Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Bunny, juni 23, 2022, 01:00:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bunny

Hallo allemaal,

Ik lees al een poosje mee op dit forum, maar nu toch besloten me aan te melden en me gelijk even voor te stellen.

Ik ben Larissa, 28 jaar en kom uit de buurt van Arnhem. Een jaar of 2 terug ben ik er achter gekomen dat ik aseksueel ben en iets later ook aromantisch. Daarvoor moest ik wel eerst in de media de term tegenkomen en opzoeken wat het inhield(zo ben ik ook hier terecht gekomen). Maar oke, intussen zijn we twee jaar verder en heb ik het alleen mijn beste vriend verteld. Twijfel ook nog om het aan familie, of in elk geval mijn moeder, te vertellen, ik zie de toegevoegde waarde er niet van in. Ik ben er vrij duidelijk in dat ik geen behoefte heb aan een relatie en dat wordt gewoon geaccepteerd. Met mijn cliënten is dat nog wel eens anders. Hoe vaak ik niet moet horen 'je bent nog jong, je komt vanzelf iemand tegen'.

Op dit moment werk ik als huishoudelijk hulp en volg een thuisstudie tot dierenartsassistente. Ik ben gek op mijn konijnen, er hobbelen op moment 5 rond(waaronder de twee in the picture). Daar tussendoor loopt ook nog een hond.
In mijn vrije tijd haak ik graag, ik houd wel van een wandeling(zag al een wandeling van Ede naar Arnhem voorbij komen, misschien sluit ik me nog aan) en ben gek op de dierentuin.

Daarnaast heb ik ook nog een ASS diagnose. Ben daardoor niet echt een groot fan van sociale contacten, maar wie weet sluit ik me af en toe aan bij een bijeenkomst, om toch eens in contact te komen met mensen met dezelfde kronkels. Merk af en toe toch dat ik ook wel eens van anderen wil horen hoe zij het zien en beleven.

Zover mijn beknopte introductie, voel je vrij nog wat te vragen(ik zeg altijd je mag me alles vragen. Of je antwoord krijgt is een tweede)

Kawaî


Jaap

Hoi Larissa,

Welkom hier!  :cake: :cake:

Piggelot


Koffie

Welkom!

Of je het vertelt of niet en aan wie, dat is heel persoonlijk. Het is niet verplicht uiteraard. Ik vertel het zelf op het moment dat ik het gevoel heb dat ik anders iets zou verbergen van mezelf. Wanneer dat ongemakkelijk voelt. Het blijft altijd wel spannend, ik ben ook meestal vrij direct als ik het zeg, maar ik heb nooit vervelende reacties gehad. Wel verbazing en het niet kunnen begrijpen of plaatsen, maar geen afkeuring.

Ik ben aseksueel en zie mezelf als grijs-romantisch, omdat ik wel verliefd kan worden, maar ik ben bepaald niet licht ontvlambaar. Ook ik heb trouwens een autismediagnose.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

ocean


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Bunny,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Leuke foto :)

Zoals Koffie ook al aangeeft: Aan wie, wanneer en hoe je iets verteld over je geaardheid is helemaal aan jou. Doe het vooral wanneer je er zelf aan toe bent en er meerwaarde in ziet. Het is best een stap op te nemen dus het is zonde als je er zelf niets uit haalt. Zelf heb ik (na aardig wat jaren) ook die stap genomen omdat het voelde als iets verbergen, of misschien wat zwaar uitgedrukt als dubbelleven. Doe vooral wat goed is voor jezelf :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.

Welkom! :D En je bent zeker ook welkom om mee te komen wandelen.

Fricai

Hey Bunny, welkom! :wave:
Leuke konijntjes! 8)