Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexualiteit bij de Canal Parade

Gestart door AceVentura, augustus 06, 2022, 03:58:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Vandaag is/was de Canal Parade, onderdeel van de Amsterdam Pride. Het is me veel te druk om daar heen te gaan, maar op TV een beetje meegenieten vind ik dan wel weer leuk :).
Wat me deze keer opviel was dat aseksualiteit zelfs 3 keer voorbij kwam :cheerleader:

De eerste keer was toen de presentators (Splinter Chabot en Rik van de Westelaken) het LHBT-alfabet langs gingen, daarbij werd aseksualiteit benoemt als iets wat "vaak vergeten wordt en er ook bij hoort".
De tweede keer was op een voorbij varende boot (volgens mij van OLVG Amsterdam) waar grote Ace an Aro vlaggen te zien waren :cheerleader:
De derde keer was in een interview waarbij een ouder vertelde over de coming out van haar zoon. De zoon was niet aseksueel maar het werd wel genoemd in de opsomming van opties die prima waren.

Leuk om zo spontaan af wat voorbij te zien komen ;D

Is er ook nog iemand van hier vandaag naar de pride geweest?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Rosie_22

Ik was vandaag voor het eerst bij de Pride en het was echt ontzettend leuk 😍. Ik vroeg me meteen af of de ace community ook een eigen boot had of misschien meevoer op andere boten, dus leuk om dat te weten! Had dat zelf in alle drukte even gemist. Iemand enig idee hoe je mee kan varen op een van de boten? Dat lijkt me echt ontzettend gaaf en nog leuker dan aan de kade te staan!

Koffie

Ik was zo druk bezig vandaag om wat dingen in de tuin klaar te krijgen, voor het weer zo heet wordt, dat ik het compleet heb gemist. Soms kijk ik er wel eens naar. Mooi dat de A vaker genoemd wordt en in beeld komt!

Ook ik heb geen idee hoe je op zo'n boot komt (of dat ik dat zou willen, ik heb geen idee). Volgens mij gaat dat van bepaalde organisaties uit? Ik heb eens gelezen ergens dat het duur is om zo'n boot mee te laten varen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Rosie_22 op augustus 07, 2022, 12:43:33 AM
Ik was vandaag voor het eerst bij de Pride en het was echt ontzettend leuk 😍. Ik vroeg me meteen af of de ace community ook een eigen boot had of misschien meevoer op andere boten, dus leuk om dat te weten! Had dat zelf in alle drukte even gemist. Iemand enig idee hoe je mee kan varen op een van de boten? Dat lijkt me echt ontzettend gaaf en nog leuker dan aan de kade te staan!
Leuk dat je erbij was :cheerleader: :cheerleader:

Met een boot meevaren is niet iets wat je zomaar doet. Volgens mij kost het best wat, je moet inschrijven en uitgeloot worden en dan uiteraard zorgen dat de boot mooi gaat worden ;D
Het idee van een Ace boot lijkt me erg leuk, ik weet alleen nog niet of ik er zelf op zou willen staan ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Rosie_22

Dat dacht ik al wel een beetje inderdaad, dat je bij een organisatie zou moeten zitten of veel geld neer moet leggen. Misschien maar eens uitzoeken hoe dat precies zit voor onze eigen boot haha ;)

Koffie

Hoe je met zo'n boot daar komt weet ik nog steeds niet, maar een korte googlezoekopdracht bracht me bij een overigens verder ook wel interessant en kritisch artikel, waaruit ik de volgende tekst aanhaal: 'Een boot op de Canal Parade regelen kost duizenden euro's en een los kaartje is voor veel mensen ook niet betaalbaar'.
Vandaar dat er een organisatie achter zal moeten zitten die wel wat missen kan, of die genoeg meevaarders kan regelen die genoeg willen dokken om uit de kosten te komen.

Tja.

Het artikel: https://www.funx.nl/news/besef/1360f435-d96a-4f52-b7f8-509571603cc4/steeds-meer-kritiek-op-canal-parade-er-is-geen-ruimte-meer-voor-de-community
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Op de site van Amsterdam Pride kan ik geen concrete info vinden, dat had ik eigenlijk wel verwacht.
Wat ik wel hoorde in de TV uitzending is dat de "grote jongens" (grote bedrijven die met boten meevaren) veel meer betalen dan kleine organisaties (waar AVEN denk ik onder zou vallen), juist om het ook voor kleine organisaties toegankelijk te houden. Als je echt duidelijkheid wil hebben moet je denk ik de stoute schoenen aantrekken en contact opnemen met de organisatie.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler