee om te gaan laten jullie het me maar weten. Ondertussen blijf ik gewoon zo veel mogelijk genieten van de voordelen en vrijheid van het single zijn.

Groetjes,

Joanna












Ik voel dit zo erg . Ik wilden net over precies het zelfde me verhaal kwijt en zijn ook nog even oud 😂😂.

Maar ik voel zo met mee ik geloof persoonlijk dat de juiste persoon voor iedereen bestaat maar het is lastig! Voor als Aseksueel bent maar ik hoor ook weer van veel vrouwen dat voor hun date ook al een gedoe is bepaald soort mannen zijn uit op maar één ding of ze komen te recht in een Soort van relatie maar waar geen lebel  op staat wat ik zelf heel gek vind maar ja . Veder heb zo iets van het komt van zelf maar aan de andere kant lijkt het me ook zo leuk om keer verliefd te zijn en een Relatie te hebben met een leuke man ,
Maar hoe aan pakt dat weet niet hou dat wist 🤦🏼�♀️
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Fricai

Joanna, als je mensen ontmoet via internet kun je toch eerst een tijdje berichten sturen, misschien eens (video)bellen, dan krijg je een beter beeld voordat je gaat afspreken?

Citaat van: Yezie op november 30, 2022, 11:01:41 PMik geloof persoonlijk dat de juiste persoon voor iedereen bestaat maar het is lastig!

Dat denk ik ook. :)

Als je per se een partner wil vinden maar je bent aseksueel, zou je je kansen enorm vergroten (lijkt me) als je de optie van een relatie mét seks open houdt. Seksuelen zijn ook niet allemaal hetzelfde, vragen niet allemaal even veel van je.
Misschien dat je met sommigen in staat zou zijn om een compromis te vinden waarmee iedereen kan leven? ;)

Koffie

Maar het is niet voor iedereen zomaar mogelijk die kans open te houden. Voor sommigen wel, voor anderen is het echt een absolute no-go om seks te hebben. Het is absoluut waar dat dat het extra moeilijk maakt om een partner te vinden. Toch is het ook belangrijk om jezelf niet te forceren om maar niet 'alleen' te zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Natuurlijk, daarom schreef ik het ook met "Misschien..." en een vraagteken. ;)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie