Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bijeenkomst in de zoo van Antwerpen? (16 juli)

Gestart door Michelle, april 21, 2022, 11:14:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle

UPDATE: zaterdag 16 juli naar de zoo van Antwerpen. En kinderen zijn zeker welkom. Maar uiteraard ook mensen zonder kinderen. Alle leeftijden, geslachten, culturen, ...

Er zijn hier heel veel leuke bijeenkomsten en zo goed als allemaal in Nederland. Tijd om daar verandering in te brengen. Daarom wil ik misschien zelf wel eens een bijeenkomst in België organiseren. Eerste voorstel: de zoo van Antwerpen (misschien ergens in juli ofzo).

Alle voordelen op een rij:
- Leuk om te doen toch?
- Naast het station Antwerpen-Centraal (met veel treinen uit zowel België als Nederland)
- Voldoende ruimte aan de ingang om bijeen te komen
- Mogelijkheden om te eten zowel in de zoo als daarbuiten
- Centrum van Antwerpen (ook leuk om te shoppen voor wie de zoo snel beu wordt)

Er hangt echter wel een prijskaartje aan vast. Studenten tot 25 jaar en 60+ betalen €29. Volwassenen betalen €31. Maar vanaf 15 personen is er een groepskorting te krijgen.

Informatie over de zoo van Antwerpen: https://www.zooantwerpen.be/nl/

myra

Hey Michelle, ik ben een lid van vroeger :) de zoo van Antwerpen is voor mij wel heel goed haalbaar. Ik heb wel een dochtertje van 9 Jaar (ben alleenstaande mama), zou zij dan mogen meekomen? of is kinderen meebrengen not done? :)

Michelle

Citaat van: myra op april 29, 2022, 09:37:03 AM
Hey Michelle, ik ben een lid van vroeger :) de zoo van Antwerpen is voor mij wel heel goed haalbaar. Ik heb wel een dochtertje van 9 Jaar (ben alleenstaande mama), zou zij dan mogen meekomen? of is kinderen meebrengen not done? :)

Van mij mag zij zeker mee hoor. Denk dat zij het ook super leuk zal vinden om naar de diertjes te gaan kijken. En kinderen mogen ook binnen aan een voordeliger tarief.

Hoop wel dat er meer reacties komen. Wil gerust alleen met jou en jouw dochtertje gaan, maar met meer mensen zou toch leuker zijn denk ik dan.

En voor de mensen die mee willen en niet van kinderen houden, we kunnen in de zoo ook opsplitsen (die is wel groot genoeg) zodat je gezellig kan rondlopen met de mensen waar je het liefste bij wilt lopen.

Hugo uit Brussel

Leuk idee Michelle!
Zullen we direct een datum prikken? Uit ervaring weet ik dat als je aan de leden een datum vraagt en met iedereen probeert rekening te houden, er vaak weinig van komt; beter is het om gewoon een datum voor te stellen, dan houden zij die echt willen komen de datum vrij. En als we in juli iets plannen, dan is er nog genoeg tijd om plannen aan te passen.

Kinderen zijn zeker welkom, ik denk dat een activiteiten voor aces met kinderen echt zal aanslaan, want die worden vaak over het hoofd gezien. Je HOEFT daarom geen kinderen te hebben, natuurlijk!

Ik stel voor dat we als het in juli is, zaterdag 16 juli prikken. Maar juni of eind mei mag voor mij ook al. Als jullie, Myra en Michelle, akkoord zijn met de datum, dan post ik het ook in een paar Nederlandstalige FB-groepen voor aseksuele mensen.

myra

Ik wil zeker komen. Zal vragen op het werk om de datum vrij te houden :handschudden:

Michelle

Hey Hugo, tof dat je ook mee wilt gaan en dat je meteen ook een datum wil prikken. Dat initiatief is super.

In mei zit ik met mijn masterproef en juni heb ik ook al wat plannen. Daarom dacht ik aan juli. Ook zomervakantie voor andere studenten hier en in het weekend is inderdaad misschien beter voor zij die al werken.

16 juli vind ik een goede datum. Dankje dat je het ook wil delen in enkele andere groepen. Ik zou wel graag op voorhand weten wie er komt en met hoeveel we gaan zijn. Ik zou het zelf ook op Discord in een groepje willen delen dan

Hugo uit Brussel

Deel gerust in Discord! En ik laat je het aantal aanmeldingen zeker weten. Ik vermoed niet dat dat er heel veel van zijn, gezien de behoorlijke toegangsprijs. Maakt mij niet uit, het wordt in ieder geval een leuke activiteit!

myra

De mensen die het financieel moeilijk hebben, kunnen met sociaal tarief de zoo bezoeken..wel jammer genoeg  alleen  in België geldig

Michelle

Ja het kost wel wat. Misschien toch geen super goed idee. De volgende keer zal ik zien voor iets goedkoper. Maarja vanuit Nederland is de trein mogelijk ook al wel een serieuze kost.

Citaat van: myra op mei 01, 2022, 08:39:53 AM
De mensen die het financieel moeilijk hebben, kunnen met sociaal tarief de zoo bezoeken..wel jammer genoeg  alleen  in België geldig

Oh dit wist ik niet. Dat is ook wel leuk om te weten. Hoop nog altijd aan 15 personen te komen voor een groepskorting  :schater:

Makepeace

Dag Michelle,
Ik vind een bezoek aan de Antwerpse Zoo een heel fijn initiatief en voor mij past 16 juli. Ik woon in de regio Mechelen en neem dan wellicht de trein.
Ik kijk ernaar uit andere forumleden te ontmoeten.
Groetjes,
Makepeace

Michelle

Citaat van: Makepeace op mei 01, 2022, 03:50:57 PM
Dag Michelle,
Ik vind een bezoek aan de Antwerpse Zoo een heel fijn initiatief en voor mij past 16 juli. Ik woon in de regio Mechelen en neem dan wellicht de trein.
Ik kijk ernaar uit andere forumleden te ontmoeten.
Groetjes,
Makepeace

Hey Makepeace :D Ik ben super blij dat je er ook bij kan zijn. Zo goed dat er nu toch iets meer reacties komen.

Momenteel zijn er denk ik al een 5-tal mensen die mee zouden willen gaan. Nog even en we zitten aan de 15 man voor groepskorting  :highfive1:


Michelle

Heb de bijeenkomst gedeeld op Discord, maar dit is een wereldwijde server voor aseksuelen. Momenteel nog niet veel reacties, maar het zou zomaar eens kunnen dat we buitenlanders (niet nederlandstaligen) mee krijgen.

Vroeg me af of dat een probleem zou zijn. Persoonlijk denk ik van niet, omdat ik zelf al Engels en Frans (goed genoeg) spreek waardoor buitenlanders wel altijd minstens 1 gesprekspartner zullen hebben. En ik bovendien ook altijd als tolk kan fungeren  :schater:

Hugo uit Brussel

Is zeker geen probleem om anderstaligen mee te hebben. Ik heb de activiteit ondertussen ook in wat FB groepen gedeeld.

naturist

Hallo iedereen,

Ik kan op 16 juli. Zodra de datum echt vastligt, kan ik hem posten in onze Facebookgroep van Asexuals.

Michelle

Citaat van: naturist op mei 11, 2022, 01:18:47 PM
Hallo iedereen,

Ik kan op 16 juli. Zodra de datum echt vastligt, kan ik hem posten in onze Facebookgroep van Asexuals.

Super dat je ook mee kan gaan.

Ik denk dat de datum wel vastligt dus je mag het zeker delen. Kan je me ook even zeggen welke Facebookgroep het is (mag via een privé bericht)? Dan kan ik ook lid worden en de reacties mee opvolgen