Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben Mo

Gestart door Mo, april 02, 2022, 10:19:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mo

 Hallo allemaal  :wave: ,
Bedankt voor het accepteren van mijn aanmelding!
Ik ben Mo(nique) en ik ben nog niet echt goed bekend met alle terminologie. Dus tips tbv correcties zijn welkom.
Anderhalve week geleden vond YouTube dat ik de posts van Jammidodger en One Topic at the Time moest bekijken. Dit was amusant en ook leerzaam want ik heb me nooit zo bezig gehouden met alle benamingen voor seksuele voorkeur e/o geaardheid. Iedereen moet doen waar die blij van wordt (zolang ze maar niet verwachten dat ik meedoe  ;) ).
In die filmpjes heb ik het volgende ontdekt:
Ik ben een 49 jarige hetero CIS vrouw (zij/haar), die het grootste gedeelte van haar volwassen leven liever single is dan in een relatie. En niet snapt waarom anderen het zo belangrijk vinden dat ik een relatie heb omdat ze willen dat ik gelukkig ben  ::)
Ik dacht dat dat het wel was.

Na een week van verschillende LGBTQIA filmpjes gekeken te hebben, begon ik ineens te huilen tijdens een reactie van OT op ACE tweets/Reddit etc. In eerste instantie dacht ik wtf? En toen viel het kwartje ineens.... dus dát is het!
Ik ben Ace (ik denk grijs-ace , momenteel "seks afstotend" maar heb ook de "Ambivalent" fase gehad)
De opluchting, van de herkenning en erkenning van mijn desinteresse voor sex, was enorm.
Ik heb direct mijn familie en beste vriendinnen met een groepsapp geïnformeerd (om ook maar direct enige neiging tot koppelen die nog zou kunnen bestaan de kop in te drukken). Gelukkig reageerde iedereen neutraal tot positief. Zij willen dat ik gelukkig ben en als dit is hoe, dan is dat prima. (Zo fijn!)
En het is niet zo dat ik absoluut geen relatie wil, ik ben best gevoelig voor een knuffel en een emotionele band. Alleen het sex gebeuren hoeft van mij niet..

Na wat Google werk kwam ik bij de Engels talige AVEN maar de reden waarom deze NL versie bestaat was exact de reden waarom ik me daar niet wilde aanmelden... toen kwam ik uit bij NOA en uiteindelijk kwam ik toch uit bij dit forum. En de rest gaan we samen meemaken  :highfive1:

PS: ik woon nu samen met mijn hond (een dove American Bully Pocket) in Zevenaar , ben HSP (hyper sensitief persoon), heb een thuiskantoorbaan als semi-ambtenaar, ben liefhebber van horror/ SF/ Fantasy boeken en films, qua muziek een fan van Nightwish 🤘🏻
Groetjes,
Mo
🤘🏻

memories

Welkom Monique! Wat fijn dat de filmpjes zoveel voor je duidelijk hebben gemaakt. De opluchting is zeker herkenbaar :) Toevallig ken ik Jammidodger ook haha. Qua terminologie denk ik dat je wel goed zit hoor :p

AceVentura

Welkom op het forum Monique,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Hier nog een Nightwish fan :headbang:

Zo te zien heb je al een hoop ontdekt en weet je al veel te verwoorden :klap:, fijn dat dat je positieve reacties kreeg :cheerleader:.
Als je makkelijk Engels leest kan het Engelstalige forum ook een mooie manier zijn om andere ervaringen te vinden, ik heb daar ook geen account maar lees wel regelmatig mee. Ik ben het ook niet eens met alles wat daar gebeurd, maar doordat ze veel groter zijn is het veel actiever en dat kan ook heel waardevol zijn.

Die opluchting is inderdaad heel herkenbaar en heeft bijna iedereen hier wel gehad denk ik, geniet ervan!

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom! Fijn dat mensen het goed accepteren. Dat was bij mij gelukkig ook zo. Soms krijg ik nog wel eens een opmerking van: Je bent gewoon lesbisch en je weet het nog niet', of 'Je bent de ware nog niet tegengekomen'. Dat vind ik irritant, maar ach, het is niet zo dat ik me niet geaccepteerd voel. Dus dan leg ik het maar weer uit.

Toen ik ontdekte dat aseksualiteit een ding was was ik ook heel opgelucht, en ik vond het heel prettig om hier op het forum iets 'geks' te hebben wat hier volkomen gebruikelijk is. Ik geloof dat haast iedereen die hier binnen komt, dat wel herkent.

Ik heb wel een account op het Engelstalige forum, maar ik post er niets. Ik weet niet helemaal waarom, maar ik voel me er niet echt op mijn plaats (cultuur?) en de taal is toch ook een struikelblok, ook al kan ik redelijk Engels. Maar soms lees ik er wel, zeker in mijn 'begintijd'. Toen had ik de behoefte om alles te slurpen wat over aseksualiteit ging, op zoek naar vergelijkingsmateriaal en zoeken hoe ik in elkaar zat en wat op mij van toepassing is.

Dus ik wens jou een interessante zoektocht. :D

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Sarah93-

Welkom, Mo!

Super dat je eindelijk ook (h)erkenning hebt gevonden!
Al ben ik wat jonger (29), je verhaal klinkt heel herkenbaar. M'n familie maakt(e) zich ook steeds zorgen dat ik niet gelukkig kan zijn zonder relatie.

Rhodé

Welkom! Ik kijk zelf ook vaak naar Jammi Dodger en One Topic At The Time, dus leuk om te horen dat je zo aseksualiteit hebt ontdekt!

Fricai


AceOfCups

Welkom Mo!  :cake: :cake: :cake:

Hier nog een hsp'tje. Wat overigens wel de reden is dat ik echt niet tegen horror kan :)
Het is zo belangrijk dat er mogelijkheden zijn om jezelf in te herkennen, zodat je alle vage gevoelens die je hebt (of juist niet hebt ;)) beter kunt plaatsen en van daaruit verder kunt zoeken; wat past wel, wat past niet bij mij. Daar heeft dit forum mij wel echt bij geholpen, om er in ieder geval beter woorden aan te kunnen geven.
Ecce homo

Jaap

Hoi Monique,

Welkom hier!  :cake: :cake:
Je muzieksmaak kan ik ook wel waarderen, de horrorfilms hoeven voor mij dan ook weer niet.

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

PallaS.

Welkom! Fijn dat je er bent. :D

Mo

Allemaal bedankt voor het warme welkom!
:grouphug:
Groetjes,
Mo
🤘🏻