Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Podcast Opgewonden: Geen behoefte aan seks

Gestart door Speaker, juni 03, 2022, 12:15:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

Een aantal maanden geleden had de podcast 'Opgewonden' een aflevering gemaakt over aseksualiteit. Voor deze podcast was er een open gesprek met Rosan van der Zee die vertelt over de ontdekkingstocht rondom haar (a)seksualiteit in samenhang met relaties, misbruik, medicatie, en haar diagnoses, waaronder autisme.

Link: https://podcastluisteren.nl/ep/Opgewonden-18-Geen-behoefte-aan-seks

Zelf vond ik het een zeer mooie podcast mede door Rosan zelf en haar openheid. Wel had ik het idee (mede door de samenvatting, promotie op social media en het door de verschillende betekenissen van seksualiteit door elkaar te gebruiken) dat de makers dachten dat Rosan niet meer als aseksueel identificeerde door haar reactie op haar medicatie en waardoor ze seks fijn is gaan vinden. Dit terwijl Rosan dit zelf in het midden laat en tijdens haar verhaal deze ervaringen niet verbindt aan haar identiteit. Zelf interpreteerde ik het meer als dat ze meer rust in haar hoofd heeft gekregen, waardoor ze beter met de prikkels kon omgaan en verwerken.