Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gay en Gelukkig Podcast Harm Edens - Episode Aseksualiteit en beetje Aromantisch

Gestart door BjarneS, april 14, 2022, 12:17:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Hehe, eindelijk geluisterd!

Een leuk interview en op wat 'verluchtigende' flauwe grapjes na die gewoon waarschijnlijk aan mij niet besteed zijn, werd het onderwerp ook niet belachelijk gemaakt.

Alleen heel in het begin maakt de interviewer een opmerking die ik niet kan plaatsen.
Bjarne vertelt dat hij online vooral mensen tegenkomt die ofwel aseksueel zijn, of aromantisch, niet beide. Zegt de interviewer: Dat laatste vind ik niet zo boeiend, dan heb je misschien een probleem.
Bedoelt hij daarmee dat als je een van beide bent, je een probleem hebt? Dat zou erg jammer zijn, dat is een van de vooroordelen. Maar ik weet niet hoe ik de opmerking moet plaatsen, waar het op sloeg.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjarneS

Ik houd zelf wel altijd van een paar goede flauwe grappen, maar dat ben ik :p

Verder moet ik inderdaad zeggen dat toen hij dat zei tijdens het interview/podcast dat het me al niet helemaal goed lag. Heb er toen metaforisch overheen gekeken en ben lekker verder gegaan met de rest en m'n verhaal te vertellen. Toen ik daar zat voelde het aan alsof hij het had over aromantisch zijn maar nu ik het weer zit terug te luisteren heb ik het gevoel dat hij het heeft over of alleen aseksueel te zijn of alleen aromantisch te zijn.

Nu komt hij best vaak enorm direct of bot uit de bocht dus dat is ook hier het geval maar ik heb gemerkt dat het eigenlijk nooit echt als iets negatiefs bedoelt is. Hier heb ik ook het gevoel dat hij een soort van medelijden heeft met mensen die maar 1 van beide zijn en dus de problemen die daar waarschijnlijk mee gepaard gaan. Wat natuurlijk niet de meest accepterende? reactie is maar het is ook voornamelijk vanuit zijn oogpunt en hoe hij dat ziet of denkt dat het is.

Ben ondertussen maar eens begonnen met de andere afleveringen te luisteren en tot nu toe lijkt hij altijd wel lekker direct en bot te zijn, maar als ik alles heb geluisterd en het dan voelt alsof dit meer negatief was dan zal ik dat nog wel melden.
Ik heb deze vrijdag ook een moment dat we met alle deelnemers bij elkaar komen en napraten en daar is ook nog wel wat ruimte om iets als dit naar voren te brengen.

Koffie

Oh, dat kan zijn inderdaad, dat hij heeft bedoeld dat dat vervelend is als je maar een van beiden bent, omdat je dan misschien wel een relatie wilt, maar geen seks. En dat dat lastig als je een partner wilt.

Overigens is het natuurlijk helemaal niet perse zo, dat iemand die aromantisch is geen partnerrelatie zou willen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie