Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstellen en het waarom

Gestart door Mimosa, augustus 20, 2022, 01:51:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mimosa

Beste mede aseksuelen,

Wat gaaf dat dit podium er is, dank aan de makers van deze website!

Ik ben een vrouw van 62 jaar, een (bewust) alleenstaande moeder van een zoon van 24 jaar.
Afgestudeerd als biologe, maar werkzaam als administrateur.
Nog maar een jaar of 3 weet ik dat ik aseksueel ben.
Al vanaf mijn puberteit wist ik wel dat ik anders ben dan anderen, alleen kon ik het niet thuis brengen.
Op de middelbare school kregen klasgenootjes vriendjes en vriendinnetjes en werd er gevreeën tijdens feestjes.
Ik stond er bij en keek er naar, maar voelde mij alleen; dit laatste omdat ik er zelf niets van moest weten.
Soms probeerde ik wel een jongen te verschalken, maar zodra hij aardig begon te doen wilde ik nog maar 1 ding: maken dat ik wegkom!
Het internet bestond toen nog niet, dus zoeken naar wat er aan mij mankeerde was er niet bij.

Steeds dacht ik dat dit kwam omdat de jongens in kwestie niet de ware waren.
Later kwam ik tot de conclusie dat ik lesbisch of biseksueel zou moeten zijn, omdat ik niet met heren wil vrijen; ik ben dan ook uit de kast gekomen.
Lid geworden van het COC en groep 7152 (voor biseksuele vrouwen).
Maar toen dames aardig begonnen te doen raakte ik op de zelfde manier in paniek.

Toen maar in zee gegaan met een relatiebureau, maar dat werd natuurlijk niets.
Steeds weer dezelfde reactie als iemand mij nader wilde leren kennen.
Mede dank zij een goede maatschappelijk werkster ben ik gegaan voor het alleenstaande moederschap, want de hormonen werkten wel.
Dat was een moeilijke beslissing, maar wel de beste van mijn leven.

Pas jaren later hoorde ik over Mister Bean, dat deze acteur aseksueel is.
Dat nam ik voor kennisgeving aan, maar dacht wel dat ik met hem getrouwd had willen zijn; dan hoefde ik tenminste niet aan mijn huwelijkse plicht te voldoen.
Nog eens jaren later stond een uitgebreid artikel over aseksualiteit in de krant en toen viel het muntje pas.
Eindelijk weet ik dat ik niet gek ben, maar dat er veel meer op deze aardbol rondlopen die zijn zoals ik.
Wat een plezierige gedachte!

Omdat ik een druk bestaan heb, met werk, hobby's en omdat mijn studerende kind nog bij mij thuis woont, heb ik nu niet zo'n behoefte aan een relatie of meer dan gewone vriendschap.
Wellicht komt dit om de hoek kijken als ik niet meer werk en daardoor meer tijd heb.
Iemand waarmee je fijn kan praten en met wie je je hobby's (paarden, fietsen, wandelen, uit eten, naar de schouwburg, etc) kan delen zou een aanvulling van het leven zijn.
Nu ben ik in elk geval blij dat ik van mijn geaardheid weet en niet meer verder hoef te zoeken.

Hartelijke groet!




AceVentura

Welkom op het forum Mimosa,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt :klap:

Dat klasgenootjes bezig waren met andere dingen die mij totaal niet interesseerden herken ik ook wel. In mijn tienerjaren was het internet ook nog geen ding, mogelijk had het toen geholpen. Al hoewel het me toen ook zo weinig boeide dat ik misschien weer niet op zoek gegaan was :schater:.

Citeer
Eindelijk weet ik dat ik niet gek ben, maar dat er veel meer op deze aardbol rondlopen die zijn zoals ik.
Wat een plezierige gedachte!
Dat is misschien wel het belangrijkste wat we je hier kunnen geven. Die opluchting zal bijna iedereen hier (her)kennen.

Van Mr. Bean had ik nog nooit geruchten gehoord eigenlijk, en daar zou het inderdaad bij het karakter kunnen passen. Rowan Atkinson (de acteur die Mr. Bean speelt) verwacht ik eerlijk gezegd niet, die is meerdere keren getrouwd geweest en heeft kinderen (al hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk).

Fijn dat je hier je plekje gevonden hebt, hopelijk ga je hier vinden wat je zoekt.

Veel plezier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hallo Mimosa,
jouw verhaal lijkt op veel verhalen op dit forum. Je bent niet de enige.
Welkom! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Hoi! Fijn dat je uiteindelijk begrijpt hoe je in elkaar zit en dat je niet gek bent, en ook niet de enige. Ik denk dat je hier veel herkenning vindt. Welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Mimosa

Hoi Administrators,
Dank voor jullie reacties. Leuk om te lezen.

Jaap


atirseisserak

Hallo Mimosa, ik heb al een poosje niet op het forum gekeken, maar wat leuk dat ik nu jou verhaal lees. Ook een vrouw van boven de 60,  die net als ik al een heel leven opgebouwd heb, zonder te weten dat er een naam is voor hoe ik ben.
Ik ben inmiddels meer dan 40 jaar getrouwd met een man, waarvan wij samen dachten dat hij omdat ons libido totaal niet overeen kwam eerst gedacht hebben dat hij sexverslaafd was en daar ook therapie voor gehad heeft, maar omdat wij samen verder wilden is onze zoektocht samen verder gegaan via allerlei relatietherapie en ook individueel. Nadat ik in 2007 een herseninfarct heb gekregen kwam ik uiteindelijk bij de ggz en via autonomie- en mindfulnesstrainingen heb ik langzaam mijn eigen gevoelens leren her- en erkennen. Wat een zoektocht!!!
Mijn man is heel vaak naar clubs geweest om van de aangeboden diensten gebruik te maken. Ik heb dat altijd erg moeilijk gevonden, maar gunde hem wel zijn actieve seksleven. Voor hem zeker een manier om de spanning die bij hem erg snel oploopt te hanteren.
Momenteel is hij aan het daten, om een sexmaatje naast mij te vinden. Als we liefde voelen kunnen we het ook samen fijn hebben. Alleen ik heb totaal geen lust gevoelens, dus....eenvoudig is het niet.
groet

Fricai


ocean


Bunny


AceOfCups

Welkom Mimosa, en dankjewel voor het delen van jouw verhaal :)  :cake:
Ecce homo

PallaS.

Welkom! Dank je wel voor het delen van je verhaal. :)

Mimosa

#12
Dag atirseisserak,
Wat een verhaal... Ja, vroeger trouwde je, omdat dat nou eenmaal zo hoorde. En wat sneu voor je man dat hij heeft gedacht dat hij sexverslaafd was.
Kennelijk hebben jullie elkaar wel wat te bieden, anders waren jullie niet zo lang bij elkaar gebleven. Goed dat hij openlijk probeert op een andere manier toch aan zijn trekken te komen en niet stiekem op zoek is gegaan. Als dat lukt kan dit jullie relatie ten goede komen. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar moeite mee hebt. Onbewust zal dit toch als een manco voelen, dat jij je echtgenoot niet kan bieden wat hij graag wil. En het idee dat jij je levenspartner met iemand anders gaat delen zal ook niet vrolijk stemmen vermoed ik.
Ik hoop voor jullie beiden dat er een modus wordt gevonden waar een ieder (dus ook een evt. 3e partij) zich gelukkig mee voelt.

Mimosa

Beste Fricai,
Mooi logo heb je. Doet mij denken aan Dragonball Z. Klinkt misschien gek, dat ik als oudere vrouw helemaal gek van die serie was. Heb ook plaatjes van de karakters en boekjes in huis.
Andere vraag, kun je ook ergens instellen dat je een e-mailtje krijgt als iemand reageert? Dan kan ik vlotter een antwoord schrijven, wel zo aardig.

Mimosa

Beste anderen, dank voor jullie welkomst woorden.
Nu doe ik nog niet zoveel op dit forum.
Gaat in de toekomst wel veranderen denk ik.