Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Suzanne, april 15, 2022, 08:50:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suzanne

Hallo beste mensen ,

Ik ben Suzanne en heb dit forum onlangs gevonden . Heb ook altijd gedoe gehad in relaties omtrent sex en eerlijk , ik vind het vreselijk dat gedoe . Nou , dan ben ik uiteindelijk toch liever alleen als mannen je niet met rust kunnen laten en dan laat je het steeds maar gebeuren om de lieve vrede . Ik ben inmiddels 67 jaar oud maar ik zie hier op het forum dat de meeste mensen veel jonger zijn dan ik . Toch zou ik het fijn vinden om op mijn leeftijd nog gelijkgestemden te mogen ontmoeten . Zou misschien best nog een vriendschap of relatie willen maar zonder sex maar wel met een lief en betrouwbaar persoon bij wie ik me veilig voel, zeker op dit gebied . En waar kom je dat tegen ? Leuk om op het forum te lezen wat er allemaal te lezen is over a-sexualiteit en wat men zoal meemaakt .
Tot zover mijn berichtje.
Groetjes , Suzanne .

Shimmer

Hey Suzanne, welkom op het forum! Leuk dat je er bent  :highfive1:


Koffie

Welkom!

Ja, de meeste mensen zullen jonger zijn dan jij, maar wat mij in de jaren dat ik hier ben op het forum op is gevallen, is dat de verhalen herkenbaar zijn. Je staat op een ander punt in het leven en dat merk ik natuurlijk ook (ik ben 53, kwam hier binnen op mijn 43e).

Ik vond dat 'gedoe' ook niet prettig. Al deed ik er wel erg mijn best op en begreep ik toen nog niet hoe ik echt in elkaar zat en dat dat goed is.

Ik vond het een verademing destijds om hier op het forum te komen en dat je ineens een virtuele plek hebt waar je onverbloemd aseksueel kunt zijn, zonder gek aangekeken te worden.

Dus hoop ik dat je er net zo veel aan hebt als ik heb gehad. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Suzanne, een warm welkom van een 59-jarige :) :cake2:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Suzanne,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

De leeftijd hier loopt aardig uiteen. Velen zitten in hun 10'er 20'er jaren wanneer zaken rondom seksualiteit een plekje gaan krijgen maar ook hogere leeftijden zijn vertegenwoordigd. We hebben zelfs een tijd iemand actief gehad die zich AVEN-Oma noemde :).

Zoals Koffie al zegt: De herkenning in de verhalen is universeel en is ook een groot deel van wat ons bindt. Sommige dingen gaan nou eenmaal net wat anders als je aseksueel bent en dan is het fijn om daar hier over te kunnen praten. Als je mensen wil ontmoeten kan je kijken bij onze bijeenkomsten of in het contacthoekje.

Veel (lees) plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Welkom Suzanne!  :cake: :cake: :cake:

Vroeger was het toch wat lastiger om aan de informatie en begrippen te komen die kunnen helpen bij het begrijpen van jezelf. Dus 'oudere' mensen (waar ik mezelf in die zin ook toe moet rekenen, omdat twee derde van mijn leven internetloos was  ???) ontdekken nu pas wat er al die tijd voor 'niet-te-duiden-vreemds' aan de hand was. En zeker wanneer het gaat om aseksualiteit; dat dat überhaupt bestaat is ook nu nog bij weinig mensen bekend. Maar het wordt beter; regelmatig staat er ergens een artikel in een tijdschrift of krant.

En: beter laat dan nooit! Voor mij was het fijn om het te kunnen plaatsen; van daaruit kon ik negatieve ervaringen gaan verwerken en andere keuzes maken voor de toekomst.

Dus nogmaals van harte welkom hier, en mocht je naast alle informatie die hier al is nog vragen hebben, stel ze gerust :)
Ecce homo

Suzanne

Dank je wel allemaal voor jullie reacties . Ik vind niks "vreemds "aan ons . Wat ik vreemd vind is dat wij sex fijn zouden moeten vinden anders ben je niet normaal .  Gelukkig is er meer informatie over te vinden . Ben blij dat ik deze site gevonden heb .
Groetjes ,
Suzanne

Liah

Hallo Suzanne, ik ben nog enkele jaartjes ouder dan jij en lees hier al jaren mee zonder te reageren, nu kon ik het niet laten. Fijn dat je dit forum gevonden hebt.  :klap:

Koffie

Toch fijn om dan even een berichtje van je te lezen, Liah. :) Voel je vrij om te posten, op de achtergrond meelezen mag natuurlijk ook!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Piggelot


Fricai

Hey Suzanne, welkom! :wave:

Jaap

Hoi Suzanne, welkom!  :cake: :cake:

PallaS.