Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Groetjes van mej. huismus

Gestart door mejuffrouw huismus, augustus 07, 2022, 07:37:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mejuffrouw huismus

Dag allemaal,

Dit is een kort berichtje, maar het is voor mij een reuzestap om het te schrijven. Een tijdje geleden las ik de introductie van Mariq,
daar herkende ik zoveel in dat ik besloten heb de stap ook te wagen.

In de tijd van de pandemie heb ik wat sociale contacten verloren, het is mijn voornemen weer nieuwe contacten op te bouwen.
Dat hoeven niet direct diepgaande vriendschappen te zijn, dat vraagt tijd.

Ik denk al jarenlang na over het feit dat ik geen partner heb weten te vinden in het leven. Het is een puzzel waarvan ik niet alle stukjes kan plaatsen;door gebeurtenissen in mijn jeugd heb ik altijd moeite gehad in de omgang met mannen. Op sociaal vlak lukt het om één en ander in te halen, maar persoonlijk schaam ik mij steeds meer voor mijn gebrek aan kennis en ervaring wat betreft liefde, relaties, intimiteit, seksualitei, etc.

Vooral het alleen ouder worden valt mij zwaar. Toch probeer ik er het beste van te maken. 
Als geboren introvert breng ik mijn vrije tijd graag door in het groen, met de krant of met een boek.
Anders dan mijn "naam" doet vermoeden, houd ik van het ontdekken van verre oorden. Door covid-19 moet ik even voorzichtig zijn, maar ik droom verder van  watervallen, stranden, loofbossen, bergtoppen en tropische wouden.

Bedankt voor het lezen  :)


Koffie

Welkom! Gefeliciteerd met je reuzenstap!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom mejuffrouw huismus :)

Ik sluit me aan bij Koffie: gefeliciteerd met je reuzenstap. Je eerste stap om op dit forum je verhaal (of een beetje ervan) te delen. En elk groot avontuur, elke reis begint met één eerste stap, die heb jij nu gezet!

Stel gerust je vragen, geen vraag is gek of dom. En kijk vooral veel rond op dit forum.
:cake2: :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

HuntressOfArtemis

Welkom!
Nog een reizende introvert hier :)
Leuk dat je de stap toch gezet hebt
Doe alsof je in een verhaal zit, want binnen een eeuw, ben je een verhaal, dus maak er een mooi van!

Shimmer

Hallo huismus ;D je zal niet de enige zijn die in de coronatijd contacten kwijt is geraakt, heel herkenbaar helaas :-[ welkom op het forum  :D

ocean


Jaap

Hoi mejuffrouw huismus,

Welkom hier!  :cake: :cake:
Best herkenbaar wat je schrijft, en dat zal wel voor meer leden hier gelden.
En ach de huismus heeft ook vleugels, alleen zullen die van jou dan wat verder fladderen.

mejuffrouw huismus

Dank voor deze woorden en bijzonder dat sommigen iets in mijn verhaal herkennen. Dat doet een mens goed!
En dat een huismus ook de vleugels kan uitslaan... vind ik diepzinnig. Die voeg ik toe aan mijn repertoire!

AceVentura

Welkom op het forum mejuffrouw huismus,  :cake: :cake: :cake: :cake:
Leuke naam heb je gekozen :)

Goed dat je ons gevonden hebt en de stap hebt gezet om je voor te stellen :klap:, ik hoop dat mariq je complimentje ook leest :)

Covid heeft op sociaal vlak een hoop gevolgen gehad, ik moet zelf vaak ook weer een beetje wennen aan de dingen die ik voor covid heel normaal vond. Hopelijk helpt dit forum je een beetje om te vinden hoe dingen voor jou werken.

Hoewel het voor mij niet echt schaamte is heb ik ook weinig tot geen ervaring met met relaties en seksualiteit. Wel heb ik soms de gedachte: Stel dat ik iemand zou vinden en het zou tot seks komen, zou het dan niet raar zijn als ik op m'n 44e moet zeggen dat het m'n eerste keer is? ::)
Maar ja, het is wat het is. Als het überhaupt gebeurd is de kans groot dat dat iemand is die zelf aseksueel is of daar in ieder geval begrip voor heeft, dus dat zal wel goed komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.


Piggelot


Maartjemaris

Welkom op het forum mejuffrouw huismus!

Bunny


Fricai

Hey mej. huismus, welkom! :wave:

Citaat van: mejuffrouw huismus op augustus 07, 2022, 07:37:28 PMIk denk al jarenlang na over het feit dat ik geen partner heb weten te vinden in het leven. Het is een puzzel waarvan ik niet alle stukjes kan plaatsen;door gebeurtenissen in mijn jeugd heb ik altijd moeite gehad in de omgang met mannen. Op sociaal vlak lukt het om één en ander in te halen, maar persoonlijk schaam ik mij steeds meer voor mijn gebrek aan kennis en ervaring wat betreft liefde, relaties, intimiteit, seksualitei, etc.

Je schrijft het alsof het een gedane zaak is, maar dat is het toch niet? Er zijn meer mensen die pas op latere leeftijd iemand vinden? ;)

mejuffrouw huismus

@Fricai

Bedankt voor de verwelkoming en de opmerking. Hoewel ik er in mijn omgeving eigenlijk nooit over praat, heb ik wel een paar keer gehoord dat er op latere leeftijd relaties kunnen ontstaan. De eerste keer dat iemand dat zei was ik 28, ik ben inmiddels al vele jaren verder! Het ligt geheel aan mijzelf, het ontbreekt me aan de moed en vaardigheden om stappen te zetten op dit vlak. Omdat ik zo lang in deze situatie zit, heb ik een proces doorgemaakt en hoop ik het te kunnen accepteren.

Dit bericht is veel zwaarmoediger dan ik had gewild...laten we TWEE  :cake: :cake: nemen en weer verder gaan  :)