Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Roze Zaterdag in Goes

Gestart door Koffie, februari 26, 2023, 03:03:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Voor mezelf even resumerend: vanaf half elf staat of zit Koffie bij bushalte Westwal. Ik ga zorgen dat ik er rond half elf ook ben. Hetzij per pendelbus, hetzij gewoon lopend vanaf P-plaats Zeeland-hallen (ik ben wel gewend aan een stukkie lopen).
Ook ik zal zo paars zijn als maar mogelijk is, waarschijnlijk meerdere tinten, ook ik zal een vlag bij me hebben en een soort strooien zonnehoed met paarse, roze en witte linten.

(tinten... linten... dit kan nog een gedicht worden)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik zal uiterlijk half 11 bij de bushalte Westwal Centrum staan. Het zal niemand ontgaan dat er iets met paars is en een vlag. :D Een paarse zomerbroek heb ik jammer genoeg niet, maar ik heb een paars shirt aan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Citaat van: AceVentura op juni 14, 2023, 07:55:55 PMEr vanuit gaande dat er gedurende de dag genoeg tijd is om op eigen houtje goes onveilig te maken: Zijn er bijzondere dingen in goes die we echt gezien of gedaan moeten hebben? Denk aan bijzondere plekken, winkeltjes, lokale lekkernijen, enz.?

De lokale lekkernij is natuurlijk de Zeeuwse Bolus. Normaliter is er op de Markt een marktje op zaterdag, maar wat die nu aankomende zaterdag gaat doen en waar, geen idee.

Verder is Goes een oud stadje, met een aardige geschiedenis, maar helaas heeft de jaren '80 van de vorige eeuw hier erg huisgehouden en ziet het er niet meer heel authentiek uit. Desondanks is er een leuke stadswandeling verkrijgbaar bij de VVV, die vaak ook met een gids gedaan wordt, maar ik heb geen idee of dat er zaterdag ook is. De stad zal flink op z'n kop staan. Veel optredens.
Ik denk dat ik na afloop van de parade het feestgewoel in duik om foto's te maken. Dat vind ik nogal dapper van mezelf. ;)

We hebben een overdosis kledingwinkels, vind ik als niet-shopper althans. Er zijn terrassen langs de markt en de Kades. Ik zelf zit daar nooit en ik eet altijd thuis, plus dat er qua horeca nogal wat veranderd is de laatste tijd. Corona, en gewoon, normaal verloop. Ik krijg soms de vraag van mensen waar ze dan heen kunnen, maar ik ben geen goede gids op horecagebied.

Mooi vind ik de Manhuistuin, normaal gesproken stil, met heel mooie oude bomen. Vroeger kon je daar zo in, laatst kwam ik er toevallig achterlangs en wilde foto's maken van die bomen, maar het hek was dicht. Misschien omdat daar nu een hotel gevestigd is. In elk geval wordt deze plek nog wel genoemd als een bezienswaardigheid.

Ook leuk om langs te lopen zijn de oude stadsgrachten, de Vesten. Dat is parkachtig gebied, met ook erg mooie bomen. (Ik ben dol op bomen).
Ik noem ook de Stenen Brug. Alles vast te vinden via Google. Of DuckDuckGo. ;) Maar ik denk zomaar dat je niet de enige zult zijn die daar verpoost zaterdag.

De parade komt ook door verschillende straten in het Centrum, zag ik.




Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Bedankt voor de tips :cake:  :cake:  :cake: , of ik er (door de drukte) wat mee kan zullen we morgen wel merken.

Want morgen is het eindelijk zover: AVEN goes Goes :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Wij krijgen mogelijk wat aansluiting!

NOA heeft aangegeven verhinderd te zijn. Het kan dus zijn, dat er mensen die via NOA mee zouden komen, ook bij ons aansluiten. Zij delen dit op hun social media.

Ik sta dus om half 11 bij bushalte Westwal en ga om een uur of 11 lopen naar de Kade. Dat is niet ver. Daar wordt de Roze Zaterdag geopend met de Drijvende Diva om half 12 en om tien voor 12, dus 11.50, staat gepland dat de parade van daaruit van start gaat.

Zelf zit ik in een enkele organisatie, ik ga gewoon de parade doen en daarna weet ik niet. Ik denk gewoon wat foto's maken en ik zal heel snel zo overprikkeld zijn, dat ik mijn fiets ga ophalen en thuis de dag verder ga doorbrengen met mijn poes. :D
MAW: ik zie nog wel.

Maar de parade hebben we in elk geval gezamenlijk gepland, en wie wil aansluiten: wees welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Jammer dat NOA zelf niet kan, en uiteraard gezellig als ze bij ons aansluiten :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Zo. Pfff even bijkomen  :wiping: Veel indrukken, veel gezien, veel gelachen, prachtig weer, mooi oud stadje.

De opkomst van AVEN-ers was massaal: Drie. Koffie, AceVentura en Edewecht. Plus 1 alley (spel ik het zo goed?), namelijk de zus van AceVentura.
Later troffen we nog twee loslopende aces, die zich bij ons aansloten in de parade. (En dan raak je elkaar in de loop van de dag toch weer kwijt.)

We hadden allemaal onze vlaggen / vlaggetjes bij ons en we hebben dan ook meerdere keren de vraag te horen gekregen wat onze vlag betekende. Dat konden we dan mooi uitleggen.

Minpuntje vond ik persoonlijk dat er (bijna) overal lawaai was. Meerdere podiums met harde muziek. Maarja, opa wordt een dagje ouder... :-\

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Koffie zit aan de koffie! En de havermout. Een thuiswedstrijd voor mij, dus. Ik was mentaal voorbereid op drukte en herrie en had er last van, vooral als er muziek is en je ook nog af en toe met elkaar wilt praten. Mijn geest splijt dan in tweeën. ;)

Ik heb de klok zo'n beetje rond geslapen, met onderbrekingen en heel onrustige dromen waarin ik dan allerlei flarden langs zie komen, omdat mijn brein pogingen doet alle info te verwerken. Ik geef dat hoofd sowieso een week. Ik zelf en mijn omgeving gaat het zwaar hebben met een nogal heftige vergeetachtigheid en verwardheid aankomende dagen. Dat weet ik tevoren, maar ik heb gewoon een leuke dag gehad en aangezien ik dit niet wekelijks doe, wil ik dat graag een keertje doen. Ik heb het veel langer volgehouden dan ik gedacht had.

Mijn poesje met verlatingsangst was verschrikkelijk blij dat mama weer thuis kwam met haar vlag, want daar ligt ze erg lekker op. Ze spinde zich aan flarden en ik kreeg tienmiljoen kopjes. Na het eten, uiteraard. Een kat moet prioriteiten stellen. ;)

Wat uiteraard opviel, is dat aseksualiteit een beetje een ondergeschoven kindje is. We worden zelden genoemd, maar we waren er, en 2 keer is me gevraagd wat onze vlag betekent. Dus we zijn wel gezien.

Op mijn facebook heb ik een uitgebreid fotoverslag gezet en ik was, en ben benieuwd of mensen dat 'liken'. Ik heb het niet zo vaak over mijn geaardheid, ik deel niet al te gek veel persoonlijks bovendien, en ik weet uit ervaring dat dit toch een beetje een negeeronderwerp is.
Jammer, maar ik plaats het toch. Als mensen er niets mee kunnen is dat niet mijn probleem. Ik weet dat er onder familieleden van mijn ex zeker supporters zitten, aangezien ze daar massaal openlijk bi zijn en ze weten van mijn geaardheid.
En mijn beide vrienden zijn zeker accepterend. Mijn vriendin heeft zich rotgezocht naar mij in die parade. Op 2 locaties zelfs. Maar ze zag niet mijn vlag en niet mij. Ze kreeg nog hulp van een jongetje met zijn moeder, maar mijn anderhalve meter hoge stok met grote vlag waren nog niet groot genoeg. ;)

Vriend heeft wel de vlag weten te spotten, maar mij daaronder niet. Maar dan toch in elk geval de vlag. :cake:.

Naderhand ben ik alleen de stad in gegaan om in mijn eentje de sfeer op te pikken en mooie mensen te spotten. Met mijn mobieltje maak ik graag foto's van van alles dat ik spot op mijn wegen.
Ik heb zelfs echt lawaaiige plekken opgezocht, en een heel lieve video van een moeder en een dochtertje, samen dansend en knuffelend op de disco in.... de kerk. Ontroerend.

Ik heb ook de andere kerk bezocht, kwam daar een kennis tegen die veel werk voor de katholieke kerk doet. Hun kerk is echt nog puur een gebedsplaats.

Thuis ben ik heel gauw mijn schutting gaan beitsen...
En toen op de bank geploft. Ook mijn lichaam zal een poos bij moeten komen van deze dag.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Het was me inderdaad het dagje wel. Met z'n vieren was klein maar fijn, we hebben volgens mij een leuke dag gehad met gezelligheid, wandelen en samen lunchen (en natuurlijk  :cake: ). Uiteindelijk zijn m'n zus en ik ook ca. 17:00 weggegaan uit Goes.

Omroep Zeeland heeft en ca. 50 minuten durende reportage gemaakt over de Roze Zaterdag, en als je goed je best doet kan je ons daar 3 keer spotten (1 keer Edewecht, 1 keer m'n zus, en 1 keer als groepje samen) :). Er was sowieso veel media aandacht, zowel radio als tv en zowel lokaal/regionaal als landelijk (sbs6).

De muziek was me qua stijl ook iets te eentonig en te hard, ik had ook de indruk dat het steeds harder ging. Het was in ieder geval een gezellige boel, en het viel iedereen op dat het allemaal erg gemoedelijk ging ondanks de grote mensenmassa (kijk voetbal"supporters", zo kan het ook ;D ).

Wat op mij erg veel indruk geeft gemaakt was een foto tentoonstelling. In deze tentoonstelling waren foto's te zien van LHBT'ers (in de breedste zin van de afko) met een verhaal. Denk aan dingen als geheimhouden van je geaardheid tot mishandeling om wie je bent, meemaken van schietpartijen, enz. Dat is uiteraard niet het meest gezellige deel van zo'n dag, het is wel goed dat het er is en dat er op die manier ook aandacht wordt gevraagd voor dat het niet allemaal (roze)koek en ei is. Helaas hoort ook deze kant van het verhaal erbij.

Een leuk moment was er ook op de informatiemarkt. Daar stond een stand waar je met een stift iets kon schrijven op een groot blad wat daar lag. Daar stond uiteraard al het nodige op, en Koffie schreef erbij "AVEN was here!". De persoon die bij de stand stond werd enthousiast "Zijn jullie van AVEN? Ik heb daar veel gelezen voor een studie" :). Ik ben je naam vergeten maar misschien lees je dit ook wel, dus  :wave: .
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ja, dat was heel leuk! En de enige keer dat ook de aseksuele vlag ergens bij hing. Daarom bleven wij staan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie