Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Wenneke, april 20, 2022, 11:46:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wenneke

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik ben Wendy, ben 46 jaar, woon samen met mijn man, dochter van 19 en schoonzoon in Brabant. Ik weet sinds kort dat ik aseksueel ben. Seks is iets wat mij nooit heeft getrokken. Ik vond het altijd vreemd als mensen een opmerking maakte over een aantrekkelijk persoon en dat ze daar wel opgewonden van werden. Ik heb dat nog nooit ervaren. Ik ben al 23 jaar samen met mijn man en hij is zeker wel seksueel ingesteld. Ik heb nooit eigen initiatief getoond om seks te hebben, dat kwam altijd van hem af. Ik heb altijd aangegeven dat seks mij niet interesseert en er geen behoefte aan heb, al reageert mijn lichaam wel. Ik heb mezelf altijd heel gek gevonden en gedaan wat er verwacht word. Inmiddels ben ik op zoek gegaan naar meer informatie en toen ik op websites terecht kwam waar het over aseksualiteit ging viel alles op zijn plek. Ik ben toen meteen in gesprek gegaan met mijn man en hem dat verteld.
Nu ben ik hier terecht gekomen en hoop ik in contact te komen met mensen die ook aseksueel zijn

Koffie

Welkom!

Hoe heeft je man gereageerd? Het is natuurlijk ook voor een partner vaak wel ingrijpend.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai


Wenneke

Hij reageerde eigenlijk door meteen in de slachtofferrol te kruipen. "Dus nu heb ik nooit meer seks" en "dan wil ik iemand waar ik seks mee kan hebben" dus dat was niet zo fijn. Maar uiteindelijk accepteert hij wel dat het zo is

AceVentura

Welkom op het forum Wendy,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt, hopelijk helpt alles wat hier gedeeld is je om puzzelstukjes op z'n plek te laten vallen.

Het is inderdaad niet fijn dat hij zo reageerde, en het is ook belangrijk om hem ook de tijd te geven dit te verwerken. Het zal voor jou een belangrijke ontdekking zijn en hij zal ook aan die nieuwe situatie moeten wennen.
Ik hoop dat jullie hier samen goed doorheen komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jaap

Hoi Wenneke,

Welkom op het forum!  :cake: :cake:

PallaS.