Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een nieuw begin

Gestart door Joy, augustus 14, 2022, 08:40:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joy

Hé hallo,
Ik heb recent een account aangemaakt, omdat ik voelde dat ik graag bevestigd wil worden in een gevoel dat ik altijd al heb gehad, maar nooit heb kunnen plaatsen. Of eigenlijk de afwezigheid van een gevoel en interesse.

Al sinds ik mij kan herinneren heb ik geen enkele behoefte aan of interesse in seks. In de zin van: als het om mijzelf gaat. Dit heb ik nooit als probleem ervaren omdat ik vrij onafhankelijk in het leven sta. Ik kan iemand wel interessant en aantrekkelijk vinden, maar hoef daar niets mee te doen.

Ik zal mezelf nog even kort voorstellen. Ik ben een vrouw van 33, woonachtig in het Zuiden van het land.
Mijn eigen persoonlijke ontwikkeling en een toenemende wens om mij verbonden te voelen hebben ertoe geleid dat ik graag in contact zou willen komen met mensen die zich hierin herkennen en ik vermoed dat ik hier op de juiste plek ben :)

Hier laat ik het even bij.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Piggelot


Jaap

Hoi Joy,

Welkom op het forum!  :cake: :cake:

Ik denk dat je vermoeden juist is, dat je hier wel op de juiste plek bent om gelijkgestemden te vinden...
Veel plezier hier.

AceVentura

Welkom op het forum Joy,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Je hebt hier in ieder geval een goede plek gevonden waar het veilig is om te ontdekken wat bij jou past en waar je herkenning zal vinden.
Voel je vooral vrij om vragen te stellen, hopelijk helpen ook de verhalen die hier gedeeld worden je.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Joy

#6
Bedankt voor het welkom heten. Ik ga de komende tijd het forum eens doorlezen.
Al een hele tijd speel ik in gedachte met het thema moederschap. En daardoor loop ik tegen wat dingen aan, zoals de vraag in welke context ik mijzelf als moeder zie (alleenstaand, met een partner (maar in wat voor soort relatie dan?)?) Is nog best een lastige, ben ik inmiddels achter.


Jaap

Als je het heel graag wil, zou je misschien het moederschap in eerste instantie los kunnen koppelen van een eventuele partner, tenminste als alleenstaand moederschap voor jou ook een optie is.
Een eventuele relatie, in welke vorm dan ook, kan op een later moment altijd nog.

Fricai


AceVentura

Er zijn tegenwoordig inderdaad veel mogelijkheden Joy, kijk vooral wat bij jou past. Misschien zijn er mensen in je omgeving die je kunnen helpen door gewoon eens een open gesprek over dit onderwerp te hebben.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Maartjemaris


Joy

Het is eigenlijk wel grappig. In het dagelijkse leven leg ik best makkelijk contact en vind ik het leuk om mensen te ontmoeten. En nu merk ik dat ik het hier lastig vind om bijvoorbeeld een bericht te plaatsen in het contacthoekje. Toch het idee dat ik het verkeerd kan doen en daarbij voelt het erg kwetsbaar ofzo. Is dit herkenbaar bij iemand?

ocean


Jaap

Klinkt voor mij wel herkenbaar. Ik heb ook geen bericht in het contacthoekje geplaatst, terwijl ik wel soms een maatje in mijn leven mis.
Datzelfde geldt ook voor datingsites, waar je mij niet zult vinden.
Ik ben ook te terughoudend om mijn hele verhaal ergens op het internet te zetten, terwijl dat verhaal wel maakt wie ik ben.
Mocht je er eens over van gedachte willen wisselen, stuur gerust een pb...

AceVentura

Citaat van: Joy op augustus 18, 2022, 10:20:30 AM
Het is eigenlijk wel grappig. In het dagelijkse leven leg ik best makkelijk contact en vind ik het leuk om mensen te ontmoeten. En nu merk ik dat ik het hier lastig vind om bijvoorbeeld een bericht te plaatsen in het contacthoekje. Toch het idee dat ik het verkeerd kan doen en daarbij voelt het erg kwetsbaar ofzo. Is dit herkenbaar bij iemand?
Er zit inderdaad een drempel om iets te plaatsen in het contacthoekje. Volg vooral je eigen gevoel, dan kan je het niet fout doen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler