Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit op Tinder

Gestart door Intotheworld, juni 07, 2022, 03:14:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Intotheworld

Ik kwam er gister achter dat je nu op Tinder meer opties hebt voor orientatie, en zo ook dus aseksualiteit.Je kunt er maximaal 3 aangeven.

Maar nou vraag ik me af hoe dat werkt. Ik heb nu dus mijn orientatie verandert naar 'aseksueel' en eigenlijk zou ik er ook 'hetero' bij moeten kiezen omdat ik zoiezo heteroromantisch ben en nog zoekende naar of ik aseksueel ben of dat het iets anders is. Maar dat heb ik even uitgevinkt omdat het waarschijnlijk gaat over heteroseksualiteit.

Zodra ik die orientatie heb gewijzigd zie ik nog steeds ontzettend veel vrouwen waarvan ik niet helemaal kan geloven dat ze allemaal aseksueel zijn. Weet iemand hoe dit werkt? Krijg je alleen mensen te zien met dezelfde orientatie, of doet dat gewoon helemaal niks?

Je kan ook aangeven of je wilt dat je orientatie te zien is op je profiel, en dat heb ik uitgezet want ik heb het ook verder nog niemand verteld buiten dit forum omdat ik het zelf nog niet weet..

lwgph

Oh wauw, dat is zeker interessant dat tinder die optie geeft. Ik heb zelf nog nooit tinder gebruikt, maar volgens een Engelstalig artikel dat ik vond, heb je de optie om aan te zetten dat je mensen met dezelfde oriƫntatie eerst te zien krijgt, wat dus suggereert dat ze je ook mensen laten zien die niet aseksueel zijn, waarschijnlijk omdat ze niet willen dat er geen nieuwe mensen meer zijn om mee te matchen.


Die optie is hier te zien op de meest rechtse telefoon.

Stef

Deze optie gebruik ik zelf ook op Tinder. Het werkt niet als filter, je krijgt dus alsnog gewoon anderen te zien die niet aseksueel zijn. Wellicht dat het wel helpt om andere aces eerder te tonen, maar die zijn er naar mijn idee niet zoveel op tinder. In mijn ogen helpt het vooral om duidelijk je voorkeur aan te geven op je profiel. Bij mij staat het wel publiek op mijn profiel, waardoor ik regelmatig van matches de vraag krijg om dat uit te leggen. Dat helpt om wat begrip te kweken en vanaf het begin duidelijk te maken wat ik wel en vooral niet zoek.


Intotheworld

Citaat van: Stef op juni 08, 2022, 08:52:31 PM
Deze optie gebruik ik zelf ook op Tinder. Het werkt niet als filter, je krijgt dus alsnog gewoon anderen te zien die niet aseksueel zijn. Wellicht dat het wel helpt om andere aces eerder te tonen, maar die zijn er naar mijn idee niet zoveel op tinder. In mijn ogen helpt het vooral om duidelijk je voorkeur aan te geven op je profiel. Bij mij staat het wel publiek op mijn profiel, waardoor ik regelmatig van matches de vraag krijg om dat uit te leggen. Dat helpt om wat begrip te kweken en vanaf het begin duidelijk te maken wat ik wel en vooral niet zoek.

Ja ik snap dat er voor uit komen het beste werkt om iemand te vinden die bij je past, maar aangezien ik nog niet weet wat ik ben/wil kan ik het ook tegen niemand zeggen.. en om het verder te ontdekken moet ik weer iemand vinden die bij me past. Beetje een cirkel waar ik dan in zit.  :schater:

Intotheworld

Ik kwam gister iemand tegen op Tinder, zonder foto's, zelfde leeftijd als ik, en alleen met een stukje tekst over dat ze a-seksueel is en iemand zoekt die dat ook is.
Aangezien de kans klein is om zo iemand tegen te komen op Tinder had ik maar eens een keer geld betaald om een super like te geven zodat ze kon zien dat ik oprecht geintresseerd ben. Dat had gewerkt, want we hadden een match!

Dus ik vertel haar dat ze oprecht en open over kwam met de tekst die ze had, en dat ik daarvoor een super like had gegeven, en vervolgens heft ze die match op!  :o

Moet ze natuurlijk zelf weten, maar vind het wel apart. Ze wist verder niks van me, ik heb niks geks gestuurd, en ik heb dr een super-like gegeven terwijl ze geen foto's van zichzelf heeft. Het enige wat ze van me had waren mijn foto's. Geeft dus wel weer even een boost aan m'n onzekerheid, en heb daardoor ook Tinder maar weer verwijderd.  :wave:

Accepteren om alleen te blijven is soms echt nog lastig..

Koffie

Kan me voorstellen dat je baalt en twijfelt met zoiets. Het punt is alleen dat je niet weet waarom zij dit gedaan heeft. Zo'n profiel zonder foto's, en dan de match opheffen... klinkt alsof ze vreselijk onzeker was en bang. Dat heeft niets met jou te maken. Ik vul natuurlijk ook maar in, maar ik zie voor me dat ze zich kwetsbaar had opgesteld en toen puntje bij paaltje kwam bleek ze er nog niet aan toe, of zoiets.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Intotheworld

Ja klopt, dat zou zeker goed kunnen. Al vind ik dat wel een beetje apart, aangezien ik nog niks over mezelf had verteld.
Maar zoals ik al zei; het is ook haar eigen keuze natuurlijk.

Vond het alleen wel iets om hier te delen. Het is dus wel mogelijk om andere aseksuele mensen te leren kennen via Tinder :)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

S1990

Hoi!

Ik moet mij nog voorstellen op dit forum, maar ik wil heel graag alvast op deze post reageren....

Ik lees namelijk dat "intotheworld" net met iemand contact had op tinder..... Iemand met dezelfde leeftijd..... En ik denk dat dit misschien over mij gaat. Ik heb een tinder profiel aangemaakt, zonder foto's, met alleen een tekst over mijn aseksualiteit..... Maar binnen 2 dagen was mijn profiel geblokkeerd... Ik heb het een tweede keer geprobeerd en weer geblokkeerd.... Ik denk dat mannen mij rapporteren omdat ik geen foto heb en niet op seks uit ben.... Ik ben in die 2 dagen heel erg veel uitgescholden.... Mannen met frustratie ofzo?

Maar goed, voor "intotheworld": Niet onzeker zijn! Tinder verwijdert blijkbaar mensen die aseksueel zijn, zoals bij mij is gebeurd. Ik ben een vrouw van 32.

Ik ga mij nog uitgebreid voorstellen, maar dit moest er even uit :)

Intotheworld

Best heftig om te lezen dat je zo veel slechte reacties hebt gekregen, en dat Tinder dan ook nog je profiel blokkeerd. Ik vond het juist slim bedacht om het zo op een dating app te zetten!

Thanks voor je uitleg! ;D

Koffie

Welkom alvast S1990 en jee dat is toevallig, dat jullie elkaar dan zo waarschijnlijk alsnog weer treffen. :D

Ik herken het uit de korte tijd dat ik op een datingsite stond. Het riep enorme reacties op, soms meeeeegapositief, zo van: bedankt voor je eerlijkheid en zo. Alsof ik anders de boel zou flessen. Of enorm boos en gefrustreerd.

En heel erg lang geleden ben ik ook zomaar eens geblokkeerd op een site. Een man dacht dat ik hem gerapporteerd had en daardoor was hij geblokkeerd geweest. Daarom rapporteerde hij mij en ja hoor, ik werd geblokkeerd. Alleen, ik had hem niet aangegeven... Maar zo makkelijk kan dat gaan. Ik hoor het ook over Facebookprofielen. Iemand wil pesten, rapporteert een profiel en dan gaan er allemaal deuren dicht. Dus het hoeft niet te zijn dat Tinder je blokkeert omdat je aangeeft Aseksueel te zijn, maar omdat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen en op de rode knop drukken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yezie

Citaat van: Koffie op oktober 11, 2022, 10:13:45 PM
Welkom alvast S1990 en jee dat is toevallig, dat jullie elkaar dan zo waarschijnlijk alsnog weer treffen. :D

Ik herken het uit de korte tijd dat ik op een datingsite stond. Het riep enorme reacties op, soms meeeeegapositief, zo van: bedankt voor je eerlijkheid en zo. Alsof ik anders de boel zou flessen. Of enorm boos en gefrustreerd.

En heel erg lang geleden ben ik ook zomaar eens geblokkeerd op een site. Een man dacht dat ik hem gerapporteerd had en daardoor was hij geblokkeerd geweest. Daarom rapporteerde hij mij en ja hoor, ik werd geblokkeerd. Alleen, ik had hem niet aangegeven... Maar zo makkelijk kan dat gaan. Ik hoor het ook over Facebookprofielen. Iemand wil pesten, rapporteert een profiel en dan gaan er allemaal deuren dicht. Dus het hoeft niet te zijn dat Tinder je blokkeert omdat je aangeeft Aseksueel te zijn, maar omdat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen en op de rode knop drukken.




Wat een naren Ervaringen. Almaal! Even iets anders wat een beetje met onderwerp te maken heeft welke dating  Websites of app raden jullie aan ?
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Ik doe niets meer met dating en datingsites, dus ik kan daar weinig nuttigs over zeggen.

Verder denk ik als ik zo om me heen hoor en lees, de wereld van de datingsites sowieso een beetje apart is, niet alleen rondom aseksualiteit. Het gaat om profielen en swipen, er is niet echt ontmoeting, tenzij je heel gericht elkaar gaat ontmoeten als date. Maar dat is ook weinig spontaan. Het schijnt wel te werken, gezien er mensen toch hun partner op die manier vinden.  Toetsenbordridders heb je overal, dus ook op datingsites.

Maar ik hoop dat er nog iemand een interessante app oif site weet waar je je in kunt schrijven. Ik ken alleen deze: https://relatiezondersex.nl/

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie