Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoii, even voorstellen hier!

Gestart door Icecream_17, maart 28, 2022, 09:39:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Icecream_17

Hoihoi!

Wauw wat een verademing sinds ik dit forum heb gevonden.. Ik lees zoveel verhalen waar ik mezelf in kan vinden of informatie die mijn vragen beantwoorden. Super fijn dat ik hier nu lid mag zijn!

Ik zal mezelf even voorstellen:
Mijn naam op dit forum is icecream, dit omdat ik dol op ijs ben! Ik ben 29 jaar en woon in Utrecht. Sinds kort ben ik er pas achter dat ik a-seksueel ben. Het duurde even voor ik alles kon verklaren en a-seksueel 'vond'. Maar in mijn omgeving is hier weinig begrip voor merk ik.. Vriendinnen zeggen al snel ach die behoefte komt wel als je een relatie hebt! Was alles maar zo simpel he  ;).

Mijn hobby's zijn fitness, zaalvoetbal en ik hou ervan om dagjes weg te gaan.

Het lijkt me leuk om met mensen in contact te komen die mijn situatie a-seksueel wel begrijpen en die ook een vriendschap zoeken of misschien wel meer.. Ik zal dan ook binnenkort even een berichtje in het contacthoekje plaatsen.

Groetjes Icecream   :smile-hart:

Intotheworld

Hey Icecream! Welkom op t forum. Dat je er op deze leeftijd achter komt is niet gek (dat zeg je ook niet, maar ik vond het bij mezelf gek dat ik er nogsteeds niet achter ben  :schater: ). Maar dat komt omdat je veel makkelijker iets ontdekt wat je wel wilt in plaats van wat je niet wilt. En dat maakt het wel logisch.
Binnenkort is er een meeting in Utrecht. Ik ga er zelf niet heen, maar misschien iets voor jou. (:

Groetjes Kasper

Koffie

Welkom!

Het is een van de dingen die mensen vaak horen, het komt wel als je eenmaal een relatie hebt. Ik heb dat ook gehoord, maar ik kreeg die en nee hoor. Het kwam niet. Dan zou het wel aan de relatie liggen, dacht ik, maar dat bleek het ook niet te zijn uiteindelijk.
Zelfs iemand die al lang weet dat ik aseksueel ben zei ooit nog eens dat ik gewoon de juiste persoon nog niet tegen was gekomen. Klopt, zei ik, want degene die bij mij past, moet op aseksueel gebied bij mij passen. En op meer fronten, uiteraard. Maar dat kan een dealbreaker zijn. Dus ik draaide het om. Of liever gezegd: ik draaide het terug.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom icecream :cake2:
Inderdaad is het een veelgehoorde reaktie van buitenstaanders: als je eenmaal een relatie hebt, of als je Het eenmaal Fijn Gedaan hebt, dan komt het wel. Vergeet het. Vertrouw je gevoel. Als je er geen behoefte aan hebt, dan heb je er geen behoefte aan.

A.s. zaterdag is er een ontmoeting in... Utrecht! Julianapark, geloof ik. Zie
https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7186.0
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Piggelot


Jaap

Hoi Icecream,

Welkom hier! Voor jou dan 🍦🍦 in plaats van  :cake: :cake: (of allebei  ;))

Icecream_17

Dank jullie wel voor dit warme onthaal! Echt super fijn om te lezen dat ik niet als enige met dingen struggle..

Een bijeenkomst vind ik nog wel spannend dus wie weet een volgende keer..

🍦🍦

AceVentura

Welkom op het forum Icecream,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Je bent er nog vroeg bij met je ontdekking hoor, ik was zelf 32 toen ik het ontdekte :)
En ik denk dat ieder op z'n eigen manier wel een struggle heeft gehad rondom (a)seksualiteit, dus daar ben je zeker niet de enige in.

Veel (lees)plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Eline.

Hoi Icecream!
Ik woon ook in Utrecht! Ik heb ook die meeting in het Julianapark georganiseerd. Begrijpelijk dat je dat nu nog een beetje te vroeg vindt. Waarschijnlijk zal ik nog wel een keer zo'n meeting organiseren. Misschien voelt het dan beter :D. Wat voor werk doe je? Waar in Utrecht woon jij? Ik woon in Leidsche Rijn.

Groetjes,
Eline :cake:

Fricai


Icecream_17

Citaat van: Eline. op maart 30, 2022, 12:47:44 PM
Hoi Icecream!
Ik woon ook in Utrecht! Ik heb ook die meeting in het Julianapark georganiseerd. Begrijpelijk dat je dat nu nog een beetje te vroeg vindt. Waarschijnlijk zal ik nog wel een keer zo'n meeting organiseren. Misschien voelt het dan beter :D. Wat voor werk doe je? Waar in Utrecht woon jij? Ik woon in Leidsche Rijn.

Groetjes,
Eline :cake:

Wat leuk dat jij dat georganiseerd hebt! Als er een volgende keer komt dan hoop ik dat ik daar wel bij kan zijn.. en ook durf  :bloos:.

Ik woon ook vlakbij Leidsche rijn! Wat toevallig zeg.. Ik werk in de kinderopvang en jij?

Eline.

CiteerWat leuk dat jij dat georganiseerd hebt! Als er een volgende keer komt dan hoop ik dat ik daar wel bij kan zijn.. en ook durf  :bloos:.

Ik woon ook vlakbij Leidsche rijn! Wat toevallig zeg.. Ik werk in de kinderopvang en jij?

Ik hoop het ook voor je! Ik ben een keer bij een meeting van de NOA geweest en dat was heel fijn. Daarom dacht ik laat ik wat organiseren. Je moet wel over een drempel(tje) heen. Dat heeft iedereen wel, maar voor de een is die wat hoger of lager dan voor de ander. Dat mag allemaal. Iedereen zit in zijn eigen proces.
Wat toevallig dat jij in de buurt van Leidsche Rijn woont. Misschien ben ik je een keer ongemerkt voorbij gefietst. Ik loop nu stage bij Altrecht een GGZ instelling en zit in mijn derde jaar van mijn opleiding beeldende therapie. Dat is meer een doe en ervarings therapie waar aan behandeldoelen wordt gewerkt doormiddel van het maken van beeldend werk. Voorbeelden van opdrachten die ik dan doe zijn verbeeld je depressie of angst. Iets anders wat vaak gedaan wordt is het gooien met verf. Dit kan heel bevrijdend zijn voor mensen. Werk jij ook in Utrecht?

PallaS.


AceOfCups

Welkom Icecream!  :cake: :cake: :cake: (= ijstaart  ;))

Mensen die zelf niet aseksueel zijn snappen hier vaak helemaal niets van, dus zeker fijn dat je hier wel herkenning zult vinden.
Ecce homo

Intotheworld

Die taart snap ik eerlijk gezegd ook niet..  :o
Waar komt dat vandaan?