Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kreeg te horen mijn leven is niet normaal

Gestart door Anna38, augustus 13, 2022, 12:48:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anna38

Ik had net al een hele lange bericht getypt maar het was zo lang denk ik dat het vast liep. Vermoedelijk met een goed reden denk ik.

Hoi ik hierop Anna , maar in het echt asje.
Ben 38 nu en heb een zorgkindje van 7.
Ik zat te zoeken of er nog meer mensen zijn die asexueel zijn of sex gewoon hun ding niet is.... En stuitte hierop. Eindelijk een normale gesprek voeren /lezen

Nu ben ik volgens een vriendin niet Asexueel maar komt het door jeugdtrauma's en traumas van laatste jaren. Ik zei haar nog dat valt er ook onder.

Als ik mensen mijn levens verhaal vertel hoor ik altijd ja maar dat is niet normaal.
Ja ik heb een niet normale leven gehad en dan nog ook asexueel zijn dat er ook nog bovenop komt.

Oke nog nooit verliefd geweest of liet ik me hetzelf gewoon niet toe? Aan de andere kant heb ik zowel jongens als meide nooit echt aantrekkelijk gevonden in de zin van sex, wel van wat is ze mooi..was ik maar zo mooi.

Tot nu toe ook nooit liefde gekend en dat vind ik heel jammer. Wel de extreme vorm van mijn dochter als ze iets wilt, geeft ze knuffels en kusjes. En de ander vorm haar van haar vader..haat. Nee ik ken alleen mannen in mijn leven die mij maar gebruikte al voorwerp.


Dat was het dan kort samengevat. Mijn mobiel loopt elke keer vast dit is de 3de keer dat ik mijn verhaald schrijf en elke keer anders.

Dit was kort mijn verhaal

Edewecht

Welkom Anna38.
Je hebt al heel wat achter de rug, aan nare ervaringen. Ik hoop dat je hier wat begrip en steun kan vinden. De vragen die je hebt over seks en /of aseksualiteit, stel ze gerust.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)


Piggelot

Welkom! Vervelend dat je die nare ervaringen hebt.
Op dit forum is echter iedereen welkom en zijn er genoeg mensen die willen praten of luisteren naar je verhaal🙂

Jaap

Hoi Anna,

Welkom hier!  :cake: :cake:
Ik hoop dat dit forum je wat verder op weg kan helpen.
Ook vervelend dat je telefoon steeds vast liep, niet leuk om een stuk tekst steeds overnieuw te moeten typen...

Kawaî

#5
Hoi Anna, welkom hier  :wave:

Ik herken best wat dingen uit jouw verhaal, ben ook 38 en heb ook van alles meegemaakt in het verleden. Ik vraag mezelf ook af of het stukje aseksualiteit ontstaan is door mijn verleden/trauma's of dat het gewoon bij mij hoort. Of misschien is het wel een combinatie van allebei welke elkaar versterkt heeft?!

Het lijkt me pittig om een zorgkindje te hebben. Hoe is dat voor jou?

Mocht je zin hebben om eens te kletsen mag je me altijd een pb sturen :)

Liefs, Kawaî

Koffie

Het kan soms een hele puzzel zijn: wat is trauma, en wat is aseksueel, en ben ik aseksueel of is het trauma? Of, beide?

Aseksualiteit is een geaardheid, zoals hetero, homo, etc. zijn. Hoe geaardheden precies ontstaan is volgens mij nog steeds niet echt bekend, maar bij aseksualiteit is de kern dat je geen seksuele aantrekking ervaart. Dat kan los staan van libido.

Geen seks willen als gevolg van trauma, valt op zich niet onder aseksualiteit. In dat geval zou je de aantrekking wel hebben, maar niet willen of durven, weerstand voelen er wat mee te doen.

Maar dat is heel zwart-wit, aangezien je het dus ook beide kunt meedragen, net zoals je homo kunt zijn en getraumatiseerd. Het een sluit het ander niet uit, maar het maakt het wel ingewikkelder.

Ik zelf heb ook geen 'normaal' leven gehad en het was voor mij ook een zoektocht. Het heeft ook heel lang geduurd, tot ik in de 40 was, dat ik las wat aseksualiteit inhield en toen viel het kwartje eigenlijk pas.

Er is ook niet iemand die je kan vertellen of je wel of niet aseksueel bent, dat is iets wat je in jezelf na moet voelen.

Maar dan, niet normaal. Of trauma, niet normaal. Jij als mens, niet normaal? En heeft dat dan als consequentie: minderwaardig? Ik heet je hier van harte welkom, al dan niet aseksueel.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Anna,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Er is al veel gezegd waar ik niet zo heel veel aan toe te voegen heb.

Ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt, mensen vinden die aseksueel zijn gaat hier zeker lukken :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Anna38

Hoi allemaal bedankt voor het reageren.

Ja heb 3 keer verschillende verhalen getypt dit is de kortste grote stukken heb ik weggelaten.

Ik kan me niet herinneren of ik ooit iemand aantrekkelijk gevonden heb... Of is dat hetzelfde als ooh die zit er goed uit? Weet iemand dat?

Maar zo ie zo heb ik een hele lage libido.
Mijn lichaam vraagt het af en toe net voordat ik in mijn periode ga maar ook niet altijd.

Dus ik weet het niet.

Kawai ik zal je zeker een pb sturen want misschien kom ik er wel uit alles ik jou verhaal hoor. En jij de mijne misst zijn er wat gelijkenissen.

Voor het laatst dat ik sex met iemand had dacht ik oke die persoon ziet er oke uit dus laat me het proberen. Maar mijn lichaam reageerde nergens op. Mijn gedachten wel van wat ik allemaal nog moest doen vandaag ziet de persoon dat ik het niet lekker vind doe alsof extra. Toen het klaar was was het meer van was dat het . Voelde niet fijn aan.
Zelfbevrediging  doe ik ook maar 1  keer in de zoveel tijd.

Heb besloten om geen mannelijke vrienden meer te hebben.

Gellukig wist ik al vanaf mijn 14 de wat  asexueel , a van geen

Toen wist ik het zeker nu ben ik aan h et puzzelen.

Maar kom er wel uit

Koffie

Vinden dat iemand er goed uit ziet, is niet hetzelfde als je aangetrokken voelen. Ik vind heel vaak iemand knap, zowel mannen als vrouwen en ook kinderen kan ik mooi vinden, maar dat gaat bij mij niet verder dan mooi vinden. Ik kan een schilderij of een landschap ook heel mooi vinden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Anna38


myra

Hallo Anna,

Jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn. Had ook jeugdtrauma's, heb een dochtertje van 9, en ook nooit een echt liefdevolle relatie gekend. Heb ook vaak het gevoel dat ik alleen maar gebruikt werd. Ik ben een (te) zorgzaam iemand. Ik twijfel zelf ook of trauma's dit niet veroorzaakten ipv aseksualiteit als  mijn  geaardheid te zíen. Feit is wel dat seks me niet boeit en ik het gewoon wil vermijden.

Welkom hier.  :cake2: Hopelijk vind je hier steun en herkenning

Anna38

Hoi Myra,

Jou verhaald lijkt idd voor een deel op de mijne, ben ook een te zorgzaam persoon.

Ik hoop je dat je er achter komt.


Of wij zijn in ontkenningsfase over wat we zijn omdat we gewoon bij de mainstream willen horen

Fricai


mejuffrouw huismus

Dag Anna,

Bedankt voor het schrijven van je verhaal, heel vervelend dat het een paar keer misging door de techniek. Ik waardeer het heel erg dat je zo open en eerlijk bent. Het is moeilijk om te lezen dat iemand nooit liefde heeft gekend. Maar, mijn leven is ook niet normaal. Schaam je niet! Ik hoop dat je hier steun en troost kan vinden.