Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

voorstellen met in het kort het verhaal

Gestart door Fred, augustus 30, 2022, 09:46:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred

Hoe is het mogelijk. Dat ik nu net deze site en forum moet vinden. Het kwartje viel gelijk.

ik ben 63 jaar en nooit getrouwd geweest. Biologisch heet ik een man te zijn. Al moest ik niks hebben van al de mannelijke gedoe. Maar ook niet het al te vrouwelijke gedoe. Laat staan ook nog eens seks hebben. Ik raakte al vroeg in paniek als ik dacht aan een relatie met al dat gedoe van seks.
Wel een goede vriendin gehad op mijn 20ste en zelfs verloofd geweest. De "liefdes daad" was een complete ramp de eerste twee keer en is er daarna ook niet meer van gekomen. De verloving eindigde en heb daarna nooit meer een relatie gehad. Dan maar niet dacht ik. Maar soms wringt het wel als je anderen leuke dingen met elkaar ziet doen als een stel. Maar meestal bekroop mij ook weer het gevoel van, gelukkig ik kan zonder. Soms dacht ik dat er wat aan mij scheelde, maar ook daar krijg je geen antwoord op. In mijn hoofd hou ik net zoveel van vrouwen al van mannen, maar voor vriendschap slaat meestal de wijzer door naar een man. Dus ik dacht vorig jaar ik zal wel bi-seksueel zijn. En kwam uit de kast op mijn 62ste. Maar daar deed ik ook niets mee. Geen relatie en ik moet niet denken aan seks, no way. Alhoewel ik daar wel over nadenk en zeker gevoelens heb op dat gebied. Maar dit te uiten bij een ander is een brug te ver. Jaren geleden hoord ik wel over aseksueel en las een stukje erover in de krant. Maar kreeg daar geen goed beeld bij, wel herkende ik iets, maar dacht: Deze "afwijking" heb ik niet. Nu weet ik dat het geen afwijking op zich is, maar een aard. De diversiteit onder de mensheid is enorm en aseksualiteit is daar eentje van. Ik ook dus. Fijn te lezen dat er meerderen zijn en dat je mag zijn die je bent. Ik hoop nog veel meer hiermee aan de slag te gaan en mensen te ontmoeten die ook deze aard hebben. Verder zijn mijn interesses: Zingen, wandelen en paarden. Als beroep ben ik hoefbekapper. In Engeland de opleiding gedaan in Natural Hoofcare. Veel sociale relaties in verenigingen en via mijn werk. Geen partner tot nu toe.
Freddy

Koffie

Welkom!

Nee, een 'afwijking' is het niet, maar we wijken wel af van de standaard hetero-seksuele norm. ;) Het is hoe dan ook fijn om jezelf te kunnen plaatsen en jezelf te kunnen zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jaap


HuntressOfArtemis

Welkom!!

Het is inderdaad helemaal niet zo raar. Hopelijk herken je hier veel verhalen en kan je zo uitzoeken wat je eigenlijk wil, want een puur romantische relatie kan natuurlijk ook. Of misschien wil je wel alleen blijven
Doe alsof je in een verhaal zit, want binnen een eeuw, ben je een verhaal, dus maak er een mooi van!

Edewecht

Duidelijk verhaal. Wat je op je 63e nog kan ontdekken...
Welkom Fred! :cake2:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fred

Bedankt voor het welkom. Zo langzamerhand lees ik vele verhalen van anderen. En daar zit wel een grote overeenkomst in. Ook verschillen. Sommigen spreken nog van kort geleden omdat het jonge mensen zijn. Maar dat brengt me wel terug naar ervaringen toen ik nog jong was. Niet een gemakkelijke tijd was dat. De dienst bij de marine doorbrak wel wat. Maar daar kreeg ik het ook niet gemakkelijk en was er nog lang niet uit. Dat duurde nog 40 jaar.
Freddy

PallaS.


AceVentura

Welkom op het forum Fred,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Verhalen zoals die van jou lezen we hier vaker dus ik denk dat je hier zeker herkenning zal vinden. Uiteraard zijn er ook verschillen, iedereen bewandelt immers zijn eigen weg.

Ik moest wel een beetje lachen toen je schreef over biseksualiteit. Als ik aseksualiteit in een paar woorden aan iemand moet uitleggen zeg ik wel eens: Het is het tegenovergestelde van bi :). Ik denk ook dat ze best gerelateerd zijn, ik kan immers hetzelfde voelen voor beide genders. Niet op een seksuele manier, maar ik kan bij beide bijvoorbeeld esthetisch mooi vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.


Fricai

Hey Fred, een verlate welkom nog! :wave:

Citaat van: Fred op augustus 30, 2022, 09:46:09 PMAls beroep ben ik hoefbekapper. In Engeland de opleiding gedaan in Natural Hoofcare. Veel sociale relaties in verenigingen en via mijn werk. Geen partner tot nu toe.

Gaaf, dat heb ik nou nog nooit eerder gehoord! :)