Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door lwgph, mei 17, 2022, 05:34:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lwgph

Hallo allemaal,

Ik ben lwgph, ik ben 24 jaar en ik ben aromantisch en aseksueel en ik ben nieuw hier! Of nou ja, nieuw, ik heb dit forum gevonden toen ik op een avond op de bank zat terwijl mijn ouders tv aan het kijken waren. Ze keken de 70 jaar tv special over komedie en dat bevatte een fragment van hadimassa over de aseksueel en ik wilde daar meer over weten, en toen ik het googlede, kwam ik hier uit. Sindsdien heb ik vaker op het forum gekeken, maar vond ik het blijkbaar nog niet nodig om een account aan te maken.
Ik zit wel ook in wat andere ace communities op het internet maar ik denk dat het ook goed is om wat meer verbinding met de Nederlandse community te hebben. Het is waarschijnlijk ook goed voor mijn brein dat ik nu weer wat meer in het Nederlands schrijf, want alles wat ik de laatste paar jaar heb gedaan was vooral in het Engels, dingen op het internet, mijn studie, etc., en ik merk dat het haast meer moeite kost om dit in het Nederlands te schrijven dan wanneer het in het Engels was geweest en dat is eigenlijk wel vreemd want Nederlands is toch echt mijn moedertaal.

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum lwgph,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Leuk dat je die special over 70 jaar tv met hadimassa hebt gezien, die kan ik me ook herinneren :), we hebben er zelfs een topic op het forum over gehad: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7105.0

Als je behoefte hebt aan echte bijeenkomsten dan zijn er momenteel aardig wat plannen in Utrecht en naar de Efteling.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Hey lwgph, welkom! :wave:

lwgph

Dankjulliewel!

Citaat van: AceVentura op mei 17, 2022, 07:13:03 PM
Leuk dat je die special over 70 jaar tv met hadimassa hebt gezien, die kan ik me ook herinneren :), we hebben er zelfs een topic op het forum over gehad: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7105.0
Ja dat is inderdaad de topic die ik op google vond en mij naar het forum heeft geleid. Ik was erg gefascineerd dat het woord aseksueel al in die context werd gebruikt in 1970 en wilde meer weten. Ik heb op een gegeven moment een weekend lang onderzoek proberen te doen of ik hier meer over te weten kon komen, maar helaas heb ik niet heel erg veel geleerd, behalve dat dit fragment een deel was van een compilatieuitzending die ze ook naar het Rose d'Or festival in Montreux hebben gestuurd, vandaar dat het Engelse titelcards heeft. Dit betekent dus ook dat mensen buiten Nederland dit fragment hebben gezien, en dat het dus ook al eens daarvoor uitgezonden moet zijn geweest.

PallaS.