Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi hoi!

Gestart door Maartjemaris, juli 31, 2022, 11:20:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartjemaris

Hoi hoi!

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum en ik vond het nu weleens tijd worden om mijzelf voor te stellen.

Ik ben een vrouw van 33 jaar. In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met lezen, haken, kleuren en wandelen in de natuur. Toen ik eind twintig was, ontdekte ik dat er een naam bestaat voor mijn 'anders' zijn. De behoefte aan seks met iemand heb ik nooit gehad. Eerder dacht ik dat het wel kwam als ik de juiste persoon tegen zou komen. Maar nu weet ik zeker dat ik die behoefte gewoon niet heb. En dat dat helemaal oké is! Er zijn veel meer mensen zoals ik :)

Wel vind ik het nog moeilijk om te bedenken hoe mijn toekomst eruit gaat zien. Je groeit toch op met het idee van samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, etc. En omdat veel mensen om mij heen inderdaad dat pad volgen, voelt het soms eenzaam en onzeker. Je bent toch anders dan de meeste anderen. Het is fijn om zoveel herkenbare verhalen hier te lezen en te zien dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt.

Piggelot


AceVentura

Welkom op het forum Maartjemaris,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt, het is inderdaad helemaal oke als je geen behoefte aan seks hebt :klap:

Je toekomst zal wellicht anders zijn dan "standaard", hoe dat precies is mag je helemaal zelf kiezen. Alleen is prima, samen met iemand is prima, het enige wat belangrijk is is dat jij/jullie er gelukkig van worden. Hopelijk inspireren de verhalen hier om jouw eigen weg te vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom! En inderdaad, de behoefte om geen seks te hebben met iemand anders, of in het geheel niet, is net zo legitiem als andere varianten. De enige ben je zeker niet.

Een relatie vinden en houden is inderdaad wel extra lastig, ik kan dat niet ontkennen. Maar ook weer niet onmogelijk. En wie weet vind je ook vrede in het idee dat je je leven op een andere manier inricht. Ik heb zelf nog heel lang de behoefte gehad aan een partner en ik weet niet of dat helemaal weg is, maar ik ben er ook niet meer mee bezig. Huisje-boompje-beestje heb ik ooit alleen gedaan omdat ik een gezin wilde en dat wel graag op die manier wilde inrichten. Maar dat is lang geleden en het liep uiteindelijk ook anders, omdat ik ging scheiden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

ocean


Bunny

Welkom! Leuk, een medehaakster, ook een van mijn favoriete bezigheden.
Een standaard huisje-boompje-beestje heb ik me nooit echt prettig bij gevoeld. Een kindje wil ik wel heel graag en heel binnenkort mag ik proberen deze wens te vervullen. Maar alleenstaand moederschap moet denk ik ook net bij je passen.
Welk pad je ook kiest, voor jou is dat het juiste pad en een ander mag daar van vinden wat ze willen

Jaap

Hoi Maartjemaris,

Welkom hier op het forum!  :cake: :cake:

Denk inderdaad dat velen zich hier diezelfde vraag stellen hoe de toekomst eruit gaat zien. Een ander pad moeten kiezen i.p.v. de route die je eigenlijk voor ogen had kan best even schrikken zijn. Maar je weet nooit wie/wat op je pad komt, en wat er misschien allemaal wel mogelijk is!
Veel plezier hier.

AceOfCups

Welkom Maartjemaris!  :cake: :cake: :cake:

Mooi om te lezen dat je dat hebt geaccepteerd als een deel van jouzelf. Maar dan nog kan herkenning vinden erg waardevol zijn

Citaat van: Maartjemaris op juli 31, 2022, 11:20:55 AM
Je groeit toch op met het idee van samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, etc. En omdat veel mensen om mij heen inderdaad dat pad volgen, voelt het soms eenzaam en onzeker. Je bent toch anders dan de meeste anderen. Het is fijn om zoveel herkenbare verhalen hier te lezen en te zien dat ik niet de enige ben dieet niet goed te doehier tegenaan loopt.
Precies, we zijn met velen! En tel daar alle mensen bij op die niet aseksueel zijn maar om andere redenen single zijn, en ook moeten omgaan met gevoelens van eenzaamheid of het niet goed te doen, met vakantie aanbiedingen die gericht zijn op twee personen, met het feit dat vegaburgers per twee verpakt zitten (al heb ik meerdere redenen dat ik die dingen niet koop ;) ) Misschien is het gewoon tijd voor nieuwe ideeën ? :) Dat kan al beginnen met de gedachte dat je voor je levensgeluk niet afhankelijk hoeft te zijn van een relatie
Ecce homo

Edewecht

Welkom Maartjemaris :)  :cake2:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Maartjemaris

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve welkomstwoorden  :smile-hart:

Fricai

Hey Maartjesmaris, welkom! :wave:

Het 'typische gezinsleven' is niet uitgesloten, maar het is extra moeilijk om iemand te vinden, en vereist mogelijk compromissen die je er voor over moet hebben. Er zijn zeker aseksuelen bij wie dit een succes te noemen valt.

SofieL

Hey Maartjemaris!
Ik hoop dat dit forum die gevoelens van eenzaamheid en onzekerheid toch een beetje zullen verminderen! x

PallaS.

Hoi hoi!

Wat leuk dat je je hebt voorgesteld: tof dat je er bent!
En nee, je bent zeker niet de enige: je zal hier veel herkenning vinden en hebben gevonden, vermoed ik zo. :)

Ma

Hoi Maartjemaris,

Wat je schrijft is zo herkenbaar! Vooral de onzekerheid over de toekomst snap ik heel goed, daar worstel ik zelf ook mee.
Je bent zeker niet alleen hierin.

Groetjes Ma