Auteur Topic: Aseksualiteit op Tinder  (gelezen 116 keer)

Intotheworld

• Amoeba
  • *
  • Op zoek naar nieuwe contacten!
Aseksualiteit op Tinder
« Gepost op: juni 07, 2022, 03:14:44 pm »
Ik kwam er gister achter dat je nu op Tinder meer opties hebt voor orientatie, en zo ook dus aseksualiteit.Je kunt er maximaal 3 aangeven.

Maar nou vraag ik me af hoe dat werkt. Ik heb nu dus mijn orientatie verandert naar 'aseksueel' en eigenlijk zou ik er ook 'hetero' bij moeten kiezen omdat ik zoiezo heteroromantisch ben en nog zoekende naar of ik aseksueel ben of dat het iets anders is. Maar dat heb ik even uitgevinkt omdat het waarschijnlijk gaat over heteroseksualiteit.

Zodra ik die orientatie heb gewijzigd zie ik nog steeds ontzettend veel vrouwen waarvan ik niet helemaal kan geloven dat ze allemaal aseksueel zijn. Weet iemand hoe dit werkt? Krijg je alleen mensen te zien met dezelfde orientatie, of doet dat gewoon helemaal niks?

Je kan ook aangeven of je wilt dat je orientatie te zien is op je profiel, en dat heb ik uitgezet want ik heb het ook verder nog niemand verteld buiten dit forum omdat ik het zelf nog niet weet..

lwgph

• Junior Member
  • *
Re: Aseksualiteit op Tinder
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2022, 03:58:34 pm »
Oh wauw, dat is zeker interessant dat tinder die optie geeft. Ik heb zelf nog nooit tinder gebruikt, maar volgens een Engelstalig artikel dat ik vond, heb je de optie om aan te zetten dat je mensen met dezelfde oriƫntatie eerst te zien krijgt, wat dus suggereert dat ze je ook mensen laten zien die niet aseksueel zijn, waarschijnlijk omdat ze niet willen dat er geen nieuwe mensen meer zijn om mee te matchen.

Die optie is hier te zien op de meest rechtse telefoon.

Stef

• Junior Member
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2022, 08:52:31 pm »
Deze optie gebruik ik zelf ook op Tinder. Het werkt niet als filter, je krijgt dus alsnog gewoon anderen te zien die niet aseksueel zijn. Wellicht dat het wel helpt om andere aces eerder te tonen, maar die zijn er naar mijn idee niet zoveel op tinder. In mijn ogen helpt het vooral om duidelijk je voorkeur aan te geven op je profiel. Bij mij staat het wel publiek op mijn profiel, waardoor ik regelmatig van matches de vraag krijg om dat uit te leggen. Dat helpt om wat begrip te kweken en vanaf het begin duidelijk te maken wat ik wel en vooral niet zoek.

Intotheworld

• Amoeba
  • *
  • Op zoek naar nieuwe contacten!
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2022, 11:36:06 pm »
Deze optie gebruik ik zelf ook op Tinder. Het werkt niet als filter, je krijgt dus alsnog gewoon anderen te zien die niet aseksueel zijn. Wellicht dat het wel helpt om andere aces eerder te tonen, maar die zijn er naar mijn idee niet zoveel op tinder. In mijn ogen helpt het vooral om duidelijk je voorkeur aan te geven op je profiel. Bij mij staat het wel publiek op mijn profiel, waardoor ik regelmatig van matches de vraag krijg om dat uit te leggen. Dat helpt om wat begrip te kweken en vanaf het begin duidelijk te maken wat ik wel en vooral niet zoek.

Ja ik snap dat er voor uit komen het beste werkt om iemand te vinden die bij je past, maar aangezien ik nog niet weet wat ik ben/wil kan ik het ook tegen niemand zeggen.. en om het verder te ontdekken moet ik weer iemand vinden die bij me past. Beetje een cirkel waar ik dan in zit.  :schater: