Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zijn er mensen die zich identificeren als demi-seksueel?

Gestart door Ma, september 11, 2022, 09:43:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ma

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die zich als demi-seksueel identificeert. Graag zou ik van iemand ervaringen horen.
Zelf ben ik nog aan het onderzoeken wat het beste bij mij past.
Alvast bedankt!

Groetjes Ma

Fricai

Hey Ma,

Ik heb de term nooit gebruikt om mezelf te beschrijven (ik noem mezelf heteroseksueel), heb ook altijd mijn twijfels gehad over het nut van de term. Ik zou mezelf nooit seks zien hebben met iemand met wie ik niet al een band heb, maar ik denk dat dit geen zeldzaam fenomeen is, en zeker niet dat er duidelijk een groep mensen aan te wijzen is die afwijken op dit gebied. Het lijkt me waarschijnlijker dat iedereen (behalve aseksuelen! ;)) een verschillende mate van 'vertrouwdheid' nodig heeft voordat ze in staat zijn tot/verlangen naar seksualiteit, en dat de term demiseksueel uitgevonden is en gebruikt wordt door mensen die redelijk ver aan het ene einde van dat spectrum liggen.

Koffie

Welkom!

Ik kan me voorstellen dat je op zoek bent naar mensen die aan jouw kant van het spectrum staan. In het begin van mijn zoektocht heb ik getwijfeld of ik 'echt' aseksueel zou zijn of demi. Je zit er dan eigenlijk een beetje tussenin. Op de een of andere manier wordt het vaak een soort van verwacht dat je je bevindt aan het uiteinde van het helemaal niet aseksueel zijn, en zowel daar als aan de aseksuele kant is het dan toch net niet helemaal herkenning vinden.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het kan ook lastig zijn met daten, lijkt mij, omdat je insteek in het opstarten van een relatie toch net wat anders is dan je geregeld tegenkomt. De term zal er ook niet voor niets zijn, denk ik dan maar.

Hoe dan ook, zo'n term beschrijft jezelf zoals je je voelt en dat is altijd legitiem. Dus ik hoop dat je verhalen hier tegenkomt die jou steunen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Speaker

Hoi Ma,

Een aantal maanden geleden had Brandpunt+ een artikel over demiseksualiteit waar 2 mensen die demiseksueel zijn in geïnterviewd werden. Misschien heb je er wat aan of ben je het artikel misschien al eerder tegengekomen. In ieder geval veel succes met je zoektocht naar jezelf!

Link: https://www.npo3.nl/brandpuntplus/demiseksualiteit

Ma

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het artikel snel lezen!