Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gezocht: Wandelmaatje :)

Gestart door PallaS., mei 24, 2022, 12:13:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PallaS.

Hoi hoi allemaal,

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik houd van wandelen. Hoewel ik het op dit moment niet vaak genoeg doe, trek ik er graag op uit om een flink stuk te wandelen door natuurgebieden en te zwerven over onverharde paden. Sinds een paar jaar doe ik af en toe ook een meerdaagse wandeling. Hoewel het zwaar kan zijn, vind ik het prachtig om dwars door de natuur heen te trekken en op plekken te komen waar je alleen met de benenwagen naar toe kan reizen.

Tot nu toe ben ik echter vooral met familie of juist alleen op pad geweest. Dat eerste is gezellig, en dat tweede kan heel fijn zijn, maar ik zou het ook heel leuk vinden om een wandelmaatje te hebben. Het is me namelijk nog niet gelukt om vrienden zo gek te krijgen om, zeg maar, een NS-route van 22 kilometer samen met mij af te leggen en er ook nog plezier in te hebben ook. Laat staan een meerdaagse route zoals de Coast to Coast Path in Engeland of de West Highland Way in Schotland.

Vandaar deze oproep: is er iemand die graag een keertje een lange wandeling wil maken? Rugzak om, wandelschoenen aan en gaan? Of je gewoon eenmalig een dagje op pad wil of juist ook op zoek bent naar een wandelmaatje om uiteindelijk mooie langeafstandswandelingen mee te delen, stuur me vooral een PM. :)

Iets kort over mezelf:
- Ik houd van de zee, de bergen, sneeuw en ijs, dieren, zonsondergangen en sterrenhemels.
- Mijn hobby's zijn hardlopen, lezen (zowel fictie als non-fictie), nieuwe feitjes over geschiedenis en biologie leren, en honden knuffelen.
- Ik dacht altijd dat ik een introvert was, maar ik vermoed nu dat ik eigenlijk toch meer een ambivert ben. Voor het wandelen betekent dit dat ik vrij enthousiast en uitbundig kan zijn, maar dat ik ook graag de tijd neem om de omgeving in me op te nemen en naar de stilte te luisteren. Ik vind het dus meer dan prima om tijdens het wandelen periodes van praten af te wisselen met periodes van stilzwijgen.
- Qua wandelen ben ik echt zo'n type die de routes van tevoren doorleest (tenzij ik weet dat iemand anders ze supergoed voorbereid, guilty as charged), en altijd een grote voorraad water en een random EHBO-kit vol pleisters en zonnebrand in hun tas heeft. Dus als jij dat ook bent, of als je juist iemand bent die altijd de pleisters vergeet, je zit hoe dan ook goed met mij, haha.
- Oh ja, ik ben in de twintig. Bijna vergeten te vermelden.  :schater:

Anyways, tot ergens in de buitenlucht! 

With Pen and Paint

"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

PallaS.


Shannen

Ik wandel ook super graag! Ik ga je een pbtje sturen ;D

PallaS.


AceVentura

Een ander ideetje:
Vind je het misschien leuk om een route voor te bereiden en met een groepje van hier te lopen? 22km zou dan misschien wel wat veel zijn ::). We hebben vaker wandelingen gedaan en dat waren altijd leuke meetings.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.

Goed idee! Mmm... Is tussen de 10 en de 15 kilometer dan beter? Of zou dat nog aan de hoge kant zijn? Ik wil niemand buitensluiten namelijk.

CiteerWe hebben vaker wandelingen gedaan en dat waren altijd leuke meetings.
Heb je het over wandelingen die hierop het forum georganiseerd zijn, of over ons struinen door het Westduinpark? ;)

PallaS.

Btw, voor alle wandelaars hier: de route van 22 kilometer die ik "toevallig" noemde als "voorbeeld" refereert naar de NS-route "De Lange Duinen". Ik heb deze een aantal weken terug in m'n eentje gewandeld, en ik kan deze best aanraden! De rpute is grotendeels onverhard, en loopt door de bossen en langs de zandverstuivingen tussen Amersfoort en Hollandsche Rading. Dit is de link naar de routebeschrijving, voor degenen die interesse hebben:

https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/lange-duinen.html

AceVentura

Citaat van: PallasSophia op mei 25, 2022, 10:41:51 AM
Goed idee! Mmm... Is tussen de 10 en de 15 kilometer dan beter? Of zou dat nog aan de hoge kant zijn? Ik wil niemand buitensluiten namelijk.
Ik denk dat dat zeker realistischer is.
Ik denk overigens ook dat niemand buitensluiten onmogelijk is, denk bijvoorbeeld aan mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen ::). Doe gewoon wat jou goed lijkt en dan merk je vanzelf wie er kunnen en willen aansluiten.

CiteerHeb je het over wandelingen die hierop het forum georganiseerd zijn, of over ons struinen door het Westduinpark? ;)
LOL. Onze wandelingen in het Westduinpark zijn uiteraard heel gezellig (en misschien ook leuk om eens met een grotere groep te doen).
Ik doelde op de meetings die hier op het forum georganiseerd zijn, bijvoorbeeld:
Doornse Gat: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=6733.0
Oostvaardersplassen: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=6514.0
Baarn: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=6279.0 (ok, topic heet schaatsen, dat is wandelen geworden :schater:)
Dit zijn dan alleen de meetings waar ik zelf bij ben geweest, op het bijeenkomsten forum vind je een veelvoud van initiatieven. Uiteraard voornamelijk van voor de covid tijd, maar die draad kunnen we wel weer oppakken :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stef

Hoi! Ik wandel ook erg graag en ook regelmatig lange afstanden, dus ik houd me graag aanbevolen voor korte en lange wandelmeetings!

PallaS.

@ AceVentura: Top! Ga ik mee aan de slag :)

@Stef: leuk! Zo verzamelen we een leuk groepje. :)

Intotheworld

Lijkt me ook leuk om een keer mee te gaan, alleen heb ik in de zomer nooit tijd vanwege mijn werk. Wandel(en) je(ullie) ook in de winter?

AceVentura

Voor mijzelf is het prima wandelweer zolang het droog is :)
Volgens mij hebben we nog nooit een wandeling met forumleden gehad in de winter.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ponder_stibbons

Ha allen,

Ik sluit me graag aan, zowel bij winter- of wandelweer.

Groetjes,
"All tapes left in a car for more than about a fortnight metamorphose into Best of Queen albums."

PallaS.

Echt heel leuk, al die reacties! :) Het aantal is meer dan ik had durven hopen, dus ik ben zo blij dat ik deze oproep gepost heb!

Een update aan iedereen die gereageerd heeft, of die ook interesse heeft, maar nog niets gepost heeft:

Op dit moment is er een wandeling in de maak. Stef, Shannen, Beukennootje, With Pen And Paint en ik hebben onze koppen bij elkaar gestoken om iets te organiseren. De details volgen nog, maar op dit moment ziet er ernaar uit dat we eind juli een dagje in het oosten van het land met elkaar op pad gaan. Zodra we een plan hebben, posten we het zo snel mogelijk!

En als het bevalt, plannen we snel weer een nieuwe datum, ongeacht weer of seizoen. ;)