Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoii, even voorstellen hier!

Gestart door Icecream_17, maart 28, 2022, 09:39:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Citaat van: Intotheworld op maart 31, 2022, 03:05:25 AM
Die taart snap ik eerlijk gezegd ook niet..  :o
Waar komt dat vandaan?

Welnu:
De slogan van de community zoals die in Amerikaniƫ begon - rond 2005 ofzoiets - luidt:
Cake is better than sex.

Vandaar dat taart nogal een rol speelt in onze club, en dat nieuwkomers verwelkomd worden met een lekker stuk :taart4:

Beter dan een kleffe zoen of een zwoel gehijg in je nek toch? :schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Icecream_17

Citaat van: Edewecht op maart 31, 2022, 06:27:12 AM
Citaat van: Intotheworld op maart 31, 2022, 03:05:25 AM
Die taart snap ik eerlijk gezegd ook niet..  :o
Waar komt dat vandaan?

Welnu:
De slogan van de community zoals die in Amerikaniƫ begon - rond 2005 ofzoiets - luidt:
Cake is better than sex.

Vandaar dat taart nogal een rol speelt in onze club, en dat nieuwkomers verwelkomd worden met een lekker stuk :taart4:

Beter dan een kleffe zoen of een zwoel gehijg in je nek toch? :schater:


Nou weer wat geleerd 😂😂

Icecream_17

Citaat van: Eline. op maart 30, 2022, 04:19:49 PM
CiteerWat leuk dat jij dat georganiseerd hebt! Als er een volgende keer komt dan hoop ik dat ik daar wel bij kan zijn.. en ook durf  :bloos:.

Ik woon ook vlakbij Leidsche rijn! Wat toevallig zeg.. Ik werk in de kinderopvang en jij?

Ik hoop het ook voor je! Ik ben een keer bij een meeting van de NOA geweest en dat was heel fijn. Daarom dacht ik laat ik wat organiseren. Je moet wel over een drempel(tje) heen. Dat heeft iedereen wel, maar voor de een is die wat hoger of lager dan voor de ander. Dat mag allemaal. Iedereen zit in zijn eigen proces.
Wat toevallig dat jij in de buurt van Leidsche Rijn woont. Misschien ben ik je een keer ongemerkt voorbij gefietst. Ik loop nu stage bij Altrecht een GGZ instelling en zit in mijn derde jaar van mijn opleiding beeldende therapie. Dat is meer een doe en ervarings therapie waar aan behandeldoelen wordt gewerkt doormiddel van het maken van beeldend werk. Voorbeelden van opdrachten die ik dan doe zijn verbeeld je depressie of angst. Iets anders wat vaak gedaan wordt is het gooien met verf. Dit kan heel bevrijdend zijn voor mensen. Werk jij ook in Utrecht?

Nou inderdaad wie weet zijn we wel is langs elkaar gefietst! Of zijn we elkaar tegengekomen in het winkelcentrum..

Wat een interessant beroep!! Ik werk ook in Utrecht ja :)


Wat leuk ook om alle reacties op dit bericht te lezen! Ik voel me gelijk welkom en begrepen! Ik ben niet alleen hierin  :hart1:

Beukennootje

Welkom op het forum Icecream! :cake: :cake: :cake:

In aanvulling op de taart: Op aseksuele Reddit pagina's en andere online plekken waar ik aseksualiteit voorbij zie komen zie ik naast taart ook vaak 'garlic bread' (ik denk dat het hier voornamelijk als stokbrood met kruidenboter wordt gegeten?) op dezelfde manier gebruikt worden. Niet in de slogan vorm, maar wel hetzelfde idee. Ik ben zelf overigens een groot liefhebber van taart, dus ik ben zeer content met alle (digitale) taart hier :smile-hart:

Bennieben

Hey welkom op het forum! Ik heb ook pas recentelijk de stap genomen om mij aan te sluiten bij dit forum om zo een stukje validatie en gelijkgezinden te vinden. Super spannend zo'n stap terwijl je eigenlijk wel kunt bedenken dat juist hier die acceptie er wel is.
Ik ben zelf ook 29 en weet ongeveer 5 jaar dat ik aseksueel ben. Het was echt een verademing om te lezen dat je niet alleen bent en er andere zijn die (ongeveer) het zelfde denken en voelen als jij. Heel fijn dat daarom dit forum er nu zo is! :cake:

Icecream_17

Citaat van: Bennieben op maart 31, 2022, 11:16:09 PM
Hey welkom op het forum! Ik heb ook pas recentelijk de stap genomen om mij aan te sluiten bij dit forum om zo een stukje validatie en gelijkgezinden te vinden. Super spannend zo'n stap terwijl je eigenlijk wel kunt bedenken dat juist hier die acceptie er wel is.
Ik ben zelf ook 29 en weet ongeveer 5 jaar dat ik aseksueel ben. Het was echt een verademing om te lezen dat je niet alleen bent en er andere zijn die (ongeveer) het zelfde denken en voelen als jij. Heel fijn dat daarom dit forum er nu zo is! :cake:

Hee!
Thanks voor je reactie, het is inderdaad super fijn dit forum!
Ik lees zoveel dingen waarbij ik soms denk wauw dus zo 'gek' ben ik nog niet..
En ook de vriendelijkheid en acceptatie hier is super!! Nu de 'buitenwereld' nog  :-\.

🍦🍦


Sarah93-

Welkom Ice cream!

Ik ben ook 29 en een beetje verlegen (maar niet heel sportief en ik houd ook niet zo van ijs. Geef mij maar die taart, of nog beter, lookbrood. :))

Ik heb zelf ook een berichtje in het contacthoekje staan, maar het is megalang, een perfecte demonstratie van mijn onzekerheid. Ik weet al niet meer wat er allemaal in staat. En ik heb tot aan de zomer eigenlijk ook geen tijd om fysiek af te spreken of naar AVEN-meetings te gaan. Maar m'n inbox staat open, mocht je zin hebben om te chatten. :)

Groetjes,
Sarah