Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Meisje uit Brabant

Gestart door Rosie_22, juli 05, 2022, 09:24:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rosie_22

Hoi hoi,

Zal me eerst even voorstellen. Ik ben Rosie (schuilnaam), 22 jaar, zoals de titel van het topic al zegt kom ik uit Brabant en sinds een paar maanden ben ik er vrij zeker van dat ik aseksueel ben en misschien ook wel aromantisch.

Het voelt heel gek om het op te schrijven, hoewel ik er zeker toch al een jaar mee rondloop in m'n hoofd, als het niet al langer is.

Vorig jaar werd het woord aseksualiteit voor het eerst een keer genoemd door ons mam, die dit ooit ergens had gelezen. Ik ging eens onderzoek doen naar aseksualiteit, ben zelfs langs geweest bij de huisarts (gewoon om er eens over te praten) en heb toen voor het eerst mezelf onderzocht om het zo maar te zeggen. Ik had daar nooit behoefte aan, wat ik toentertijd totaal niet vreemd vond, maar was uiteindelijk toch wel nieuwsgierig geworden. Ongeveer een jaar heb ik toen in de volle overtuiging geleefd dat ik niet aseksueel kon zijn, want ik wilde immers een relatie, iemand om leuke dingen mee te doen, zoals mijn 3 jaar jongere broertje toen net had. Ik had altijd verwacht dat ik de eerste zou zijn met een relatie, omdat ik nou eenmaal ouder was en ging mezelf vergelijken met andere mensen, wat ik daarvoor nooit deed eigenlijk. Waarom hadden zij wel een relatie en ik niet?

Ik ben wel een keer verliefd geweest, maar daar is nooit iets van terecht gekomen en ondertussen alweer zolang geleden dat ik eraan twijfel of het wel echt zo was. Ik heb ook nooit crushes op mensen/beroemdheden. Ik vind mensen gewoon knap, vanwege het feit dat ze knap zijn en niet omdat ik daar dus iets bij voel.

Tot ik ergens in februari/maart de serie Hearstopper las en keek op Netflix, hoewel er geen aseksueel personage in voor komt, is (bijna) iedereen in de serie heel open wat betreft lgbt+ en moest ik ineens weer denken aan dat woord, aseksualiteit. Toen het aseksualiteit niet heel veel later vluchtig voorbij kwam in een aflevering van Sex Education ging ik weer wat onderzoek doen op het internet, vroeg ernaar bij wat mensen die ik ken via mijn instagram account en kwam tot de ontdekking dat er ontzettend veel vormen van aseksualiteit zijn en dat ik dus best onder de overkoepelende term pas.

Dus dit is een beetje mijn verhaal :).

Ik heb het al weleens met vriendinnen over aseksualiteit gehad, maar toen ik dit forum tegenkwam leek het me een goed idee om hier een berichtje te plaatsen en zo mensen te leren kennen die iets meer weten over hoe het is om aseksueel te zijn, want dat is toch net iets anders dan erover praten met vriendinnen die wel een relatie hebben. Hopelijk kom ik hier dus nog wat leuke mensen tegen en vinden jullie het niet erg om al mijn geklets aan te horen of te lezen in dit geval ;).

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceOfCups

Welkom Rosie!  :cake: :cake: :cake:

Herkenbaar hoor, wat je schrijft. En zo zie je maar hoe belangrijk representatie is. Maar inderdaad ook mensen te ontmoeten die van binnenuit weten wat het inhoudt.  Zo te zien ben je alles aardig aan het onderzoeken. Heel veel succes met het vinden van jouw weg!

Mocht je daarbij nog vragen tegenkomen dan kan je die hier altijd stellen. Zelf vlieg ik hier niet meer zo vaak voorbij (even veel anders wat mijn aandacht vraagt) maar er is altijd wel iemand die met je meedenkt
Ecce homo

AceVentura

Welkom op het forum Rosie,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Je hebt zo te zien al een stuk van je ontdekkingsreis achter de rug, heel goed :klap:

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ocean


Jaap

Hoi Rosie,

Welkom op het forum!  :cake: :cake:

Ik zie aan je andere berichtjes dat je je weg op het forum al goed weet te vinden!

Fricai


Rosie_22

Dankjewel allemaal voor jullie reacties!

Ik had dit forum al een tijdje geleden ontdekt en het een en ander gelezen, maar zelf nog niks gepost, dus toen ik gisteren dit topic maakte dacht ik meteen, laat ik ook maar eens vast wat andere berichtjes posten :).

Representatie is zo ontzettend belangrijk inderdaad! Ik kon me ook heel goed inleven in het hoofdpersonage van Loveless (Liefdeloos), ook van de schrijfster van Heartstopper en dat gaf ook die boost om toch maar eens een berichtje hier te posten en te kijken of ik via deze weg andere mensen kan leren kennen die in hetzelfde schuitje zitten ;).

Liefs, Rosie

Edewecht

Welkom Rosie. Er zitten heel wat mensen in dit schuitje.
Of... het is best wel een grote boot, eigenlijk :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Piggelot


Rosie_22

Citaat van: Edewecht op juli 06, 2022, 06:02:48 PM
Welkom Rosie. Er zitten heel wat mensen in dit schuitje.
Of... het is best wel een grote boot, eigenlijk :)

Daar kom ik zo ondertussen achter, veel meer mensen dan ik dacht eerlijk gezegd

Kawaî


memories

Welkom! Seizoen 2 van Heartstopper zal wat meer over aseksualiteit gaan, hoorde ik😄

Rosie_22

Dankjewel allemaal!

Oh wat leuk, dat wist ik nog niet, maar kijk er zeker naar uit om het tweede seizoen te gaan zien op Netflix :).

Liefs, Rosie

PallaS.