Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Beter laat dan nooit: even voorstellen

Gestart door Wilko, augustus 13, 2022, 06:34:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilko

Hallo allen op dit forum,

Ik heb me al eventjes geleden aangemeld, maar had tot nu toe verzuimd iets over mezelf te schrijven. Ik ben 55 jaar. Pas de afgelopen twee jaar ben ik me bezig gaan houden met de vraag of ik mogelijk aseksueel ben. Nog steeds twijfel ik, al denk ik dat het wel zo is.

Op de middelbare school en opleidingen daarna ben ik nauwelijks bezig geweest met het kijken of zoeken naar (in mijn geval) vriendinnetjes. Ik zag dat als iets dat voor 'later' was, hoewel ik toch gezien moet hebben dat mijn leeftijdsgenoten wel al lang zo ver waren. Toen ik daarna ging werken, vond ik het nog steeds 'te vroeg'. Daarna kon ik jarenlang het excuus gebruiken dat ik maar beter kon wachten, omdat ik was gaan zorgen voor een familielid. Nadat dit familielid was gestorven, waren de excuses wel zo'n beetje op. Inmiddels over de 50 en nog nooit een korte, laat staan lange relatie gehad. Ik wilde dit toch gaan ervaren en ik ging er vanuit dat dit verder geen probleem zou zijn.

Maar daar verliep het anders. Ik bleek wel genegenheid te voelen tot anderen, en behoefte aan wederzijdse aanrakingen (zeker in de vroege corona periodes) , maar niet verder dan dat. Inmiddels was ik al gaan nadenken of de term aseksueel op mij van toepassing kon zijn, maar die vond ik ook weer niet 100 procent passen bij mij. Waarschijnlijk zal ik ergens in het grijze gebied te plaatsen zijn, al is het mij er niet om te doen om een heel nauwkeurig label te vinden voor mezelf. Wel ben ik nog steeds me aan het oriënteren. Op dit forum en ook, gewoon lekker ouderwets, in boeken. Ik ben net begonnen in "Ace" van Angela Chen. Fijn dat er een forum is, waardoor ik me niet meer de alien voel die ik eventjes dacht te zijn.

Bedankt voor je aandacht en groetjes.

AceVentura

Welkom op het forum Wilko,  :cake: :cake: :cake:

Wat je verteld over je schooltijd vind ik wel heel herkenbaar. Ik had niet dat ik het te vroeg vond ofzo, ik was er simpelweg niet mee bezig. Dat terwijl klasgenootjes volop aan het ontdekken waren en gesprekken hadden over hoe geweldig sommige bekende personen wel niet waren.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Wilko

Bedankt! En tja, ik denk dat het "nog te vroeg" zijn niet kwam omdat ik er wel mee bezig was, maar meer een verklaring was voor mezelf, omdat ik ondervond dat anderen er wel bezig waren. (Voorbeeldje wat me te binnen schiet hierover - tijdens de middelbare school: een van mijn beste vrienden die ineens een smoes verzint omdat hij met een meisje dat hij net kent naar de kermis wilde. Lastig te begrijpen vanuit mijn perspectief destijds. :-)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jaap

Hoi Wilko,

Welkom hier  :cake: :cake:.
Dat 'komt later' is heel herkenbaar. Alleen wanneer begint later hè?

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Wilko


Fricai


Maartjemaris

Welkom Wilko! Je verhaal over de middelbare school is voor mij ook herkenbaar. Voor mij voelden relaties ook als iets voor later. Maar op een dag besefte ik dat het nu later is en ik die behoefte nog steeds niet heb.

Wilko



AceOfCups

Hoi Wilko, welkom!  :cake:
Ik zou zeggen: 'join the aliens' ;)  Misschien dat het 'exacte hokje' er ook niet zo toe hoeft te doen. Het gaat erom dat jij jezelf beter kunt begrijpen en op deze manier gelijkgestemden kunt vinden. Nou, dat is alvast gelukt :)
Ecce homo

PallaS.