Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hé! Ik en mijn struggles

Gestart door Mirthe, juli 19, 2022, 04:52:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirthe

Hé allemaal! Eindelijk heb ik mijzelf zo ver gekregen. Mijn verhaal op te schrijven en het te delen met jullie. Ik ben wat ze noemen een echte binnenvetter.

Allereerst wat mooi dat dit forum er is!

Dan nu toch echt even kort mijn verhaal. Hoe ik mijzelf zou omschrijven? 28 jaar oud, een leuk leven met een gezonde leuke familie en meer dan genoeg dierbare vrienden. Een goed lopend eigen bedrijf waar ik mij passie in kwijt kan. Meestal veel te druk door zoals ik zelf zeg ''veel te veel leuke dingen''.

Dat is de ene versie van mij. De versie die iedereen ziet. Mijn andere kant weet ik diep weg te stoppen en dat werkt 99% van de tijd perfect. Die andere kant heb ik lang ontkent; de kant waarin ik twijfels heb over relaties, liefde en algemeen sociaal contact. Ook ik heb nog nooit een relatie gehad en het is hooguit twee jaar geleden dat ik kennismaakte met het woord aseksueel. Herkenning was er vrijwel direct. Niet op alle fronten, maar zo leerde internet mij meteen dat dat ook kan. Ik kan mensen mooi vinden, omdat ik weet dat ze dat zijn. Echt aangetrokken voelen tot iemand? Dat overkomt mij vrijwel nooit. Daten is dan ook echt een horror (zo heeeeel af en toe gelukkig een uitzondering) voor mij en zoals mijn vriendinnen zouden zeggen; dat vind ze tijd verspilling. Maar de behoefte om mijn maatje te vinden. Iemand waarmee ik lief en leed kan delen die is er wel. Dat is die 1%. En als die wel naar boven weet te komen kan ik mij dan ook zwaar klote voelen. Zo dat is er uit.

Paar vriendinnen weten van deze struggle. Al is het even geleden dat we het erover gehad hebben. Voor de rest heb ik het er liever niet over. Want ja... hoe lief iedereen ook is. Herkennen doen ze het niet. Vandaar ook dat ik nu eindelijk hier wat durf te posten. Mensen die het wel herkennen en begrijpen. Verder weet ik nog niet echt wat ik er mee ''moet'' maar het is fijn om het nu wel eens te delen. Wie weet wat voor mooie handvaten ik van lotgenoten kan ontvangen.

Dankjewel!

AceVentura

Welkom op het forum Mirthe,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat goed dat je toch de stap gezet hebt om je verhaal op te schrijven en te delen :klap:.
Hier kan je zeker je verhaal delen en is er niemand die het raar vind, die herkenning en begrip zit hier wel goed.

Het kan inderdaad een heel proces zijn om iemand te vinden die bij je past. Dat is het "normaal" al, en aseksualiteit maakt het er niet altijd makkelijker op. Uiteraard kan je altijd proberen via dit forum in contact met anderen te komen, het aantal aseksuelen ligt hier hoger dan 1% :).

Wat je ermee moet weten wij uiteraard ook niet, de grote vraag is wat jij ermee wil, wat is goed voor jou? Dat mag je uiteraard zo groot of zo klein maken als jij wil, er is veel mogelijk als je buiten de gebaande paden gaat kijken. Geef het de aandacht, want zoals de blauw-gele meubelgigant al eens zei: Alles wat je aandacht geeft groeit :).

Als je vragen, twijfels of andere dingen hebt die je wil delen mag dat uiteraard, we zijn een heel open community en zolang het respectvol gaat mag alles gezegd en gevraagd worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Van harte welkom Mirthe.
Mooi dat je de stap hebt gezet om je verhaal hier te vertellen. Het verhaal van twee (of misschien wel meer) versies van één mens, is ook heel herkenbaar. Je binnen- en je buitenkant. En het kan zo bevrijdend zijn om iets van je binnenkant te laten zien, al is het maar een beetje, zonder dat je daarop veroordeeld wordt. Daarom ben je op dit forum op de goede plek, verwacht ik.
Maar doe de dingen in je eigen tempo. Je moet niets. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Piggelot

Welkom!

Dat gevoel van een maatje missen is erg bekend😋

Fijn dat je vriendinnen je wel steunen!

Wat voor soort bedrijfje heb je?

Als je meer contact wil, kun je altijd een pb sturen😉

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

ocean


Jaap


Bunny

Welkom Mirthe! Leuk om nog een leeftijdsgenoot te vinden, mocht je behoefte hebben aan contact/ een gesprek dan mag je een berichtje sturen

Fricai


Rosie_22

Hi Mirthe,

Wat knap van je dat je nu toch je verhaal durft te delen! Niks is hier te gek en waarschijnlijk zelfs wel herkenbaar voor iedereen. Ik kan me zelf heel erg vinden in je verhaal. Je moet er natuurlijk niks mee, maar even je ei hier over kwijt kunnen is heel fijn. Als je van lezen houdt is het boek Liefdeloos (Loveless) van Alice Oseman zeker een aanrader en mocht je eens lekker willen kletsen of een iets diepgaander gesprek voeren stuur dan gerust een berichtje.

Liefs, Rosie


AceOfCups

Welkom, Myrthe,

Mét al je bagage, die jij struggles noemt, en die je misschien terecht ook (nog) als zodanig ervaart :) Ik wens je toe dat je wat er ook binnen of buiten je is kan accepteren of dat je iig manieren vind om er mee om te gaan. Ook, of juist met het 99% van de tijd perfekt weggestopte deel. Wegstoppen kan je lang volhouden is mijn ervaring, maar niet eeuwig; dat gaat tegen je werken. En soms is het inderdaad gewoon al voldoende om het even te kunnen delen met een ander, iemand die het ook kent. Succes met het vinden van je weg ! :)
Ecce homo

Mirthe

Hé! Bedankt allemaal voor jullie lieve berichten. Echt fijn om te lezen dat we niet alleen de zoektocht door hoeven. Ook de tip tot het mooie boek, deze klinkt inderdaad als een boek welke mij aanspreekt.

Ik ervaar inderdaad ook dat hoe ik het nu wegstop met momenten op lange termijn niet gaat werken. Wat voor mij ook de reden is geweest mij hier aan te melden. Kijken welke stappen ik wel kan en wil ondernemen.

Bedankt!!

PallaS.

Hoi hoi!

Welkom, goed dat je er bent. Zoals je gemerkt hebt zijn dit soort struggles best herkenbaar voor veel mensen hier. Mocht je al een keertje behoefte hebben om live met anderen hierover te praten: op 31 juli is er weer een meet-up in Utrecht. Wees welkom!

_Loesje_

Hey Mirthe!

Welkom op het forum! Het wegstoppen klinkt heel bekend, maar ik merk toch ook hoe fijn het is om mensen te hebben die je begrijpen :)

Als je even wil kletsen, mag je altijd een berichtje sturen :D

Indie Game Lover

Hoi Mirthe,

Wat een herkenning in jou verhaal. In mijn omgeving heb ik het op verschillende momenten bij 2 mensen laten vallen. Die reageerde super lief en begripvol, mja en dan? Ik heb het verder ook niet ter sprake gebracht of er iets mee gedaan.

Wat fijn dat je zo'n fijne familie en vrienden hebt, en genoeg te doen. Ik hoop dat je mensen tegen komt die de eenzaamheid wat kunnen opvullen.