Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Picknick georganiseerd door documentairemakers

Gestart door docu_aseksualiteit, april 04, 2022, 05:05:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

docu_aseksualiteit

Hoi lieve allemaal,

Wij zijn Tjanne van der Sanden en Amber IJpelaar, twee jonge filmmakers die momenteel bezig zijn met het maken van de documentaire 'Liever Zonder'. Sinds april 2021 zijn wij bezig met het voorbereiden van deze film. Wij willen namelijk zorgen dat er in het Nederlandse medialandschap ein-de-lijk een documentaire te zien is die representatief is voor de ACE-community in ons land.

Onze documentaire zal één hoofdpersoon volgen, aangezien wij maar 20 minuten hebben om het hele verhaal te vertellen. Maar wij willen wel zeker weten dat de diversiteit van het spectrum een onderdeel wordt van onze documentaire. Al eerder hebben wij namelijk verschillende mensen uit de ACE-community mogen spreken die ons allen duidelijk maakten dat het van groot belang is dat wij in onze film het spectrum en vooral ook de diversiteit hierin naar voren laten komen. Maar dat kunnen wij uiteraard niet zonder jullie hulp!

Wij hebben namelijk besloten om één gehele scène uit de film hieraan te wijten. En om deze reden/voor deze scene organiseren wij een meeting (picknick) in Utrecht!


Iedereen is van harte welkom, maar wij vragen eenieder wel rekening te houden met het feit dat er tijdens de meeting gefilmd zal worden.

Dus vind jij het niet erg om in beeld te komen en kort te spreken over jouw identiteit binnen het aseksuele spectrum, dan nodigen wij je van harte uit! Maar ook als je bijvoorbeeld wel van achter gefilmd wilt worden (dus niet met je gezicht in beeld) en er audio-opnames gemaakt mogen worden van jouw verhaal (stem zal dus wel te horen zijn), dan zouden wij het heel leuk en gezellig vinden als jij erbij kan zijn.

De meeting zal plaatsvinden op 22, 23 of 24 april. Onderaan deze post hebben wij een datumprikker toegevoegd, zodat iedereen kan aangeven welke dag voor hen het beste uitkomt. Zo kunnen wij zorgen dat de meeting gepland zal worden op de dag dat de meeste mensen erbij kunnen zijn.

De picknick/meeting zal plaatsvinden in Utrecht, maar over de exacte locatie en tijd later meer!



We horen graag wanneer jij kunt, dus vul hier de datumprikker in: https://datumprikker.nl/pjx8dz9yzsui3u6g



Liefs, Amber IJpelaar en Tjanne van der Sanden.



PS. Lekkere snacks worden uiteraard door ons verzorgd!

(Heb jij nog andere vragen of opmerkingen over de documentaire? Dan zijn wij te bereiken op het mailadres lieverzonder.documentaire@gmail.com)

Koffie

Welkom!

Ik vind het wel een heel leuk idee, dus ik hoop dat het gaat lukken om een paar mensen te vinden die voor de camera willen. Maar wie weet, zijn er mensen die min of meer anoniem wel in beeld willen. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom en bedankt voor jullie interesse in aseksualiteit,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Het is niets voor mij om aan zo'n docu mee te werken maar ik hoop dat jullie geschikte kandidaten kunnen vinden :cheerleader:

Wel heb ik een paar vragen:
1) Waar zal de docu te bewonderen zijn als die af is?
2) Hoe zijn jullie op het onderwerp aseksualiteit gekomen?

Sidenote: We zijn zelf ook een uitje aan het plannen waar we naar de 24e kijken, ik hoop dat het elkaar niet gaat bijten (https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7189.15)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

docu_aseksualiteit

Citaat van: AceVentura op april 04, 2022, 07:11:18 PM
Welkom en bedankt voor jullie interesse in aseksualiteit,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Het is niets voor mij om aan zo'n docu mee te werken maar ik hoop dat jullie geschikte kandidaten kunnen vinden :cheerleader:

Wel heb ik een paar vragen:
1) Waar zal de docu te bewonderen zijn als die af is?
2) Hoe zijn jullie op het onderwerp aseksualiteit gekomen?

Sidenote: We zijn zelf ook een uitje aan het plannen waar we naar de 24e kijken, ik hoop dat het elkaar niet gaat bijten (https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7189.15)


Hi!


1) De documentaire zal 18 of 19 juni in premiere gaan in het Louis Hartlooper Complex in Utrecht en wellicht is de film later nog te zien op verschillende filmfestivals in Nederland / op andere platforms! Over een mogelijke kaartverkoop van de premiere en de andere toningen kunnen wij helaas pas later wat vertellen. Maar wij zullen dit ook zeker delen op het forum mocht het zover zijn!

2) Al sinds april 2021 zijn wij bezig met de documentaire! In die tijd waren wij eerst uiteraard nog op zoek naar een onderwerp waar onze interesse in terug te vinden was en waar wij onze volledige ambitie in wilden gooien. Al snel kwamen wij erachter dat wij graag een documentaire wilden maken over identiteit. Ook vonden wij het van belang dat de documentaire een taboedoorbrekende functie zou hebben. Al vrij snel kwamen wij op het onderwerp aseksualiteit, juist omdat wij hier zelf nog niet veel van af wisten! Het is een weinig besproken onderwerp in het medialandschap, maar ook in televisieprogramma's, boeken en/of series wordt het spectrum weinig tot niet getoond. Wij vonden het aan hand daarvan namelijk tijd worden dat aan dit onderwerp meer aandacht wordt besteed!

AceOfCups

Ecce homo

Beukennootje

Leuk dat jullie aseksualiteit willen belichten! :klap:

Een documentaire is niet iets voor mij. Ik kom niet graag op beeld/audio en ik ben er niet heel open over naar mijn omgeving, dus het idee dat ik herkenbaar ben schrikt me in dit geval nog meer af.

Ik hoop dat jullie mensen vinden die wel op beeld willen!

Edewecht

In principe zou ik er wel bij willen zijn, maar ik heb een nogal volle agenda, vooral in de weekenden. :schater:
Ik ga dit even bekijken

:wave:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceOfCups

Citaat van: Edewecht op april 07, 2022, 06:32:48 AM
In principe zou ik er wel bij willen zijn, maar ik heb een nogal volle agenda, vooral in de weekenden. :schater:
Dat geldt voor mij ook. Die dagen ben ik elders in het land, o.a. voor werk, en het is geen doen om even op en neer te komen.

Maar verder is de 24ste wel een goed gekozen dag; een van mijn kinderen is dan jarig vandaar dat ik dat weet:  bíjna ieder jaar kunnen we dan in een t-shirt buiten zitten.. Hopelijk voor jullie dit jaar ook weer, en hopelijk met een aardig groepje :)

Ik geloof dat NOA een facebookpagina heeft; misschien mag je daar ook oproep plaatsen, als jullie dat niet al gedaan hebben?
Dan kunnen mensen het bericht ook gemakkelijker delen

Heel veel succes!  :cake: :cake: :cake:
Ecce homo

Edewecht

Citaat van: Edewecht op april 07, 2022, 06:32:48 AM
In principe zou ik er wel bij willen zijn, maar ik heb een nogal volle agenda, vooral in de weekenden. :schater:
Ik ga dit even bekijken


Nee. Dat gaat niet lukken. :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)